• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Morron tjejer,

åhhh vad härligt att få läsa din berättelse Vännner, tack!
    Sitter med tårar i ögonen och bara ler :)
    Jättegrattis igen till sonen.

Själv är jag så kär i min mage/bebis
    igår busade jag med magen genom att dra fingrarna lite hårdare över magen och en liten krabat var helt med och svarade med lika rörelse inuti :D :D
    så otroligt häftigt att det går att kommunicera med dem i magen.

Kommer att bli en spännande helg med flera bimare. Håller verkligen alla tummar och tår :)

Nu måste jag jobba vidare, så mkt som ska hinnas med på den lilla tiden jag jobbar nu.

• Liten med Mindre

Vilken fin berättelse Vänner - tårar i ögonen här med. Men förstås - jag satt med tårar i ögonen hela hemresan igår. Hamnade på samma stolsrad som Alicia 3 månader som gjort sin första London-resa. Givetvis var jag tvungen att fråga och höra hur det gått. Tänkte att "om ett år kan det där vara vi...". Att jag sen satt och läste i min bok om förlossningar gjorde ju tårarna något fler. BLÖDIS!

Hade en kanonresa. Liiite kämpigt är det att umgås med partyglada ryssar som inte riktigt förstår att du inte vill dricka. :) Tänkte inte förklara för dem - de kunde minsann få lära sig att det går att ha kul ändå... Och på tal om att gå ut och dansa så var det evigheter sen det hände senast - tills i lördags förstås. Synd bara att stället hade taskig musik. :(

Och - jag känner redan att jag vill åka tillbaka i september och handla fina gravidkläder. Massor med skoj affärer. Jag har inte riktigt fastnat för shopping i London förrän nu. Fast nu känns det meningslöst att handla nåt till mig själv när jag inte vet hur länge det kanske passar...

Och, så var det jätteskoj att berätta för vännerna (det var kompisens kompisar som inte fick veta).

Symptom - går med en lätt illamåendekänsla och klump i halsen, samt börjar få lite ömma bröst (ungefär som inför mens). Längtar inte direkt efter någon mat alls, och framför allt inte efter att jobba. Gasig, svullen mage. Det känns som att den håller på att övnings-töja ut sig. :D

FruLlan, vad spännande med nytt kök. Vad blev det för bänkskiva?

• nu är jag fruL

hej snartis
    Förstår precis känslan av att vara kär i sin mage
    det är sååååå mysight emd mage. Trodde aldrig att jag skulle känna så, men det är underbart att göra.

har ni fått i ordning hemma något? Hos oss är det total kaos....
    men men det är bara att bita ihop.

hej mindre .
    det blev träbänkskiva det är så otroligt snyggt. Vi kollade ut en som vi blev helt totalt förälskade i men när vi skulle beställa den och kollade den i detalj så visade det sig att den kommer från regnskog och är ett ovanligt trälag så det gick ju inte.
    Även vår nummer två på listan var ett träslag som inte riktigt gick att förena med min moral. Så kan det vara.

Så nu har vi valt en riktigt mörk och fin mahogny som är miljö certifierad, eko certifierad och hela attans baletten.- Så nu ska man vel kunna sova gott på natten...
    Elelr iallafall inte vara söm,nlös för det.

Sova hinenr jag nästan inte nuförtiden, och när jag hinner har jag så mycket att tänka på så jag inte rikigt kan slappna av.
    Inte bra.

men det positiva med att ligga vaken är att man kan leka med borren som gärna rumlar runt då.
    det finns något positivt i allt!

• Liten med Mindre

Sova - jo, har snusat med öronproppar och ögonmask de senaste nätterna. Kompisen visade sig bo 30 meter från en järnvägsbro/station. :D Det förklarar hur hon hade råd med 3-rummare i London.

Vaknade med en jättesöt rand tvärs över näsan, och skavsår bakom öronen. Fast när man turistar så blir man/jag ju rätt trött ändå.

• Liten med Mindre

Mahogny låter fint. Jag skulle inte heller vilja ha regnskogsträ som inte är certifierat. Kollade noga när vi köpte utemöbler, att de var rätt märkta.

• Liten med Mindre

Storasystern - har du njutit ordentligt av att vara hemma nu? :)

Förstår lite med vad du menade om flygningen från London. Det var varmt, försenat och guppade fasligt (de fick skjuta upp dricka-leveransen). Läge att blunda och stoppa undan alla läskiga BA-mackor. (Någon sliskig röra med stark ost och rivna morötter tilltalade inte hormonerna.) Blä!

• Snart så....

Heeeej Frullis,

Låter jobbig att jobba som en tok och samtidigt renovera köket. Men snart får du ju vara hemma och gosa med Borren :D
    Kaos är ju en del av charmen med att renovera, det blir ju såååå fint efter.

Själva är vi nästan i ordning men sen dyker det upp mer saker så är det oreda igen
    Näää men vi har ju inte bott här så länge och det brukar ta ett tag innan allt är på plats.

På tal om gravidkläder, hittade en butik full av "Vera Modas" mammakläder :)
    Hade ångest över dopet på torsdag att jag inte hittat något att ha på mig men nu är det löst :)

• Snart så....

Mitt "plåster" har fber och är dunderförskyld men är här så han får inte vara med mig idag. Det kom jag och chefen snabbt överens om

Så idag är jag friiiiiiii hahahahhaha

• _koko_

TACK snälla vänner för en fantastisk berättelse! Säger som lappis - brukar inte gilla sånt, men det du skrev var underbart att läsa!!! :p

Annars släääpar sig dagarna mest fram. Har varit väldigt gasig och rapig på sistone. Hoppas ju på symptom, men det känns precis som före operationen när jag fortfarande åt vete och mjölk, så en liten oro att det ska vara på väg tillbaka nu när jag inte medicinerar längre finns förstås (livmodern och tarmen sitter ju ihop, så om den sammanväxningen växer kanske det kan medföra gaser?).

Var så nära att göra ett test i lördags. Hade jag haft några billiga hemma hade jag antagligen gjort det, men nu hade jag bara ett cb och det från kliniken, så nu fick det vara. Som tur är! Det är ju en hel vecka kvar till min officiella testdag...
    FY för denna väntan!

Försökte gå ut och jordbruka lite igår, men började med att stuka foten och få världens magknip, så då blev jag snabbt beordrad till soffan med filt och film. :) :p

Skönt med kort vecka iaf, tycker fortfarande att det känns rätt meningslöst att jobba, även om det är bättre än före semestern.
    Tur att jag har en najs lunchdejt idag. :D

• Liten med Mindre

Snartis - har du någon länk eller adress? Dags att börja samla på mig inspiration.

Jag hade jättegärna velat shoppa mammakläder på Gap Maternity i London. Men det känns lite som att utmana ödet att handla innan jag vet bättre hur det går, och innan det behövs. :D

Svar på tråden När märker man av det?