• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Liten - roligt att höra att du hade det bra i London. Shopping i september, det skulle vara kul :)
    Tänkte först ansluta till din och Lappis ev makens träningspass på torsdag, men kvällen har redan blivit planerad. Det får bli en annan gång, men det skulle varit kul att träffa er.

• Frejis

Lappis - på tal om OT ämnet Villeroy. Kunde först inte komma på hur er servis såg ut, men sedan tittade jag på det på deras hemsida. Snyggt och stilrent! Tråkigt att den går ut :(

Jag gillar för tillfället frukttemat. Börjar intresserar mig för de blå och de röda serviserna, men ska försöka hålla mig från att köpa något - ödesdigert för ekonomin ;) och svårt att hitta plats i skåpen.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Åhhhh vad spännande med många som BIMar håller verkligen alla tummar för att det inte blir nån enstaka bom. Usch sånt ska inte få förekomma...
    Så hoppas hoppas

Själv är jag så trött så att jag håller på att gå under. det räcker inte med att sova 5 timmar per natt hur länge som helst helt enkelt...
    Det som tar knäcken på mig är dock inte sömnbrist, tre jobb plus köksrenovering utan att ha en viss köksrenoverare tillrest och boende hos oss.
    En som för det första inte gör nåt men för det andra kräver såååååååå mycket pga olika egna problem.
    jag orkar inte riktigt den aspekten ovanpå allt just nu.
    men sånt är inte politiskt korrekt att vare sig tycka eller tänka...
    usch....
    jobbigt....
    Hoppas bara inte borren lider för mycket av att morsan tycker att folket runt omkring förpestar tillvaron...

moppy:
    jag har absolut inga problem av jobbiga diskussioner eller så. det är ingen fara, men saken är den att jag tyckte det blev för mycket nojjande över mat och vikt. sida upp och sida ner... Jag blev också så ledsen över att det tydligen är så många som har problem med det. Att det ska behöva vara så! Särskilt om man är gravid eller planerar att bli då det då man oundviktligen faktiskt GÅR upp och blir större.

Men men
    så var det med det.

Annars har jag absolut inte problem med jobbiga diskussioner eller så.

finns det verkligen folk som gör avtryck av sina magar
    va??????
    vad sjutton ska man ha ett sånt till? det finns vel ändå ingen som sätter upp det på väggen?
    Nåja vi är alla lika.

vi har tagit lite magbilder för att ha ocfh se hur den växer, men det är bara för oss. det är inget vi kommer ha i ett album utan bara digitalt just nu. ha ha ha vi har ju inte ens kollat på bilderna än men....
    men fotavtryck skulle jag kunna göra, annars är jag rätt osentimental så där tror jag.

Näe nu måste jag göra ett ryck

Puss på er

Sorry att det inte blev ett så glatt och trevligt inlägg, men som sagt så är det kaos just nu. Skulle helst av allt bara vilja kasta ut hjälpen och ta in hantverkare men det går inte....

• Frejis

Frullan - kul att se dig i tråden igen!

Hur lång tid kommer köksrenoveringen att ta? Kan förstå att det är jobbigt att ha någon som bor hemma och som inte gör så mycket - just den kombinationen skulle knäcka mig också.

Jag tror att det viktigaste är att det blir ett inlägg. Om alla skrev glatt och trevligt skulle tråden vara död för länge sedan ;)

Hinner inte vara så mycket här idag heller, men kommer tillbaka på sen eftermiddag/kväll. Hoppas på många inlägg att läsa!
    *och några symptom är alltid kul :)*

• Liten med Mindre

Åhå - godmorgon. Kände mig jätteduktig som tog bilen idag (sen konferens med jobbet ikväll, och bra ursäkt att inte dricka vin). Händer inte så ofta, och Essingeleden och jag kommer väl inte jättebra överens. Fast jag inser att lite mer än ett äpple innan jag åker är nog bra. Lite snurrig i huvudet.

Fast det blev ju mer frukost på jobbet. Och den höll på att komma i retur. Famlade febrilt efter den där punkten på handleden man ska kunna trycka på. Hjälp någon? Var sitter den?

Det var nog den låg-laktosiga mjölken som maken köpte av misstag som gjorde det. Söt och läskig. Blä! Inte för att laktosfri är mycket godare. FruLlan som kanske vet - är Valio godare än Arla?'

Eller så skiter jag i laktosen och dricker vanlig mjölk.

Tur att det finns te med mint i. Piggar upp riktigt bra. Och soppa igår kväll satt också fint.

(Funderar på om det är allt som medför bebistankar som får mig illamående. Bara tanken på att fortsätta läsa min braiga bok gör mig illamående. Och tanken på mage, och bebiskläder, och information i allmänhet). Så var det ju inte tänkt att vara

Frejis - hoppas hoppas att blubblubb och annat är mer än lurendrejeri!

• nu är jag fruL

hejsan frejis

Du ska bara veta vad jag håller tummarna för dig
    men säg inget högt så tanten hör!!!!!!!

Ingen aning om hur lång tid renoveringen tar.
    jag vill ju som sagt kasta ut den griniga, otrevliga hjälpen som till råga på allt är lat .... och ta in effektiv hjälp.
    Gör vi det kommer det rulla på fort.
    men om vi ska ha social verskamhet med stöd för behövande samtidigt så kan det vel ta hur lååång tid som helst.
    Jag hotar redan nu med att dra ett tag.
    jag klarar liksom inte av att han mår dåligt och blir otrevlig dessutom.
    usch

Nåt jag kan säga om hur min graviditet har påverkat mig är hur ENORMT hemma kär jag blivit. Mitt hem har verkligen blivit mitt bo och min borg. jag har ALDRIG varit så förut och trodde aldrig att jag skulle känna så här.
    men mitt hem är min trygghet just nu.
    och det känns rent ut sagt fördjävligt att jag ska känna att det är hemskt att gå hem för att det finns en person där som får mig att känna obehag. Om han ändå jobbade som ett djur med vårt kök skulle jag acceptera det. men han har legat i soffan och varit sur i två dagar och inte gjort ett skit... så inte ens det.

usch det här är ett så mycket större problem för tillfället än vad det skulle varit annars. Och det känns som ett sjukt stort problem trots att det kanske inte är det utåt.
    men med mina mamma hormoner som gör att jag bara vill vara hemma och boa så är det så jobbigt så jag bara vill gråta.

Usch vad jag gnäller, inte alls kul att komma tillbaka till tråden och bara gnälla. men just nu är jag helt slut pga av det h'är.
    Förlåt tjejer.

• nu är jag fruL

hej mindre
    valios laktosdfria mjölk smakar som "vanlig" mjölk. Nu har ju inte jag druckit vanlig på 10 år men vad jag minns. och maken håller emd.
    Arlas laktosfria smakar damm.
    Låglaktos produkter är dock alltid sötare än vanliga produkter pga annat socker än laktos.
    men testa valios laktosfria den är jätte bra.

• Victory

Har ni sol?!! Här är det då bara regn, dis och kyla! Fast jag har ändå varit duktig och cyklat till jobbet (ca 8 km enkel väg). Det börjar grönska men jag längtar tills våren kommer igång på riktigt, med VÄRME och SOL!

Ikväll gäller det, första dagen på "varannandagssexet", men jag är mest nervös. Han har visserligen sagt att han är inställd på att köra men jag vet ju hur det brukar bli... något annat som är viktigare, eller så "känner han inte för det". Nä, men har han lovat så har han! Och än är det nog en vecka till äl så det är inte hela världen om vi inte skulle få till det. Men jag vill börja redan nu för att komma igång. Varannan dag är trots allt ofta om man jämför med hur det brukar vara... Undrar om vi pallar för det?

• Liten med Mindre

Tack FruLlis - ska pröva valios när Arla-historien är slut.

Jobbigt det där med den lata hjälpredan. Kunde inte dina mamma-hormoner samarbeta lite och skälla ut honom, istället för att göra dig ledsen? Men hormoner är ju sällan samarbetsvilliga.

Du är så välkommen att gnälla av dig lite här om det känns bra. Skönt för mig i alla fall att "fokusera" lite på andras problem, så att jag inte tänker på egna.

3 jobb och lite sömn kan få vem som helst att bryta ihop. Om du dessutom är gravid och inte får lugn och ro hemma, men fortfarande är på benen, kan du betrakta dig om en super-individ. Grattis!

(Fast det kanske inte gör att det känns bättre.)

Skickar några kramar för säkerhets skull.

• Victory

Usch - det låter jättejobbigt Frullis! Jag VET att jag inte skulle orka med allt det där. Hur som helst är det ändå jätteroligt att du är tillbaka i tråden!

Svar på tråden När märker man av det?