• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

snartis
    BRA sagt håller helt med dig!!!!!!!!!!!!!

Du och jag totalignorerar vågen tillsammans det gör vi rätt i. och det tror jag är sunt.

Sen vet jag hur jobbigt det känns just nu men ur mitt perspektiv så är du så vacker så att det är otroligt. fler kilo eller inte!!!!!
    Och promenader kommer bli mysigt i höst.
    Sen kommer vi komma i sjukligt bra form av all glögg vi ska dricka när mörkret kommer

• nu är jag fruL

visst är det mysigt när solen skiner

• nu är jag fruL

jag åt precis världens godastye mandarin och boris blev så glad så han slog volter.

Tänk vad livet är underbart och vad lite det behövs för att vända tårar till leende ibland

• Snart så....

oohhhhhh det hade jag ju helt glömt.
    GLÖGG :)
    åhhhh dricka riktig starkglögg i jul mmmmmm

Jag väger mig faktisk enbart hos BM när hon ber mig.
    Det enda jag vill ha koll på är hur mkt jag väger före och efter förlossningen för att se hur mkt som "försvinner" när bebisen är ute. Se om det är så mkt som vissa skriver

• Lapinette

Får jag som inte är gravid ojja mig över vikten ! Lovar att sluta så fort jag blir gravid. Promise!!!

Har träningsvärk i magen efter ett danspass för Ambra (ni som gillar dans kanske vet vem hon är, medlem i Bounce). Märk väl gjorde inga magövningar, vi dansade och jag får ont i magen?! Brukar inte ens få träningsvärk där när jag går på core.

Som vanligt är jag helt OT. Har ju inga sympton eller krämpor att skriva om.

• Snart så....

Helt galet men jag har redan planerat hur stor julgran vi får plats med i nya lyan :D :D
    sambon trodde jag var knäpp men erkände att han oxå tänkt tanken :D

• Snart så....

hahahah är det att BOA när man redan planerar julen??
    Måste vara hormonerna som är helt ur spel

• _koko_

fruLlan - vad jobbigt, förstår precis din frustration och din makes oro. Skulle direkt sätta alla taggar utåt om nån börjde ifrågasätta min brorsa... Speciellt om han manipulerat mig så som din makes bror verkar ha gjort... :(
    Samtidigt kan du ju inte gå omkring och må såhär, det är ju jättedåligt!!! Går det inte att bara trycka på "ditt hem är din borg"-delen och förklara för maken att du inte orkar med detta just nu när allt annat är så stressigt? Dvs inte dra in brorsan bokstavligt, utan mer att du inte orkar ha någon alls boende hos er, oavsett vem det är?
    Oroar mig för dig nu. :p

snartis - Jag gillar det inte heller och jobbar med den sidan av mig själv. :)

• BrudSommar2006

Fast på min MVC måste man väga sig regelbundet eftersom det skrivs in i journalen. Det är väl möjligt att det går att totalvägra den biten men det känns inte som något stort problem för mig så varför bråka. Jag har väl gått upp en 12 kg sedan första inskrivningen så det känns väl rätt OK. Sedan gick jag nog upp en del innan inskrivningen eftersom jag bara åt onyttig mat för att inte må illa men äsch, det ordnar sig väl, eller också gör det inte det på länge och det får väl gå det med i så fall!

Några praliner har det trist nog inte blivit ännu men det ska bli hoppas jag, bara jag blir klar med det här. Vet inte riktigt var jag ska få tag på dem i och för sig, in till stan är helt otänkbart. Kanske finns någonstans i Solna centrum, dit kan jag ju ta bilen i alla fall.

Hoppas då att det hjälper till att få ut henne kvickare ju mer liv hon för, det skulle ju i alla fall ha något gott med sig! Varje kväll när jag går och lägger mig så känner jag mig så nervös eftersom jag vet att det troligtvis kommer att starta på natten. Fast jag vet ju att det inte borde vara dags än med nästan två veckor till BF.

• _koko_

Ååååh, jag hoppas på att vara jättestor och otymplig i jul så att alla får passa upp på mig. Vilken drömjul! :D Och som fruLlan och jag redan avklarat (hon fattade ingenting :D) är jag mest julmustfantast och gillar saftglögg, så det skulle inte vara några problem att avstå alkohol under den perioden.

Svar på tråden När märker man av det?