• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: trist! Min uppfattning om hantverkare är att de verkligen inte har ett kundtänk. De kommer försent (el inte alls) , hör inte av sig, blir inte klara i tid, det kostar mer än vad som var sagt, etc. Om vi skulle bete oss så på vårt företag undrar jag hur många kunder vi skulle ha kvar. Och då har vi ändå inte många konkurrenter att slåss med...

Men duschkillen idag var verkligen ett undantag!

Så otroligt jobbigt att leva i en röra - jag vet!

Nu när duschväggen är uppe så kliar det i fingrarna på mig att börja med barnrummet (duschväggarna låg på golvet där och tog en massa plats).

Vi måste tex fixa bredare fönsterbrädor så vi kan ha normala blomkrukor i fönstren - de fönsterbrädor som är nu är ca 10 cm bara, det funkar ju inte. Fattar inte hur de har tänkt när de har planerat det? Byggnorm påstod de... Vi tänkte sätta en slags eklist/ribba på konsoler så matchar det mot ekgolvet. Tur man är "händig till husbehov" iaf

Usch, det här är förmodligen fullständigt ointressant för er men jag har ju inte så många symptom att rapportera

Åt lite vindruvor förut och det var visst ngn som tyckte det var gott och uppiggande men ngn Duracellkanin är det inte här...

• Lapinette

muggles - har inte heller några sympton att rapportera! Så jag fortsätter med mina OT-inlägg tills någon skriker STOPP!!

Nej, tyvärr är min uppfattning om hantverkare inte på topp heller. Vi har väntat i snart 2 månader för att få ett startdatum till vår badrumsrenovering. Pris får vi inte förrän alla val till badrummet är gjorde vilket vi nu nästan har avklarat. Vardagsrumskillen verkade verkligen toppen. Snabba svar men sen har det även där dragit ut på tiden och nu är han helt plötsligt totalt oanträffbar.

• mugglesfan

Lappis: du kanske ska slänga ut en krok på hela BT (el FL hemska tanke) - söka lite bredare?

• Lapinette

Tack, ska kanske göra det. Börjar ju bli smått desperat. Vår badrumskille hade en hantverkare som skulle ringa mig...trod du han gjorde det!?! Sen så har vår inredningstjej pratat med sin kontakt och han kunde tidigast göra ett jobb i oktober!

• _koko_

Lappis - jag kan fråga vår snickare, men jag vet att han är superchokad (de få som är bra har ju jobb för flera livstider...).

FruLlan - Du kan komma ut och bo hos oss i röran! :D

• Lapinette

koko - please ask, vårt jobb är ju inget evighetsprojekt men tyvärr är det ju så, de som är bra är bokade tills i höst och vi vill ju få det här gjort helst igår.

• _koko_

Lappis - kan du upprepa vad det är som ska göras, orkar inte bläddra bakåt...?

• Lapinette

Vi ska sänka taket och lägga in spots, höja fönsterbrädan samt måla väggarna och listerna vita. Vi har redan rivit tapeter och spacklat en del.

• Lapinette

OM vi inte får någon kontakt så lär vi nog köpa färg imorgon och fixa väggar och lister själva. Det kan vi men tyckte att om vi ändå skulle ha någon dit som fixar taket så kunde ju de lika gärna måla väggarna också.

• Frejis

Jasså har ni glidit tillbaka till vikt- och träningsdiskussionen medan jag var borta? ;)
    *skojar lite*
    Personligen tycker jag att vikten är var och ens ensak, men jag kan ibland inte låta bli att jämföra mig med andra. Lider dock inga men utan fortsätter att äta det som jag vill och hur jag vill. Tycker dock ibland om att tjata om vikt, vilket är en ytterst dålig vana, men jag försöker låta bli att utsätta andra för det. Om jag brydde mig så extremt mycket om vikt skulle jag göra någonting konkret om det, men jag är ganska nöjd med mig själv. Egentligen :) även om jag ibland säger någonting helt annat ;) *ni ser hur förvirrad jag är*
    Om jag blev gravid skulle jag bara följa det naturliga. Visst vore det trevligt med en liten elegant mage, men får jag tvillingar och en jättemage samt viktuppgång på 25 kg blir det väl så. Inte så mycket att göra åt :)

Page - kul att du bokade tid för undersökning och att ni kommer igång. Det blir säkert skönt att få det gjort.

Jag känner inte av brösten överhuvudtagen till skillnad från dig Pirr. Bestämde mig för en stund sedan att mensen nog är på g; det känns av i magen på ett mensliknande sätt. En stor latte nu på eftermiddag fick dock mig att bli piggare :)

Svar på tråden När märker man av det?