• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Frullan - det vore kanske en bra idé att tala med maken en gång till i stället för att "fly fältet". Grundproblemet blir ju ändå kvar och varför skulle du behöva lämna ditt hem nu, när du är gravid och jobbar så mycket? Eller kan ni kanske tillsammans prata med "hjälpen" - det finns kanske något sätt att få den här killen att förstå att så som han gör kan det inte funka.

• BrudSommar2006

Så många som ni BIMare är nu så måste det ju bara bli flera plus av det!

Lapinette, vilket elände med hantverkaren, det hände oss också när vi skulle lägga om golvet i hallen, hantverkaren hörde aldrig av sig så det blev aldrig gjort, det är fortfarande inte gjort!

Annars ska jag börja njuta av välbehövlig semester nu, eller från i morgon åtminstone, såvida hon inte bestämmer sig för att titta ut i natt men det har jag ju väldigt svårt att tro!

• Frejis

Brudsommar - skönt med lite semester före förlossningen! Du har väl ett par veckor kvar eller hur? Enligt BF alltså...

• viktualia

Apropå FruLlis inlägg om vikt..... jag gissar att det inte är så många av er som har BMI över fetmagränsen... även om just jag hör till dem som passerat den med råge.

JAG trivs dock med mig själv och min kropp, men inser att det inte är bra på lång sikt och har därför tagit tag i frågan.

Önskar er alla ett lugn i relationen till hur ni ser ut och vad ni väger. Ni duger som ni är - och det gör jag med även om jag - hur ett hälsoperspektiv skulle må bra av ordentlig viktminskning i vettig takt!

*kram på er allihop*

/Vickan
    med 30 kg ner till normalvikt....

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    jaha
    Då har man varit på jobbet i snart 13 timmar... igen.
    är det normalt?

jag har fått frågan två gånger nu om jag kan tänka mig att jobba två dagar per vecka under mamma ledigheten. Lite smickrande då det kommer från flera håll på väldigt olika nivåer av ansvarig.
    men hallåååååå
    jobba under mamma ledighet

skojar ni!"!!!!!!!!!!

Nåja jag är på jobbet jämt....men jag är ju inte så sugen på att gå hem av förklarade skäl så.....

Hjälpen har tydligen inte gjort något idag heller....
    Ska man gråta eller få ett raseriutbrott?

tack för allt stöd idag tejejr. Ni är verkligen så kalas bra. känns bara skönt att få ur sig lite ångest och även skönt att få höra att man inte är jordens elakaste människa som reagerar över läget.

Usch.... maken har hört mitt gnäll över läget till förbannelse men slits mellan att kasta ut dom för min skull och ansvaret för att inte såra....
    han har dock hintat om att det är synd att de bara sitter här kanske ska dom åka hem...
    så förhoppningsvis är det bara ett dugns eller max två helvete kvar...
    vi får vel se.

KOkos: tack så mycket gumman för erbjudandet vem vet jag kanske komemr farande med min kudde och kryper ner mellan dig och sambon och snackar lite skit om korkade knäppon

För visst får jag vel sova inne hos er???? jag är lite sällskapssjuk liksom

frejan: jag håller faktiskt med dig. varför ska jag fly fältet? Det är ju faktiskt MITT hem och MIN borg där JAG ska söka trygghet.
    MEN i nästa sekund så tänker jag att... ja hjälpen i köket kanske uppväger att jag måste lämna hemmet ett par dagar...
    Men så kommer min extrema hem kärlek och att jag inte kan tänka mig att sova utan maken för tillfället...
    och så komemr jag tillbaka till att stanna.

velig...
    JAG????

Lappis:
    usch, fy faaaaaan vad jobbigt. vet precis hur det är emd renoveringar och att man bara vill att allt ska sker NU elelr rättare sagt redan ha hänt....

vickan: hejsan gumman
    Skulle faktiskt aldrig ha gissat att du var över fetma gränsen....
    faktiskt inte.
    men det är vel för att du har en sån attityd också.
    Härligt.
    är allt bra i hålan?
    Hoppsan hur lät det

jag ska ev dit om nån vecka....

Näe ni tjejer
    lite förberedelse för ett möte i morrn
    sen är det bye byue

Tack för idag och TACK för allt stöd!!!!!!!!

ha en toppen kväll!
    puuuuuuuuuuuuuuuuuussss

• viktualia

åååååååååååååå fruLlis! Du är så rolig med dina maratoninlägg!!! hi hi hi hi!

Jodå, det är bra här i hålan. Inga husköp än!

Om du har nån sekund över när du är här så vore det skoj att ses. Jag ska på tjänsteresa och sover borta (i en ÄNNU mindre håla) natten mot den 23:e. Annars träffar jag dig GÄRNA!!!

• start september

Hej!

Åh vilken berättelse Vänner! Det ger trygghet att du verkar så lugn och stabli och det verkar ha känts bra torts allt som hände och den ofantligt långa tiden. Att prestera något som är fysiskt och mentalt krävande utan att äta eller sova på 36 timmar är en enorm prestation!

Viktdiskussionen - jag är lite kluven också. Man ska få noja här över det som är jobbigt, men jag tror att vi alla är lite sårbara för viktdiskussioner - det är få som har tillräckligt bra självförtroende på den punkten. Så därför kan jag personligen tycka att vissa diskussioner ibland kanske sårar andra mer än den tröst de ger den som nojar, men så kan man ju inte säga och tycka därmed att man har rätt att råda över och sätta sig till doms över vad någon annan ska göra för inlägg. Knepigt.

Page - way to go! Bravo!

Har också spanat lite efter rapporter från Sweet.

Håller många tummar för BIM-arna.

• start september

Hoppsan, det gick iväg lite fort!

Vi planerar också köksrenovering, det är helt osannolikt hur många kök det blir här i tråden!

Frullan - tänk lite på dig själv också. Du ska inte behöva må så dåligt. Prata lite till med maken, och åk sedan hem till en kompis som kan skämma bort dig lite!

Nu ska vi fånga kvällsolen och gå ut och äta middag!

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejr
    Ha ha ha
    har redan hunnit jobba en timme... hann inte ens vara borta 11 timmar innan jag var tillbaka igen.
    Trött... jag... vaddå

Ni är för söta som orkar engagera er i mina hemma trubbel....

Idag har jag vaktnat upp med ett stort ego och en tjurighet. Varför ska JAG vara den som lämnar mitt hem?
    Näe ni jag ska inte behöva fly hemmet för att det är andra där. DOM får dra

jag blev sur som ättika igår när vi kom hem 20,30 och upptäckte att de inte gjort ett skit. Noll, nada, zero inget hade de åstadkommit på hela dagen. Inget annat än att gett mig oro och ångest.

Själv hade man suttit över 13 timmar på jobbet och var lagom mör.

Näe maken kan snart inte ens argumentera att vi behöver hjälpen... för vilken hjälp???? det gör ju inget.

Jag och maken diskuterar en massa. han tycker jag är tjatig och jag håller med. jag ÄR tjatig. jag tar upp samma sak hela tiden, att vi måste se till att de åker hem. Men orsaken till att jag blir tjatig är att jag inte får något kvitto på hur vi ska göra.
    Stackars maken... han hamnar verkligen mitt emellan.
    han vill inte såra dom för att de kommit för att hjälpa oss.
    Host host
    men de hjälper ju inte

näe ivkäll blir det samtal så får de dra i morrn.
    Så får det bli.

Vi får se hur många gånger jag hinner ändra mig under dagen och hur många ångest attacker jag hinner få.

men det känns helt klart nu.
    och maken håller med. Fast då får jag ångest över att jag vet att han tycker dte är så jobbigt...

usch vilken jäääävla fjantig velpotta jag är.
    Jag skulle behöva lite av ciccis coolhet. Kan du låna ut lite

september: åh ni ska också renovera köket.
    Ett tips: Låt INGEN komma hem och låtsas hjälpa er.
    Näe det är bättre att ta loka hjälp!!!!!!
    Ta särskilt inte någotn med problem och som mår dåligt. det blir ett tuuuuuungt lass att dra....

Ska ni göra saker själva elelr hantverkare? vad ska ni göra?

Annars så 'är allt....
    näe det finns inget annars....

Hoppsan nu drar mötes hysterin igång.
    kraaaaaaaam

• start september

Frullan, du verkar lika envis som jag brukar vara i sådana lägen. Gör det du själv mår bäst av - kör ut dem eller fly fältet ett tag. Jag tycker inte att du ska känna att du behöver ge dig, det viktiga är ju att du och Boris må lite bättre.

Vi ska nog riva ut köket och bygga upp det nya själva, men det är en hel del underarbete, väggar, golv och sådant som vi ska ta hjälp med.

Det ska bli så skönt när det blir klart!!

Svar på tråden När märker man av det?