• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Morrn morrn! Hormonerna måste gillat lasagne skarpt - mådde prima hela eftermiddagen och kvällen. Fyllde på med lagom doser mackor och en gigantisk dos barbecue-kött. :D Fast sen gjorde stackars gasverket rätt ont.

Skönt att ha bil och kunna puttra hem när jag ville från konferensen. Jag kanske inte är en sån ovan förare som jag tror? :?

Fast nu före fikat kände jag behovet av mer bröd igen. Ska se om det får koll på tillvaron.

Intressanta funderingar om Sweets tant förresten. Det väcker ju nyfikenheten. Sweet - hallå?

FruLlis - tycker ni gör rätt som tar diskussionen ikväll. Ta till några under-bältet-sparkar på gnällspiken hemma (hemfridsstöraren alltså) - det är inte honom det är synd om. Det är du och Boris som är viktiga i dagsläget och det kan han gott få veta!

(Jag ska försöka vara lika kaxig när chefen under dagen säkert återkommer med de där uppgifterna som jag absolut inte vill ha. Har till och med drömt om det inatt.)

Tur att det är ledigt imorgon. Ska pyssla lite hemma. Och försöka kurera ont i halsen som dök upp igår. Blä!

Lappis - jag försöker just nu hitta vikarie till min cykling imorgon. Jag säger till hur det blir under em.

• Frejis

God morgon!
    Kul att se att det är så många i tråden som gör om sina kök. Måste säga att ni ger mig idéer ;) vårt kök kan vara som det är några år till, men vi behöver bygga om ett rum - fixa en vägg med en dörr, tapetsera, skaffa och sätta upp nya garderober, etc. Fast jag har sagt att jag vill vänta tills jag har en anledning att göra om där - om vi någon gång blir gravida ska jag fixa ett barnrum med nya tapeter, möbler, mm. Och då tar vi allt med en gång!

Frullan - stå på dig. Gillar taktiken "jag är precis en så dålig människa som du tycker, men jag kan inte förändra mina känslor" skarpt. Det är ju bättre att säga hur man känner än att gå omkring och vara otrevlig. Och er hjälp... ja, visst kan man hjälpa folk med olika problem etc, men då är det kanske bra att veta om det i förväg. Det verkar att ni bedriver lite socialverksamhet i kombination med en turistanläggning ;)

• Frejis

Frullan igen - det är ju bra att maken står på din sida. Jag förstår att det känns lite obekvämt att säga ifrån, men det är ju ni som bestämmer. Dessutom har du en liten Boris i magen och det förändrar allt ganska så mycket. Nä, stå på dig Frullis! Håller tummarna att det löser sig!

• Frejis

Liten - ont i halsen, aj! :( Hoppas att det går över fort och inte utvecklas till någonting otrevligt.

Jag sträckte ena sidan i nacken igår kväll. Så nu kan jag bara titta rätt fram :) och inga hastiga huvudrörelser. Får se vad nacken tycker om lite Body Pump på lunchen.

• Liten med Mindre

Frejis - ska du verkligen pumpa med sträckt nacke? *orolig*

Var rädd om dig. Kanske (ur mitt perspektiv), bättre att satsa på promenader eller kanske cykling så länge nacken är öm och orörlig. Jag tror inte den blir bättre av att spänna sig i styrketräning eller något hopp- och studsigt.

• Liten med Mindre

Lapinette - jag kommer inte att cykla imorgon! Fick tack och lov en vikarie. Men lite synd är det ju när jag äntligen skulle få besök av dig igen. :(

• Frejis

Liten - jag ska iaf testa och ta det väldigt lugnt. Om nacken tycker om motion kan jag fortsätta, annars får jag väl gå hem :) Fast rådet att inte motionera känns lovande när det är så fint väder ute - stora chanser att jag tänker om.

Har du några graviditetssymptom?
    *lasagnen lät god även för ogravida :)*

• _koko_

FruLlan - Självklart får du sova mellan oss, vi har 180-säng. :D Bara du kan tänka dig att dela med katterna också, för de brukar vilja vara med på ett hörn.
    En hel dag och INGET gjort?!! Fy fan!!! Fattar inte hur man har samvete att göra så! Om det är depression inblandat kan ju folk iofs vara hur som helst och inte förstå det själva, men ändå.

Lappis - Det ser tyvärr inte så ljust ut. :( Han har verkligen fullt upp... Plus att han själv inte gör målerijobb eller eljobb och då måste engagera andra också, vilket resulterar i för mycket kringjobb för det som behöver utföras. :(

• Lapinette

Frejis - lassa inte för tungt när du lägger stången bakom nacken så går det säkert bra. Själv hade jag superont i mage och nacke efter en dansklass med Ambra från Bounce. Tänk att få träningsvärk i magen efter att ha dansat en timma!

Liten - åhhhh...jag som sagt till maken att vi ska köra spinning för dig! Nu är han visserligen sjuk men jag hoppas han har tillfrisknat tills imorgon. På fredag ska vi ju till Köpenhamn och mysa.

Frullis - sparka på karln och anlita någon annan (även om det verkar ett rent helvete med att få tag på hantverkare). Vår har dock återupplivat sin telefon för idag kunde man ringa. Det ligger på maken att få fatt i honom (jag har hand om badrumskillen). Angående vad göra själv och vad anlita någon annan så gör vi de enklare jobben själva så som att tapetsera och måla men badrummet är en självklarhet att vi anlitar någon till samt att vi kände att sänka tak på 25 kvm inte riktigt var vår grej.

• Lapinette

koko - tack för att du frågade och muggles tack för tipset om att lägga ut frågan här på BT. Fick ett svar igår kväll så nu har jag ett nummer att ringa om vi inte får tag på vår snubbe.

Svar på tråden När märker man av det?