• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Sätter mig framför datorn en stund igen. Vad mycket pyssel det finns att ta sig för hemma som jag inte tänkt på tidigare!

Snart så, moderskapsintyget borde vara lätt ordnat, det är som Muggles sade bara en blankett som BM fyller i och ger till dig så att du kan skicka in den och så skickar Försäkringskassan alla papper till dig sedan så att du kan fylla i och söka ledighet. Bäst är nog att skicka in ansökan om ledighet i god tid eftersom minsta lilla grej som inte är rätt i blanketten gör att de skickar tillbaka allt igen. Tänk på att kolla hur mycket skatt de tänker dra, Försäkringskassan har en tendens att alltid dra för lite skatt och så får man kvarskatt sedan. Kan ju vara trist när man precis varit föräldraledig och har mindre pengar än vanligt att betala den där kvarskatten med.

Jösses, tänk att få sluta med järntabletter, jag har tvärtom blivit tillsagt att fortsätta minst ett par månader, gärna längre, efter förlossningen för att vara säker på att värdet stabiliserar sig igen. Fast jag tror inte att jag hade så högt som 129 ens vid första provtagningen.

Nu har hon hicka igen, det är mycket jag kommer se fram emot att få stopp på när hon väl bestämmer sig för att titta ut!

• Lapinette

Page - har också fixat lite på balkongen så nu går den i rosa och blått. Har dock inte vågat plantera ut alla solrosor som vi har odlat inne än. Är så mysigt att titta ut på blommorna. Hoppas vädret är hyggligt imorgon så man kan sitta ute och äta en riktigt lång frukost.

• Page

Liten, vi inte har någon boende under oss så rengörning av balkongen och möblerna går väldigt smidigt! Drar fram slangen från garaget och spolar av rubbet. Vi har lagt såna där plattor på golvet också så det är lätt att skura och sen bara spola av. Sparar massor med tid!

• BrudSommar2006

Förstår förresten inte heller hur det skulle kunna vara skadligt att gurlgla med jodopax, det låter i och för sig jättehemskt och inget jag skulle göra frivilligt ens med en förkylning att dras med men inte kan det väl vara skadligt för gravida, det har jag svårt att tro.

Håller med om att det är bäst att akta sig för citrusfrukter, jag mådde dåligt av dem och kan fortfarande inte äta sånt pga halsbränna.

• BrudSommar2006

Saknar att plantera på balkongen, har nästan ingenting i år eftersom vi ska vara borta hela juli och inte har hittat någon som kan vattna än.

• Liten med Mindre

Hihi...tror jag har lyckats byta bort det vinpaket som ingår i vår romantiska hotellweekend, till frukt- och chokladfat för mina (eventuella) nattliga matorgier. :D

Tycker jag är värd det, istället för ett säkert svindyrt paket med alkoholfritt.

Är det någon här som har bott på Trosa Stadshotell? :?

• Page

Lapinette, första besöket är 8 juni och då ska vi båda undersökas. Här är det lite blåsigt så det har inte blivit mycket sitta på balkongen än men jag tittar på blommorna från köket. ja, mysigt!

• Page

Brudsommar, det går att fixa halvautomatisk vattning på balkongen så behöver man inte vattna så ofta (det blir kanske lättare att övertala någon att sköta vattningen).

• Lapinette

Page - enkelt för mig att komma ihåg ert datum. Page test - bröllop Österrike.

• Snart så....

mitt lägsta HB värde har varit 130 så då känns det verkligen onödigt att äta tabletter. Min nya BM tyckte att om det krisar sig på slutet så kan jag lika väl dricka "blodsaft" då än att knapra massa onödiga tabletter nu.

fixa balkongen måste vi oxå göra, ska ta tag i det om någon vecka. Det är så himla roligt att åka till stora växhusen som ligger söder om stan :)

Svar på tråden När märker man av det?