• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, jag missade ditt inlägg om släktingen! Jag fick ett mail från henne nyss men hon skrev inget om det lustigt nog!!

Page, hur brukar ni göra med vattningen, förra sommaren provade vi först med sådana där snören, flera stycken i varje kruka men jorden blev ju snustorr i alla fall, fast vi dränkt snörena innan som det stod och placerat vattenhinken vad vi tyckte verkade rätt, och sedan provade vi sådana där pet-flaskor som man sätter ner upp och ner i jorden men det verkar som om jorden blockerade pipen för det rann dåligt och blev snustorrt där också. Sedan gav vi upp och lyckades fixa hjälp med vattning.

• BrudSommar2006

Liten, vi har alltid tänk att vi någon gång skulle bo på stadshotellet i Trosa men det har aldrig blivit av. Det är nog jättemysigt, du får avlägga rapport sedan!

• Page

Varifrån tar barnmorskorna provet för HB-värdet (fingret eller ven)? Värderna kan tydligen skilja sig åt beroende på det...130 låter som ett toppenvärde, tom för en ogravid.

• Snart så....

page, de tar de provet från fingret. Ja 130 är många som har ogravida så gravid i v27 så är det bra. Fast å andra sidan ha jag 146 ogravid så 130 kanske är lågt för mig.

• Snart så....

Nu ska jag börja bege mig...

Ha en underbar helg tjejer :)

Håller tummar och tår för alla bimare i helgen.

KRAM

• Page

Brudsommar, vi brukar handvattna eftersom vi brukar vara hemma på sommrarna. Jag hade just petflaskor i åtanke...men det finns säkert andra lösningar. Det går att perforera flaskor så att vattnet sipprar fram, då är det många småhål som förhoppningsvis inte täpps till så lätt. Har du en mycket solig balkong är parasoller räddare i nöden.

Kom att tänka på att det kan vara svårt för jorden att suga upp fukt om den är för torr från början. Bygger detta på att det är lättare att smörja en duschfuktig hud än att smörja redan torr hud. Testa med en kruka inomhus om teorin kan stämma.

• Victory

Har egentligen inte tid att kika in här pga mycket jobb men jag måste bara berätta om vårt sedan länge planerade 6-möte igår, som jag hade så mycket ångest inför:

HAN KOM I MIG!!!

Hoppas att jag inte blev för intim nu (hrmm... ) men jag bara sprudlar av glädje! Det var så fantastiskt, underbart, känslosamt, det bästa sexet på ETT ÅR, ja lovar!!! Hihi! Och vi behövde inte ens använda sprutan. Hoppas bara att resten av veckan blir lika bra. Hur som helst släppte nog en hel del krav från våra axlar. Puh! Nu känns vi mycket mer avslappnade och imorgon ska jag börja testa med ÄL-testerna.

Trevlig helg från en MYCKET glad Victory!

• Victory

(Tänk att man kan bli glad för så lite men ni vet ju vad vi har gått igenom!)

Svar på tråden När märker man av det?