• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Vårbrud - jo, jag äter det som känns ok. Bara lustigt att det varierar så från dag till dag. Igår var det kycklingsallad som gällde - och jag hoppas att det funkar till lunch idag också. :)

Surdegsbröd var en annan hit i början på veckan, idag kändes det sådär. Bara för att jag köpte ett stort bröd på bageriet. :D

Ska satsa på lite frukt ett tag. Syrlig hoppas jag...

Vad skönt för dig att du kan prata med folk om det som hänt. Så mycket skönare att prata ut istället för att sitta och bli ledsen. Tror väl nästan det är det enda som hjälper, eller?

• Liten med Mindre

Mmm...sitter och luktar på ett päron. Något som känns smaskigt. :D

• Liten med Mindre

Känner mig egentligen rätt ynklig som ojar mig så över illamående, fast det mest är som en känsla i maggropen och halsen.

Jag har ju hittills sluppit kräkas och annat som många andra drabbas av. Jag ber så mycket om ursäkt för min klenhet, och hoppas att ni scrollar förbi om mina beklaganden blir för patetiska. :D

• mugglesfan

Hej Liten, din stackare som måste jobba när alla andra är lediga!

Jag har läst att det hjälper att äta mot illamående för illamåendet kommer när blodsockret blir för lågt. Därför hjälper det att äta lite hela tiden så att blodsockret aldrig sjunker för lågt. Sedan VARFÖR man mår illa för att blodsockret blir för lågt - DET är ett mysterium (iaf för mig)

Jag gick upp i hyfsad till (9 en ledig dag, wow!) och har ätit en frukost i lugn och ro. Blev lite tvätt och städ. Nu tänkte jag kolla lite på avslappnings-DVD:n som vi fick på Magplasket för 3 veckor sedan som jag inte ens har startat. En tjej i gruppen sa att den är skitdålig men jag kan ju testa iaf

Igår köpte vi absolut första grejen till Slick'n - det blev en Gungälg från IKEA. Passar ju bra eftersom Slick'n är till hälften från Värmland... Kändes bra att köpa en fullständigt onödig grej som första grej haha. Men den kanske kommer till användning nu i helgen när en liten 2-årig tjej kommer på besök.

• mugglesfan

Apropå kokos testdag så har jag för mig att den eg var 21/5 men att hon skulle testa redan på lördag? Ooooolidligt spännande - låter som symptom alla gånger!

Tråkigt Lapinette att bli sjuk lagom till er resa men man kan ha kul ändå! Jag umgicks med 2 sjuklingar hela helgen i Dublin - de låg och hostade ikapp bredvid mig på nätterna - men vi hade skoj iaf. Ännu tristare att tanten verkar vara i antågande men ngn gång måste det vara din tur, även om det inte lyckades denna gång!

Vårbrud: kan inte ens föreställa mig hur det känns i din sits. Men det är nog bra att gråta ut sorgen och att prata om den som du gjorde, det är nog det enda som hjälper...

• Liten med Mindre

Hihi - tja Muggles. Man ska börja i någon ände, och en gungälg är väl inte fy skam. :)

Har ni ett separat rum till barnkammare nu eller?

Jag hade ju kunnat vara ledig idag, men det hade inneburit att jag hade fått hämta maken i eftermiddag för trippen till Falun. Och då kan jag bli sittande länge medan han jobbar klart (inget hålla tiden där inte). Så det är bättre att jag sitter på jobbet och är ineffektiv, så att han får hämta mig när han är klar. :D (OK, vara effektiv hade varit ännu bättre. Men jag läste just att det är progesteronets fel. Det hämmar något med glukoshalten, och därför funkar hjärnan inte lika bra. Bara att stå ut och skylla ifrån sig.)

• mugglesfan

Japp vi flyttade från en trea till en fyra och nu har vi både barnrum och gästrum/arb-rum fast inget av de två rummen är klara än. Vi har koncentrerat oss på att få kök/v-rum och vårt sovrum klart.

Skulle Sweet komma hem redan nu på söndag? Jag trodde hon skulle vara borta i 3 veckor el var det bara 2? El har det redan gått 3 v? Tiden går så fort...

• sweetstreet

Halloj!
    Vill bara titta in o rapportera att tanten kommit. Hon var nästan 2 veckor sen!!!! :o Men nu är hon här.

Fast jag känner mig inte alls så ledsen över det faktiskt. Snarare känns det lite "bra" att hon kom så att jag kan göra op som planerat så småningom. Men det var en väldigt lång cykel så jag har misstankar om att det kanske var ngt ägg som var befruktat men kanske inte kan fästa??? Har ju haft så ett par gånger tidigare. kanske är det min tjocka livmoderslemhinna som gör det svårt för ägget att "borra in sig"? :? *funderar*

I övrigt är det bra. Detta är vår sista natt på Hawaii. Känns lite sorgligt, men samtidgt så börjar jag nog längta hem ändå. Man KAN faktiskt tröttna på att "bo i resväska" också. Men det har verkligen varit helt fantastiskt!! :)
    Har en dag kvar imorgon när vi tänkte besöka Pearl Harbor och sedan köra runt på Oahu. Hoppas hinna snorkla lite också. Planet går inte förrän sent imorgonkväll. Men sedan blir det en lååång resa....

Hoppas allt är bra med er.
    Koko, frejis, Lappis och andra som väntar BIM.
    Och så alla ni andra med förstås! :)

Hinner ej läsa igenom ngt nu men ska försöka läsa ikapp på söndag när jag är hemma igen.

PUSS på er!!!!
    :p :) :p :) :p :) :p

• Liten med Mindre

Oj då Sweet - men det var nog kanske lika bra att tanten kom. Tror faktiskt på din idé där - om äggen och hinnan.

Trevlig resa. Hoppas att du har en bra bok eller nåt annat skoj till flyget.

• Victory

Sweet - du ska se att ägget fäster så fort du har gjort operationen!!

Har varit med katten till veterinären idag. Som tur var är inte hornhinnan skadad utan det hade blivit en rispa i "kanten", alltså i den där hinnan som går över ögat så att den hade blivit inflammerad och svällt (svårt att förklara). I alla fall fick vi några droppar så att det inte ska bli infekterat.

Men nu har ju halva dagen gått åt till det så nu ska jag göra det jag egentligen tänkte - gå ner på stan och shoppa!

Sedan tänkte jag laga god middag till mig själv (maken jobbar kväll igen) men tyvärr blir det inget vin eftersom jag blev tvungen skjutsa honom till jobbet (vi har bara en bil).

Förresten misslyckades 6:et igår , det blev inte ens insemination. Men vi ska göra ett nytt försök ikväll!

Svar på tråden När märker man av det?