• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

vårbrud - Förstår att det måste kännas nervigt nu när ni vet hur hemskt det kan gå. :( Men den här gången ska det gå bra för er!

Piggelin1 - Tack! :) Jag tror aldrig jag fick med dina uppgifter, om du skriver var du bor, hur gammal du är, när ni började försöka och när du plussade så kan jag lägga upp det på vår lista om du vill.

Här var det fint på förmiddagen, men nu har det börjat regna. Skönt faktiskt, är så himla torrt ute.

• Frejis

Jättestort grattis Koko, superkul! :) Efter allt som du har gått genom är det ju bra att det fungerade på första försöket! Det blev ju som vi i tråden talade om: Koko kommer att bli gravid i maj ;) :)

Och du ska inte tänka på missfall och andra eventuella risker - det här kommer att gå finfint och en liten bebis tittar ut i början av nästa år :)

Behöver ni återkomma till Uppsala nu ännu en gång?

:) :) :) GRATTIS igen! :) :) :)

• Frejis

... med Uppsala tänker jag på en extra kontroll etc och inte eventuella syskon redan nu ;)

• Izzie

Åh Koko, vad härligt! GRATTIS!!! Fantastiskt roligt att det tog sig redan på första försöket. Det var du verkligen värd efter allt kämpande!

Grattis Piggelin till dina fina tester! Skönt att allt verkar vara i sin ordning!

Håller tummarna för att det snart är dags Brudsommar! Ska bli så spännande att läsa din story om några dagar!

• _koko_

Frejis - TACK, nu ska du se att du följer med av bara farten!! :) Vi ska tillbaka till uppsala på ultraljud i v.7-8. Standard vid ivf tydligen, så man får se hjärtat. :) Ska ringa och få tid i morgon.

40 veckor från befruktning är 22a januari, perfekt om ni frågar mig. :D

Har sovit en stund nu på eftermiddagen, är sååå trött!! Mår lite illa också, men det kan bero på alla syrlingar jag proppat i mig. :D

Hjälp, nu börjar det så sakteliga gå in, lite lite i taget... VI SKA FÅ BARN!!!!!

• FruSofia

Måste säga GRATTIS, koko! Har läst lite sporadiskt i tråden och hållt lite koll på er även om jag inte skrivit på läääänge, läääänge. Du har en fantastisk resa framför dig! Min resa är snart över för den här gången och det är med lite vemod jag konstaterar att det är den sista. 3 trollungar får räcka

Lycka till med allt!
    Sofia

• Victory

Meny för en lyckad kväll:

Förrätt: Crostini med serranoskinka, ruccola och oliv
    Vitt vin: Koningsmosel Riesling

Mellanakt: Lyckat 6

Varmrätt: Grillad entrecote med klyftpotatis och bearniasesås, blandsallad med balsamicovinägrette
    Rött vin: Beringer Founders Estate

Dessert: Semifreddo med bärsås
    Mousserande vin: Asti Cinzano

Mmmm... ska avnjuta resten av kvällen tillsammans med min underbara make och kanske se en film...

Visst är jag avundsjuk på er alla som är gravida men jag försöker tänka att det snart är min tur också...

• mugglesfan

Har inte haft tid att kika in här förrän nu men vad glad jag blev!!! 1000 GRATTIS till koko (och din man)! Du har ju verkligen haft symptom också och vad kul att de stämde!

Har precis haft besök av en kompis från Stockholm med deras två illbattingar - en 2-åring och en 3-månaders. Så gungälgen är numera invigd Det var rätt mysigt, man blev inte alls avskräckt...

Låter som en helkväll Victory! Hoppas böjen kommer imorgon el övermorgon - då är det nog perfekt tajming också!

• mugglesfan

Förresten, om du har recept på semifreddon (för jag antar att den inte var färdigköpt?) så tar jag gärna det...

Svar på tråden När märker man av det?