• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Nä nu har maken dukat för middag! Mums!!! :)

• nu är jag fruL

hejsan allihopa

GRATTIS grattis grattis igen kokos
    jag har jur edan grattat men måste bara göra det igen. det är så otroligt roligt. Ditt pluss ä r verkligen så ecxtremt extra med tanke på hur ni kämpat och hur du mått.
    Jag är så glad för er skull att det inte finns ord.
    Grattis igen.
    Hoppaas att sambon vaknade så du fick bubbla bebis med honom
    grattis igen gumman och ge sambon en stoooor kram frånn mig också. Det här är så otrligt kul, tidernas pluss verkligen.

Själv mår jag skit och helvete

usch helvetet brakade lös fullkomligt i onsdags med att vi försökte be vår "hjälp" att åka hem.
    det blev det störts utbrottet tiderna skådat och slutade med att jag åkte hemifrån.

Ja det är en otroligt lång och sorglig historia, och tyvvär så har den skapat enorma problem mellan mig opch maken.
    Just nu så vet jag inte hur vi ska komma ur det här eller OM vi någonsin kommer ur det här. Allt känns bara helt åt helv'ete rent ut sagt. vet inte vad som kommer hända.

Men som sagt det är en extremt lång historia som jag inte riktigt pallar att ta nu. Känns kört.

ASweet välkommen hem. och fy vad glad jag blir över att du saknat mig i tråden. Just nu är minsta lilla tecken på att någon tycker om mig såååååå mycket värt.
    Förlåt mitt deppiga ibnlägg

• Frejis

Sweet - kul att se dig i tråden igen! :)

Frullan - sitter och tuggar nu på mina egna armbågar för att ha gett rådet om att stå på dig. Sh*it alltså :) vad har hänt? Tycker att det är knepigt att skriva så mycket mer här *sitter och kliar mig i pannan*

Jag kommer i vanlig ordning att bidra med minus även denna gång. Har testat minus, bimdagen är väl imorgon eller på onsdag. Känner mig sur, irriterad och... ja, ni vet vad man kan känna sig. Dessutom lite konstigheter inom närmaste familjen :( som inte heller bidrar till topphumör. Och min hjärna försöker genast komma på lösningar utan att de finns... jag kommer banne mig att köpa hund snart. Det här känns meningslöst!

Bla bla bla...

strunta i ovanstående.

*försöker komma tillbaka till mitt vanliga jag*

Lappis och Pirr, hur går det för er? Håller tummarna!

• BrudSommar2006

God morgon! Men FruLlan, vi tycker om dig allihop här ju!!!!! Jag för min del kan inte begripa hur maken kan välja att inte stötta dig och dina gravidhormoner när han dessutom vet vilken press du haft på dig på jobbet, och han måste väl begripa att det inte är hälsosamt att ha någon inneboende på soffan någon längre tid som dels inte verkar ha hjälpt till alls mitt i er renoveringsröra och som dels verkar ha massor av egna problem, släkt eller inte. Usch så trist, hoppas att han tar sitt förnuft till fånga omgående! Lyckades ni bli av med inneboenden i alla fall så att något gott kom av det hela?

Vänner, hur har det gått att få igång amningen? Att det fungerar nu förstår jag ju av ditt inlägg men hur lång tid tog det innan allt kom igång, har det gjort mycket ont, klarade ni er utan att behöva ge tillägg i början innan allt kom igång? Fast så positiv och lugn som du har varit till alltihop så kan jag inte tänka mig annat än att allt fungerat finfint för dig!!! Tycker förresten inte att det är du som ska vara mer tillmötesgående mot din mamma, det borde vara precis tvärtom! Vem är det som just fött barn och som försöker återhämta sig och som fortfarande har ont egentligen, inte är det hon. Fast jag vet, jag vet, det är svårt med ens föräldrar!

Liten, ingefära ska ju mycket riktigt vara bra mot illamående men jag tycker att det smakar riktigt otäckt i vanliga fall och tycker man det så är det helt omöjligt att peta i sig när man redan mår illa...

Vad det gäller namn så har vi ju redan bestämt oss men det är väl bäst att man väntar och ser så att det verkligen blir den lilla tjej vi blivit lovade innan vi helt bestämmer och så kan det ju hända kanske att man ångrar sig när hon dyker upp men det tror jag inte. Vi har min farmors andranamn som första namn och makens mammas andranamn som andranamn. Vi hittade flera vackra namn inom släkten och bestämde oss därför för att hålla oss till dem.

Nu är det ju en vecka kvar till BF och inget jobb behöver man ju gå till längre vilket är skönt. Jag är så trött och har så ont så man vill bara få det överstökat nu. Men, men, det lär väl dröja än dessvärre. Nervositeten släpper inte så ju längre jag får vänta ju värre blir det väl även om jag försöker tänka på annat så mycket som möjligt.

• viktualia

FruLlis - håller helt med i Brudsommars resonemang....

*cyberkramar till favvoFruLlisen*

• nu är jag fruL

frejan
    usch är så leden över ditt minus
    fy, du är sååååå värd ett pluss NU! Lider med dig gumman.
    och lider verkligen med dig att du har problem i familjen.

det är verkligen något som jag kan relatera till just nu....
    usch gumman, vet hur det är.
    MEN du ska absolut INTE känna att du gjorde fel som sa åt mig att stå på mig. DET ångrar jag inte för fem sekunder att jag gjorde. Självklart skulle jag stå på mig och få lugn och ro i mitt hem. Det var HELT rätt.

och jag och maken var HELT överens om att vi skulle be dom åka. Vad som blev heeeelt fel var hur de två tog det hela och hur situationen löstes. det vill säg att JAG fick lov att lämna MITT hem för två andra....
    DET är heeeelt sjukt och skulle aldrig ha hänt.
    och det har skapat såna konflikter mellan mig och maken.

fyyyy faaaan

• nu är jag fruL

vickan och brudsommar
    till makens försvar så var det han som tog upp frågan med att dom skulle åka. Så han försökte visst försvara mig genom att be dom åka. han insåg att de måstye bort och sa det åt dom. Tyvväör så blev det bara heeeelt fel och de reagerade bara med att bli så jävla förbannade och arga.

Det är det som hände efter det som är det som är problemet.

• vårbrud2008

Godmorgon!
    Har värsta ångesten över att gå till jobbet idag. Inget bra att vara ledig i 4 dagar och sen behöva gå till jobbet. USCH!!!!

Innan jobbet ska jag dock på utvecklingssamtal med sonen, det första, och det ska bli spännande att höra hur det går för honom på dagis.

• Frejis

Frullan - oki, jag tror att jag förstår lite mer. Att hjälpen blev förbannade och arga... gha, jag känner mig som ett frågetecken. Intressant förhållningssätt till det hela och det är inte så konstigt att du stack. Vem skulle välja att stanna kvar, undrar jag i det tysta... :(

Men det är ju mindre bra att det påverkar relationen mellan dig och maken. Knepigt. Om du vill skriv gärna om problemet så kan du iaf få lite olika infallsvinklar på det. Inte alltid så dumt.

• viktualia

FruLlis - kära nån vad rörigt.... och faktiskt har du ju inte valt de ingifta släktingarna, utan du har valt din make. Om hans släkt/familj är svår att hantera så är det ju faktiskt inte en utmaning som ligger på DIG utan på honom. Även om sådant är väldigt lätt att säga för någon som inte var med och som inte känner de inblandade. Och inte underlättas den där typen av konflikter av att din man troligtvis känner att han slits mellan sin "gamla" och sin "nya" familj.

Jag önskar er all kraft och tid i världen att försöka hantera det som hänt. Hur det ska gå till, vet kanske ingen men ATT...

*fler stärkande kramar*

Svar på tråden När märker man av det?