• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Ja, jag måste nog lugna ner mig lite... *andas in... andas ut...*

Jag är på dag 17 i cykeln men eftersom jag kan ha allt mellan 28 och 40 dagar så behöver det ju inte vara försent än. Det var bara i ett svagt ögonblick som tvivlet tog över...

Muggles: Jag har ju blivit undersökt en gång (VUL) när jag hade sådär hiskeligt lång cykel, för jag ville få reda på om jag inte har äl varje månad (som jag misstänker). Men hon sa ju bara att allt ser bra ut och hon tog inga blodprover. Äsch att jag inte stod på mig mer då, men då visste jag inte så mycket som jag vet nu!

• Victory

Frejis- jag har äl-testat sedan dag 13 (i torsdags). Nu börjar testerna ta slut men jag får väl fortsätta på nästa paket...

• Frejis

Lappinette - hur var det i Köpenhamn? Hoppas att det var ett trevligt firande av både bröllopsdagen och födelsedagen. Grattis ännu en gång :)

Min man tittar i princip på varenda hund som vi går förbi. Skulle skaffa hund idag om det gick, men hur löser man vardagslivet med långa arbetsdagar för maken och alla resor? När jag vet svaret på det då skaffar vi hund direkt.

Det blir iaf ett nytt försök i Uppsala i juni och sedan får vi se när vi fortsätter med ivf. Vet inte om vi ska köra med två inseminationer eller med fler - maken vill pröva 3-4 ggr för att ge det hela en chans enligt statistiken.

• Frejis

Victory - jag tror att det är värt att fortsätta några dagar till, ägget dyker nog upp, ska du se...

• Victory

Liten - jag har ju varit ovanligt frisk på sistone så det kan inte vara nåt sånt. Däremot har jag börjat om att träna igen och nu blir det ganska mycket, men det kan väl inte vara det?

• Victory

Ja, jag ska fortsätta testa, frejis! Jag får ha lite mer tålamod...

Vad bra att ni ska göra ett nytt försök! Det är verkligen er tur nu!!

• Lapinette

Tackar, tackar för alla gratulationer. Köpenhamn var jättemysigt! Har promenerat massor, suttit på parkbänkar och njutit av solen, åkt berg och dalbana på Tivoli, druckit öl i Nyhavn etc. etc. Tack och lov så kom inte min förkylning förrän när vi skulle lämna Köpenhamn och maken hade sin värst dag dagen innan vi åkte.

Frejis - ni har ingen släkting som gärna är hundvakt? Skulle vi skaffa hund vet jag att min mamma tacksamt skulle vara hundvakt de gånger vi reser bort. Det krångliga kan bli på sommaren då min bror även lämnar barnens kanin till mamma. Kanin och hund...tja, det är ju jag i ett nötskal (född i hundens år) men kanske inte en bra kombination i det verkliga livet.

• Frejis

Lapinette - vi har nära släktingar två hållplatser ifrån oss, men de har tyvärr inte hjälpt till med något :( som jag sade, en låååång historia. Därför får hunden vänta lite - kanske till mina föräldrar flyttar närmare oss, vem vet.

Victory - det löser sig! :) väntar med spänning på fortsatta rapport.

Dags för lunch! Mat är den bästa garantin att jag inte flippar ur.

Hm, är det inte dags för nästa brunch snart?

• Lapinette

Ska kanske masa mig ur sänge och koka lite soppa. Det är ju så attans trist att äta när man är genomförkyld. Inget smakar!

• BrudSommar2006

Lapinette, kan näsdroppar vara något eventuellt? Själv har jag ju blivit nässpraysberoende, får ta tag i det efter förlossningen om inte nästäppan försvinner av sig självt.

Victory, sluta inte med testerna, jag tog mig igenom två paket när jag hade sen ÄL.

Det där med hund här knepigt, det är ju inte de gånger man åker bort som är det största problemet, då kan man ju lämna in den på kennel, utan det är ju att man är borta på jobbet hela dagarna som är det stora problemet. Man kan ju ha tur och hitta en granne eller någon annan privat som kan ha hunden på dagarna men det har inte vi lyckats med. Dessutom blir man så beroende av den enda personen och vad gör man när den blir sjuk eller åker bort, det kan ju bli många dagar man får vara hemma från jobbet om man har otur. Därför är vi så tacksamma att det fungerar att ha vår på hunddagis men det är ett risktagande när man skaffar valp eftersom de inte tar emot hundar som är yngre än sex månader och sedan blir det en provmånad och om de inte tycker att hunden fungerar bra så får man inte ha den kvar, speciellt hanhundar kan fungera dåligt, skälla, inte gilla andra hanhundar, kissa inne eller så och vad gör man då.

Svar på tråden När märker man av det?