• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

FruLlis - KRAM! Usch så trist att det gick fel förra veckan! :( Vet inte riktigt vad jag ska säga. Så otroligt att människor (som de inneboende) kan vara så egoistiska! *kraxar högt av ilska och förnärmelse*

Frejis - attans att det inte tog. Att de ska ha så svårt att hitta rätt de små gynnarna! Hoppas i alla fall att släkt-fnurrorna går att lösa så att du kan koppla av från det. Och - en hundvalp kanske inte är helt fel. Inte värt att låta livet gå på halvfart medan man väntar på att en bebis ska behaga infinna sig.

Själv är jag rätt nöjd med att få lägga dykningen på hyllan ett tag. Har inte haft ork att fokusera på den på sistone, och för att ha lust med allt släpandet som dykning i Sverige innebär så krävs stort intresse.

Fick för övrigt fajta bort de eländiga tråkiga arbetsuppgifterna igen imorse. Vill verkligen inte ha extra saker när jag mår som jag mår, eller alls för den delen. Blir så sur att alla vill dumpa "hålla ordning"-grejor på mig hela tiden. :[

Jag har ätit och druckit ingefära och ingefärs/kamomillte mot illamående och förkylning. Det är ok, men hjälper måttligt. Och som BS skrev - det går väl ann som medicin när man är "vanligt" sjuk, men när jag mår illa är det knepigt att få ner första klunkarna. (För övrigt är all vätska knepig - så magen har blivit lite väl hård över helgen. Får kämpa på bättre med vattnet.)

Släkten blev ju väldigt glad över våra nyheter. Maken fick dock lura i sin mamma att vi inte alls tänkte skaffa barn, eftersom hon frågade ett par timmar innan vi hade tänkt avslöja. Hon gick på det stenhårt - och blev väl ännu gladare sen. :D

Gråtkalaset som vi trodde skulle inträffa hos mina föräldrar uteblev, även om de var väldigt glada. Kanske lite återhållsamt från min syster, kan tänka att det är känsligt eftersom hon lever i en lite knepig relation och ofta känner att jag är "den duktiga". (Tror jag.) Ska prata med henne lite mer om det sen tror jag - vill inte att de ska gå och känna sig "utanför" (hittar inget bra ord).

• BrudSommar2006

Aha, har man utvecklingssamtal redan på dagis! Fast det klart att man har, det förstår jag ju nu när jag tänkt efter lite! Jag känner mig lite osäker inför det här med dagis, tydligen ska man ju ställa sig på kö så fort som möjligt för att vara säker på att få plats men eftersom vi letar hus så är det ju förhoppningsvis inte troligt att vi kommer att bo kvar i Solna när det väl är dags om ett år. Fast i den här takten vad det gäller husletande så...

Frejis, men kan det vara så att du helt enkelt testat för tidigt än så länge? Hur många försök med insemination var det nu igen ni skulle satsa på innan IVF?

FruL, men då var det inte makens fel då att de blev så arga? Har de inte egen bostad att åka hem till? De är väl borta nu i alla fall då så att ni får en chans att hitta tillbaka till varandra i lugn och ro?

Jag tror att jag måste gå och vila en stund, att äta tar helt musten ur mig, jag blir helt slut en timme efteråt även om frukost inte är riktigt lika illa som efter lunch eller middag. Energin tar helt slut av att försöka smälta maten!

• Frejis

Mitt minus är bara ett j*ävla minus ännu en gång... Jag börjar tänka febrilt på att lösa på problemet åt lite olika håll: ska vi göra ivf? ska vi adoptera? ska vi skaffa en surrogatbebis, dvs hund? eller ska vi strunta i allt och åka på långsemester under hösten?

Blev så oerhört irriterad imorse när maken berättade om ett samtal som han fått under helgen om att bidra till en present till en nära släkting på så där 5-10 000. Vår andel skulle väl vara 2-4 000, gissar jag, och jag har ingen lust att lägga ut så mycket med tanke på alla kommande utgifter i Uppsala. Men när folk lägger upp saker och intrigerar bakom ens rygg... irriterande! i kombination med ett minus blir det ännu värre ;)

• Frejis

Brudsommar - två tre inseminationer till handlar det väl om. Och jag tror inte att jag testat för tidigt... om det nu är så kommer det väl att visa sig :)

Nu måste jag iväg och fixa ett pass. "Älskar" pappersexercis och alla byråkrater ;) :)

• A.M.

Hej alla. Ett sällsynt inhopp från mig i tråden. Livia är så livlig att jag inte hinner med riktigt ...
    GRATTIS koko!!! Så kul för er!
    Mindre - jag tror jag skrivit grattis till dig förut, men igen GRATTIS! Du kanske redan testat det men mot illamående kan det funka att småknapra på (salta) kex - typ Breton eller Saltiner ...
    Fru_L: Vad jobbigt det låter. Usch jag kan föstå hur det känns. Håller tummarna och tror verkligen att ni löser det - du och maken. Hoppas Boris i magen mår bra! När är det du har BF?

Kram till er alla!

• vårbrud2008

BrudSommar2006
    Jodå, man har utvecklingssamtal på dagis redan, under det första året oftast. Helt otroligt egentligen men sant.

Jag ställlde min son i kö till dagis när han var ett halvår, reglerna här i vår kommun, eftersom jag ville börja jobba igen när sonen var ett. Gillade inte riktigt att vara hemma. Längtade ut i arbetslivet igen, hoppas det känns annorlunda nu nästa gång.

Men som det ser ut nu kommer jag nog att bli arbetslös under hösten och då blir jag ju hemma halvåret innan bebisen födds. Kanske annorlunda???

• Liten med Mindre

Hihi...graviditeter även i min favo-serie. Kanske så kompisarna kommer att känna om man kläcker nyheten. Inte för att vi brukar noja om bikiniformen, men ändå. :)

www.gocomics.com/cathy/2007/05/20/

• Liten med Mindre

Frejis - 4000 kr för present till något tycker jag är vansinnigt mycket pengar! OK om det vore till mina egna barn, men annars så???

• pirr!

Tanten kom för en timme sedan, på BIM-dagen! Hoppades ju verkligen denna gången.. med ömma bröst för första gången i livet och allt.
    Ringde genast gyn och fick tid för blodprovet tredje dagen samt äggledarundersökning. Ja, ja. Känner mig nere i skorna med det är inte så mycket att göra.
  • pirr!

GRATTIS Koko! En glad nyhet denna deppiga dag. Så roligt och hoppingivande!

Ledsen FRejis, vet hur det känns- tro mig!
    Vi får krypa in under deppmanteln ihop..

Svar på tråden När märker man av det?