• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Ångest, ångest, ångest, ångest, ångest!

Varför får jag aldrig ÄL??!!

Nu när vi har varit så duktiga och "lyckats" i sängen, ska det skita sig bara för att jag inte får äl?!!

(öser ur mig lite irritation så att jag orkar jobba resten av dagen...)

• mugglesfan

Jag köpte stödstrumpor på Apoteket i torsdags. Har redan använt dem ett par kvällar. Supersköna och funkar för mig! Det är nog viktigt att det är rätt storlek för att de ska funka, kan jag tänka mig. Sedan är det väl som med allt annat - de kanske inte funkar för vissa oavsett storlek. Som sagt, de ser ut som vanliga strumpor så jag tyckte inte det var alltför farligt Fanns ju nylonstrumpestuket också.

• mugglesfan

Sabla otur med din ÄL Victory! Men den kan ju tyvärr hoppa över ngn månad har jag förstått. Men kanske att ni genom att lyckas nu får mindre press på er och att det går bättre även nästa gång? Klen tröst jag vet...

Men du med din långa cykel kanske borde undersöka dig (jag vet att det var knöligt där du bor)?

• _koko_

Victory - Djupt andetag!! Skit i böjen, det viktiga är ju att ni har börjat ha bra sex igen!!! Om böjen inte kommer förrän nästa månad har ni massor med tid på er att öva! Ta det lugnt nu, annars kommer stressen tillbaka!!!

• Liten med Mindre

Victory - så ytterst retsamt! Du har inte varit sjuk eller stressad eller nåt - så att cykeln flyttat på sig?

• Frejis

Vårpromenaden och den trevliga byråkraten hjälpte mot irritationen. Vilket underbart väder det är ute! :) och så har jag diskuterat presenten med maken som bara blev arg. Tyvärr så har vi både sett och varit med om liknande upplägg tidigare. Som frullan sade om ngt annat imorse: en lång historia! :(

Pirr, trist med mensen, men jättebra att du tog tag i undersökningarna. Skönt att få det gjort.

Mensen håller på att anlända även här, tidig och smärtfri (än så länge). Det innebär att kvällen kommer att spenderas ute i Hagaparken i stället för ett svettigt pass. Nåja, det känns nästan skönare :)

Victory - hur länge har du ÄL-testat? Tänk på att ägglossningen inte sker samma dag som man ser böjen så att ingenting behöver vara förlorat om det inte funkar just då.

• Liten med Mindre

Hmm...jag har lyckats hålla illamåendet i schack hyfsat. Kanske bäst att handla lunch innan det blir akut? :? Ska försöka hitta en sallad. Kan någon förresten förklara varför jag plötsligt har börjat längta efter sushi? Bara för att det nästan aldrig händer annars. :D

Smaklig måltid!

• Lapinette

Ligger på min arbetsplats (sängen) och läser ikapp allt ni har skrivit sen jag var inne kl 04.30 imorse. Jag är superförkyld (om ni missade mina inlägg imorse) och har varit på jobbet för att hämta datorn.

Frullan - vad jobbigt det låter! Hoppas det löser sig. Förstår inte hur folk kan vilja bo hos andra och sedan vara med och skilja er åt? Har man inget vett och fason?

Frejis och Pirr - attans inget plus! Troligen kommer jag joina er inom ett dygn. Här har ingen tillstymelse till tant kommit än men jag tycker själv att magen beteer sig som om hon var i antågande. Ganska så svårt att känna efter när man är totalt kvaddad i huvudet efter bara några timmars sömn. Maken sa imorse att han nu förstod hur det måste vara att vara förälder. Han väcktes ju varje gång jag snöt mig i natt, ca en gång i halvtimmen.

Koko - I will try my best och mota henne i dörren men vet inte hur länge jag orkar stå emot.

• Frejis

Hm, det här listan som Koko har väcker ju en del funderingar. Tror att vi måste få in nya trådmedlemmar... det börjar kännas lite ensamt därnere ;) :(

• Lapinette

Frejis - var glad över att spendera kvällen i Hagaparken. Själv blir jag nog kvar i sängen resten av dagen. Åter igen, trist att tanten kom. Vad är nästa steg, blir det hund samt ett nytt försök i Uppsala? Maken och jag satt och tittade på en hundvalp igår på Arlanda och t o m maken som normalt inte är så där blödig för hundar frågade om vi skulle skaffa oss en.

Svar på tråden När märker man av det?