• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Vickan,
    tack för ditt mail - du fick ett nytt tillbaka

• Vänner-fan

Hej igen,
    Tack för stödet! Min mamma är den största energi-tjuven i min närhet helt klart, men hon är ju min mamma så det är svårt att inte drabbas av henne. När de var här idag sa hon inte prinsens namn över huvud taget, utan kallade honom Lilleman, lilla Pyret osv. Jag ignorerade... Fast innerst inne känns det ju, så jag sms:ade några kompisar och berättade om namnet och fick positiv feedback, så att det kändes bättre igen. Själv skulle jag aldrig medvetet såra henne så. Jag har t.ex. blivit retad för mitt eget namn i skolan några ggr, (men jag var väldigt självsäker som barn, så det påverkade mig knappt), men det har jag t.ex. aldrig sagt till henne för då skulle hon såklart inte bli så glad eftersom det var hon som valde mitt namn. Ja ja. Och gällande vikten så bryr jag mig inte, mer än att jag blir så arg på att hon inte fattar vad som är viktigt här i livet.

Gällande amning i sängen så är det viktigt att man lägger ifrån sig barnet efteråt så att det inte ligger emot en själv och att den har ett eget täcke. Vi har gjort en liten plats mellan oss i sängen. Första etappen sover han dock i spjälsängen (tills han vaknar första gången).

Piggelin,
    Tack för grattis! Det var fantastiskt, helt klart! Och så har jag glömt kommentera att jag läste att Vårbrud (Var det väl?) skrivit att min förlossning liknade hennes, det var intessant att läsa! Jag har försökt få tag på min förlossnings-BM för att få svar på lite frågor, t.ex om jag kan vänta mig oregelbundna värkar även på en eventuell nästa förlossning, men jag har ännu inte fått tag i henne.
    Plikten kallar!

• sweetstreet

Heeeej!!!!!! :)

Är nu äntligen hemma igen! Och trots att jag haft en helt FANTASTISK semester/böllopsresa så är det väldigt skönt att vara hemma igen måste jag säga. :) Hade dock en rätt jobbig hemresa med förseningar och några timmar på flygpatsen i Houston.... blä tråååkigt.... :(
    Men kom hem sent igåkväll iallafall.

Har nu äntligen lyckats läsa ikapp alla sidor också. Och vill ju verkligen säga:

KOKO!!!!!!!!!!!!!
    GRATTISGRATTISGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :)
    Läste med ett leende och tårar i ögonen! SÅ UNDERBART!!!!!
    Jag är så glad för din/er skull!!!!! :p :p :p :p :p :p :p

Känner även hopp själv nu. :)

• sweetstreet

Och Vänner!!!

Grattis igen till dig!
    Läste också din beättelse och den kändes helt fantastisk!! Måste verkligen varit en helt otolig upplevelse trots smärtan.

Du verkar vara en stak person! Tråkigt med din mamma. Känner tyvärr igen en del av det där. Jag älskar min mamma supermycket, men kan ibland tycka att hon väldigt lätt hakar upp sig på saker som jag inte alls tycker är viktiga. Men man får helt enkelt ta det eftersom det ju är ens mamma. Och du verkar ju ändå kunna hantera det bra även om det såklart känns tråkigt. Huvudsaken är iallafall att ni mår bra alla tre!! :)

Blir även väldigt nyfiken på er sons namn!!! ;)

Det där med namnval är ju känsligt. Några av mina bästa vänner kallade sin son för ett namn som jag först i början tyckte kändes jättekonstigt och liksom "främmande". Säkert för att det var ett ganksa ovanligt namn. Men det dröjde inte alls länge innan man vant sig och tyckte att han "var" sitt namn! Nu kan jag inte ens tänka mig honom med ett annat namn!
    :)

Så din mamma lär säkert vänja sig hon med!

• sweetstreet

Page!!!!
    Skitkul att du är tillbaks "på riktigt" igen!!!! :D :D :D :D

Och jättebra att du bokat tid för undersökning! :)

You go girl!

Haha, jag känner igen mig i allt vad du skrev om att man "bablar" på av ren skär nervositet när man bokar tid... ;)

• Piggelin1

Vänner,
    känner igen det där väldigt väl med en mamma som är energitjuv. Eller kanske snarare i mitt fall plump & osmidig - fast det gör ju henne iofs till energitjuv, ifall jag hakar upp mig på det. De senaste åren känns det dock som om energitjuvandet dämpats en hel del, tror iofs att det även hänger ihop en hel del med mig själv & att jag utvecklats som människa. Det var mkt jobbigare när jag var yngre.
    Det där med att föräldrar har åsikter om de namn som barnbarnet får - känner igen det från min kusin. Hon fick massor av kommentarer från sin mamma om namnet på sonen, men det lade sig ganska snabbt. Min yngsta brorsdotter har ett väldigt ovanligt namn & jag hajade till första gången jag hörde det, men ett par dgr senare så var jag van & för den delen har jag ju ändå ingen som helst rätt att tycka ngt, det är ju föräldrarnas val!

• Lapinette

Har inte läst allt här men anar att Koko har plussat!!!! Super! Sen undrar jag Sweet har tanten besökt dig eller ska du också testa?

Själv är vi precis hemkomna från Köpenhamn. Har tillbringat hela eftermiddagen i strålande sol på Tivoli. Nu har dock makens förkylning gått över till mig så jag snorade hela vägen hem. Ingen tant kom...tjohoo...men hon har fortfarande ett par dagar på sig. Är bara glad att jag slapp henne under vår helg.

• Lapinette

Det var många sidor tillbaka innan jag hittade ditt plus Koko. Så gulligt av dig att tänka på mig mitt i allt glädjerus. Jag har tänkt på dig med och speciellt idag på Tivoli då jag undrade varför det inte kom något sms. Blev lite orolig!

SUPERKRAM TILL KOKO - JÄTTEGRATTIS!!!!

• Lapinette

Nu är jag jättenyfiken på hur det går för Frejis, Pirr och Sweet!!! Själv har jag inga sympton och min tant kan ju komma mellan den 19-22 maj. Så jag har inga förhoppningar...

• Lapinette

Ja vad gör man när man inte kan sova? Självfallet går man upp, lånar makens dator och sätter sig här på BT. Har snytit mig typ var 15:e minut sen jag gick och la mig och är nu redigt trött på att inte få sova längre än så åt gången. Dessutom så väcker jag ju maken hela tiden och den stackaren har precis blivit av med sin förkylning. Och visst är det typiskt, tog inte min dator med mig från jobbet i onsdag. Brukar annars alltid ha den hemma under helgen...blir att åka till jobbet och visa hur jag mår och sen ta datorn under armen och åka hem och försöka göra några timmar.

Som vanligt...helt OT.

Om jag ska återgå till ämnet i den här tråden så har jag legat och kännt efter hela natten. Har ju inget annat för mig mellan snytningarna. Det känns som tanten är på intågande. Magen är spänd och svälld och jag väntar nu bara på att hon kommer under dagen. Ska kanske se det som något positivt då jag kan sitta ostört här hemifrån och ringa till Sophiahemmet. På jobbet delar jag rum så det är himla svårt med sådana slags samtal.

Gällande namn så har min makens barn två lite ovanliga namn. Den första, dottern, fick ett namn som för mig inte alls är ovanligt men för fransmännen så kändes det konstigt. Kommer ihåg makens reaktion men kan säga att idag är det så självklart att hon heter Nina och är vår ögonsten. Nu när det fick sitt andra barn var reaktionerna detsamma. Alla är dock så försynta att de inte säger något till mamman och pappan.

Det där med namn ger visst alltid reaktioner. Har lärt mig att inte diskutera namnval med familjen etc innan barnet är fött. Det kommer alltid åsikter och tillslut finns det inga namn kvar.

Svar på tråden När märker man av det?