• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Hoppas att du inte har alltför tråkigt på jobbet, Liten! Men du kan ju sitta och fördriva tiden här! "BT - bra att ha tråkiga arbetsdagar!"

• Liten med Mindre

Tack Victory. Tyvärr känns BT rätt trist med idag. Vill bara få gå härifrån. I själva verket vill jag att det ska vara midsommar och 12 veckor passerade utan problem! (Och illamåendet borta förstås.)

Jag hade ju lagom kommit upp i varv på jobbet efter plus-koman, så gick jag in i må illa-koma istället. :[

Roar mig med att surfa upp nyttigheter på nätet. Hittade en second hand-butik i Tyresö - så att jag äntligen lätt kan bli av med allt gammalt som jag så duktigt städade ut. :D Dumt att ha det liggande längre.

Synd att det inte gick så bra igår Vickis, på'n igen bara!

• Liten med Mindre

Glömde - pyssla om kissen ordentligt. Så gosigt att ha en katt. :) Fast jag anar att han kanske inte är supergosig när det ska medicineras?

Vet hur det var när vi skulle tvångsmedicinera svärisarnas kattunge. :( Och den var ändå liten.

• Liten med Mindre

Jaha - bara jag vid datorn nu. Snart hoppas jag att maken kommer loss så att vi får åka. Känner mig lite bättre efter yoghurt och några koppar ingefära-citronte (nåja, det tycks innehålla mer grönt te och kamomill, men det funkar tydligen det med).

Om han kunde komma nu så känns det som om resan kan gå bra. Insåg att det var dags att gå när jag knatade ut i trapphuset med min grisiga yoghurtmugg, istället för till köket. :D

Trevlig helg alla! Lycka till alla BIM:are. Lycka till Brudsommar - om det blir av i helgen så vet jag att du kommer fixa det galant! Sen kommer jag över med lite gott bröd och pålägg för att beundra underverket! :D

• BrudSommar2006

Liten, ser fram emot besök och tackar absolut inte nej till gott bröd om nu ditt stackars illamående tillåter! Ha det så trevligt i helgen men du har väl hunnit gå för länge sedan nu.

Sweet, det kanske var lika bra att det blev som det blev nu då så att du får operationen avklarad och vet att allt är OK sedan. Det borde ju absolut bli ett plus snabbt efteråt sedan!

Håller fortfarande tummarna för alla BIMare, oj vad spännande med så många på en gång!

Victory, det gör väl inte så mycket om det misslyckas en kväll så länge ni lyckas ta nya tag till kvällen efter och inte ger upp igen. Har böjen dykt upp än? Om inte så var det ju ingen skada skedd egentligen.

Tur att kissen inte tagit någon större skada heller.

Vi har haft datorstrul idag så jag har inte varit härinne och läst ikapp förrän nu. Vi var och åt svindyr lunch på Sjöpaviljongen i Alvik idag och satt och tittade på båtarna som åkte förbi. Det var verkligen jättemysigt och maken skjusade mig ända till dörren och åkte sedan och parkerade så det var stor succé!

Hoppas att Lapinette får en trevlig helg och att förkylningen ger med sig snarast!

Vad i hela friden är en Gungälg??? Måste titta efter på hemsidan, den kanske finns där.

Ha en riktigt trevlig helg nu allihop, jag finns säkert här i nästa vecka också, fast jag hoppas inte!

• mugglesfan

En Gungälg är en som en gunghäst fast formen är en älg i trä istället. Dessutom heter den med Ikea-humor "Ekorre"!?

Sweet: jag tror också på din teori och hoppas verkligen att op hjälper. Vad bra ändå att du fick komma och undersöka dig och hitta det "felet"!

Nu har jag varit på stan och träffat en av mina gravida kompisar (hon ligger 6v efter mig). Har handlat mer järn- och vitamintabletter + stödstrumpor (tänkte iaf testa) - det är inte billigt att vara gravid! Nästan 400 kr bara på sånt...

• Victory

"Ekorre"!??!

Vad mysig er lunch verkade, Brudsommar! Ser fram emot sommaren och att sitta på en uteservering och äta glass, eller varför inte middag?!! *drömmer*

Blev inge 6 ikväll heller... Vi var inte riktigt upplagda. Men ingen böj i sikte än så det är nog inte hela världen. Vi laddar för imorgon istället, då blir det grillat och vin, som upplagt för en mysstund!

• BrudSommar2006

Ha, nu har jag hittat Gungälgen på Ikeas hemsida, den var ju riktigt söt!

Victory, släpp inte det här nu bara, men det är ju ingen fara än om inte böjen dykt upp. Lycka till i kväll nu!

Vänner, hoppas att du läker fort så att du får ut med barnvagnen nu när vädret börjar bli varmare igen och det faktiskt ser ut som att sommaren kanske är på väg så småningom!

• _koko_

Lappis!!!! Jag har ju strulat till det så KAPITALT!!! Du kan ju inte läsa det här förrän du är hemma igen, vilket betyder att du kommer att gå omkring i köpenhamn och tro att jag skitit i dig... :( Såhär är det: Jag la in ditt nummer i min mobil. Sen blev jag tvungen att uppgradera mjukvaran i den och även byta lösenord till min mail. Naturligtvis försvann du ur mobilen och jag glömde mitt nya lösenord till mailen... Så nu kan jag inte läsa mail (där jag har ditt nummer), förrän på måndag och kan således inte heller berätta att jag har...

PLUSSAT!!!!!!!!!!!!!!!!

Fullständigt overkligt såklart, ingen av oss fattar nog. Väckte söta sambon och berättade. Han blev såklart jätteglad och - somnade om! Hahaha, snacka om snopet (men också väntat, han är världens mest morgontrötta).

Jag har bestämt mig för att jag inte ska oroa mig för missfall, men vi får väl se hur det går med det. :D

Många kramar från en lätt förvirrad men mycket lycklig koko. :)

• Victory

Alltså, en fråga till er ÄL-experter: Har ni alltid fått böj, alltså i varje cykel? Eller har det hänt att böjen aldrig dykt upp men ni har fått mens i alla fall? Jag har ju fått för mig att jag inte har någon äl, eller i vart fall inte varje gång. Och nu har jag inga som helst äl-symptom fast det borde närma sig. Än är jag inte så orolig för jag har ju lång och ofta oregelbunden cykel, men ändå...

Svar på tråden När märker man av det?