• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

vinkar tvärs över stan till Piggelin förresten...

• BrudSommar2006

Tänk att ni fick användning för Gungälgen fortare än ni tänkt er!!! Kanske också blir tvungen att investera i en, börjar känna mig avundsjuk...

I morgon är det en vecka kvar till BF så det är väl bara att fortsätta vänta antar jag, det kan ju bli när som helst nu och senast om tre veckor - hjälp, måtte det inte vara tre veckor kvar att gå här och vanka...

Victory, ni verkar ju ha löst era problem den här månaden! Hoppas att böjen dyker upp så småningom nu också.

• Victory

Ja, jag har recept på semifreddon men som vanligt är jag inte så bra på att följa dem! Jag läser några olika recept och så gör jag en egen variant! Men ungefär så här gjorde jag: (Detta blir inte så mycket men man kan ju lätt dubbla mängden):

Bytta 1:
    2 dl grädde
    0,5 msk vaniljsocker
    - Vispa, inte alltför hårt

Bytta 2:
    2 äggulor
    0,5 dl strösocker
    - Vispa fluffigt

Bytta 3:
    2 äggvitor
    0,5 dl strösocker
    - Vispa äggvitorna och tillsätt sockret lite i taget och vispa till en marängsmet

Rör ihop alla tre rörorna till en fluffig glassmet (jag använde inte riktigt allt av äggvitorna) och ställ in i frysen ett par timmar. Den ska vara halvfrusen. Eller låt den bli helt frusen ställ den i kylen 20 min innan man ska äta.

Bärsås:
    Jag kokade upp ca 1 dl vatten, 0,5 dl socker och ett par msk hallonbalsamico till en sockerlag och la sen i några nävar frysta blåbär och hallon, lät det koka upp och sedan svalna.

Maken säger alltid att han inte ska ha någon efterrätt men sen slutar det med att han äter upp hälften! Kanske för att jag gör så goda efterrätter...

• Victory

Glömde skriva att jag använde vispgrädde men det går även med mellangrädde om man vill ha en lite smalare variant. Men ska det va så ska det va...

• Vänner-fan

WOW, vad kul!!! GRATTIS KOKO!!! Det är ni verkligen värda!! Åh, vad glad jag blir!

Här är allt bra. Ammar i stort sett i sömnen nu. Vaknar av att han ligger och smackar och hinner ta honom innan han börjar skrika. Vaknar till igen när han släpper taget, lägger tillbaka honom och så sover vi 2-3 timmar innan det börjar om igen. På dagarna kan han få hysteriska skrik-anfall för att han inte kommer till ro, men hellre det och att han sover på nätterna. Ska prova att gå ut lite idag, utan nåt direkt mål. Så att det är lätt att gå tillbaka när det blir jobbigt.

Mina föräldrar var här igår och kommer igen idag. Hoppas kunna vara lite mer tillmötesgående mot de idag. Igår vad jag så väldigt på min vakt. Jag vet att mamma inte gillar namnet vi valt (och som hon har tjatat om detta fast jag sagt att vi INTE tar emot synpunkter på namn.... Suck!!! ) och jag visste att hon skulle kommetera min vikt, vilket hon också gjorde. Totalt ointressant enligt mig. Jag har ingen aning om vad jag väger nu. Jag brukade väga mig hos BM, för hemma har vi ingen våg. Och ta midjemått, för jag tänkte att det kunde vara kul att ha sen. Men hur jag ser ut runt magen nu spelar väl ingen roll heller. Jag födde ju barn för 11 dagar sen, herregud... Undrar ibland om vi verkligen är släkt...

• viktualia

Vänner-fan - måste bli lite upprörd över din mamma... Hur tänker man när man kommenterar någon annans kropp för det första? Och dessutom när det bara gått 11 dagar efter en förlossning???? Nääe! *skärpning Vänner-fans morsa*

GRATTIS till Koko som blivit befruktad i min hemstad!!! Uppsalabebisar är av en särskild art *fnittrar*

• Lili 2006

Grattis, grattis GRATTTTTIIIIS Koko!
    Äntligen var det också eran tur!
    Hoppas att pyret hänger i, mår bra och att allt går toppen!

Har inte kunnat hänga här nåt på vardagarna, min arbetsgivare har lyckats få in en block mot bröllopstorget....

• vårbrud2008

koko
    Då kommer du bara ligga någon/några veckor efter mig. :)

27 januari är annars ett bra datum för då fyller jag 30 år!!!!!

• mugglesfan

Kul att höra hur det går Vänner - du får tipsa mig sedan! Funderade just om det var en bra idé att ha bebben i sängen och amma "i sömnen". Har en kompis som gjorde det - men det blev problem sedan när barnet skulle lära sig sova i egen säng. Skönt att höra att allt flyter!

Håller fö med Vickan om din mamma. Både kommentarer om namn och vikt/midjemått borde vara strängt "OT" efter förlossning. Men försök att skita i det - det viktiga är ju att allt gått bra och att ni själva är nöjda med namnet!

Svar på tråden När märker man av det?