• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

KOKOOOOOOOOO!!!!!! GRATTIS tjejen!!! Åh, vad roligt, och skönt! ÄNTLIGEN!!! ALla mina kramar och lyckönskningar till dig idag! Fantstiskt!! JAg är så glad för er skull!!!

• Victory

Jag kan inte ens stava för jag blir så till mig!!!

• _koko_

Tack Victory, nog känns det fantastiskt! :)

Ang äl så har inte alla det varje månad, men man brukar få mens ändå. Men testa vidare du, och skulle inte böjen komma den här månaden kan ni ju passa på att öva kravlöst. :D
    Försök att inte bli besvikna när det inte funkar, för då har ni nog snart snärjt in er i den negativa spiralen igen är jag rädd. Sköt om er!

• BrudSommar2006

Koko, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!!!!!!!!1

På första försöket, det är ju helt fantastiskt! Jag visste väl att ett plus var på väg!

Hann du med öldrickningen, vad det igår kväll kanske?

Victory, jag hann aldrig så långt efter det att jag slutat med piller man det kan ju hända att man inte har ÄL en månad, även om det inte ska hända särskilt ofta, en gång per år eller så har jag för mig, annars bör man nog söka hjälp. Får man ingen ÄL så bli mensen senare än vanligt och lite mer utdragen har jag för mig eftersom hinnorna fortsätter att tjockna och till sist lossnar i alla fall och orsakar mensblödning.

Däremot var jag som du att jag hade väldigt oregelbunden cykel, jag fick börja testa extra tidigt för säkerhets skull och tog mig igenom två förpackningar med tester den månaden jag plussade. Tur att jag inte slutade testa, jag var nära att ge upp! Det är möjligt att min cykel hade stabiliserat sig så småningom eftersom jag ätit piller så himla länge men jag hann aldrig så långt. Får väl se framöver, jag har ingen jättelust att börja igen, jag tyckte alla sorter jag provade hade olika biverkningar, sista sorten fick jag migrän av.

• BrudSommar2006

Alltså, nu lät det ju som att ni inte har fått kämpa alls som ni har gjort när jag skrev första gången så där men ni vet vad jag menar!!! Har ni betalat för ett visst antal försök förresten? Får man i så fall ha dem innestående för eventuella syskon längre fram i tiden??

Nej, snart har halva dagen gått och jag har bara hängt framför datorn!

• _koko_

BS - Japp, igår blev det öl!! :D Har gjort allt som vi här inne bestämt att man måste göra för att lyckas, även om det kanske inte direkt blev någon jättefylla igår.

Och jag förstår precis hur du menar, det var ju första försöket och det är trots allt vanligt att man INTE lyckas på första försöket eftersom man går efter en schablon när det gäller alla doseringar då. PLUS att jag ju har endo, som inte direkt förenklar situationen. :)

Åhhhh, nä, nu måste jag leta upp min älskling och pussa lite på honom!!! :p

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    Jo visst är det så att det känns mycket bättre att prata med folk om det som har hänt, men det är inte det som jag för på tal när jag pratar med någon i första hand.

Man har rätt att klaga lite om sina krämpor, man är ju faktiskt gravid??

Nu har jag i alla fall bokat tid hos BM och ska dit och skriva in mig veckan innan midsommar. Sen har jag även bokat in mig på ett tidigt UL så att man ser att allt är bra.
    Men fortfarande känns det inte så kul om man jämför med förra graviditeten då man var glad och såg fram emot allt.

_koko_
    Grattis till plusset!!!!!!!
    Och oroa dig inte så mycket. Det kommer att gå bra.

• Piggelin1

WOW!!!
    GRATTIS, GRATTIS GRATTIS till plusset, Koko!!!
    Så fantastiskt!! Efter allt elände & alla bedrövelser som du gått igenom på vägen & så tar det på första försöket! Helt GRYMT!
    Så otroligt välförtjänt! Superkul!

• Piggelin1

Även om jag inte börjat skriva här förrän relativt nyligen, så har jag ju varit muggles smygläsande kompis läääänge, så jag har liksom varit med på mitt håll jag med, fastän jag inte gett mig till känna Så ännu en gång, såååå himla kul!!

• Piggelin1

Kan annars rapportera att jag går in i vecka 15 idag & KUB/NUPP för snart två veckor sen gick jättebra, så vi skippar fostervattensprovet. Känns så otroligt skööönt! Sista veckan nu känner jag att jag liksom "vågar" vara gravid & på ngt vis börjat "knyta an" & blivit lite nyfiken på vad det är för en liten figur som snurrar runt därinne! Klart häftigt! Har lite funderingar på att berätta på jobbet nu till veckan (det syns fortfarande ingenting & vågen står på exakt samma ), men fick veta i onsdags av min chefs chef att org. på jobbet ska ändras lite - till min fördel (vilket jag också lobbat för )! ...och han har ju ingen aning om att jag är gravid. Typiskt att det verkligen börjar gå min väg mer & mer på nya jobbet & så ska jag gå hem i månadsskiftet okt/nov. Men, men jag hinner förhoppningsvis uträtta en hel del innan dess & planen är ju att komma tillbaka igen efter 10-12 månader. Pratar ju inga evigheter precis.
    Okidoki, måste avsluta här, ska ner på stan en vända. Solen skiner idag - jiiiihaaa! Ha en skön lördag ni som eventuellt tittar in & Koko, grattis igen!!

Svar på tråden När märker man av det?