• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Page roligt att dig tillbaka i tråden! Och hoppas att du stannar kvar den här gången, när alla undersökningar är bokade - vi vill ju så klart veta hur det går.

Brudsommar - Hagaparken är personligen min favorit.

Koko, du meddelar väl testresultatet till tråden direkt (och då menar jag direkt :). Annars vill jag också gärna få ett sms om hur det har gått.

Jag vill testa NU, men har varit duktig och hållit mig från badrumsskåpet där de två tester som jag fått från Liten finns. De måste väl föra lite lycka med sig och då får man inte vara så galen att man testar sex dagar innan. Jag väääntar och ska dricka vin varje kväll för att göra väntan kortare! :)

Trevlig helg till alla som reser iväg och som stannar kvar i Stockholm!
    och
    Lapinette, grattis på bröllopsdagen! I förskott :)

• mugglesfan

Just det Lappis - grattis både till bröllops- och födelsedagen!

• Vänner-fan

Hej hej!!
    Har skummat igenom big time nu. Kul att ni uppskattade min förlossningsberättelse. Det var lite svårt att avgöra om alla verkligen ville läsa, men det var så många som skrev att det skulle vara spännande att höra, så jag tog en chansning att ingen skulle misstycka.

Nu sitter jag med min snälla lill-prins i en bärsjal. Supersmidigt! Lite trixigt att få ner honom i den eftersom det var första gången, men så fort han var på plats sten-somnade han! Annars är det mesta bra här. Fick såriga bröstvårtor, men de har blivit mycket bättre nu och amningen går bättre och bättre och han ökar i vikt igen efter att ha gått ner det första. Det enda lite jobbiga är att jag har ont i underlivet. Vi skulle primiärgå till BVC igår med barnvagnen och det är ca 700m, men jag fick jätteont så jag kunde knappt sätta mig ner när vi kom fram och maken fick gå hem och hämta bilen och skjutsa oss tillbaka efteråt. Det enda att göra är att vila tydligen... Lite frustrerande, jag är van vid åkommor man kan göra nåt åt själv med lite övningar eller nåt, men det är väl bara att se tiden an. Inte blev det bättre av att maken tyckte så heeeeemskt synd om mig när han såg hur ont jag hade och mina tårar började trilla. Jäkla hormoner! Jag var ju inte ledsen egentligen. På bilvägen hem när jag var lite moloken är jag dock nästan hel säker på att jag såg dig Muggles!! Typ vid 18-tiden vid Karl Johan Kök&bar. Kan de stämma? Men jag hann knappt reagera och jag tror inte du hann se mig. Satt ju i en bil.

Ha en skön lång-helg tjejer! Vi hörs!

• mugglesfan

Vänner: japp det stämmer! Hade varit och handlat på Hemköp Det lustiga är att jag såg en tjej med barnvagn på andra sidan övergångsstället (inte ett dugg lik dig iofs) så jag tänkte "tänk om jag skulle träffa på Vänner här" iom att du bor i Majorna också. Och så åkte du förbi i samma ögonblick antagligen. Vilket sammanträffande.

Akta dig för svamp på bröstvårtorna (lufta väl) - tips från en kompis till mig. Och sök hjälp på Amningshjälpten i tid om det krånglar (allt enl henne) - de är tydligen jättebra!

Stor kram!

• mugglesfan

Ursäkta, inte meningen att låta som en besserwisser Jag vet ju ingenting, bara teori... Det låter som att det går jättebra redan.

Vad jobbigt att ha så ont - hoppas det går över snart!

• Liten med Mindre

Frejis - orkar du hålla emot en vecka till? Om nu BIM var tisdag. Kämpa på tjejen!

Lappis - eftersom vi inte ses imorgon, Grattis på födelsedagen och bröllopsdagen!

Vänner - förstår din frustration. Attans jobbigt när du nu vill komma igång igen, och göra alla trevliga barnvagnspromenader. Förkylningsfria styrkekramar!

• mugglesfan

Nu sticker jag till Magplasket och sedan är det helg! El helgen börjar ju nu för Magplasket räknas som fritid

Men jag kikar in i helgen för att uppdatera mig om alla BIMare. Håller tummar och tår för er allihop.

Hoppas du slipper alltför mkt illamående Liten...

Kramar allihop!

• Liten med Mindre

Trevlig helg! Om någon jobbar på fredag så finns jag här. :)

Muggles - plaska på. Och jag ska se till att äta lite och ofta, det är ju tydligen bra både mot illamående och gaser. :)

• Frejis

Liten - en vecka till är alldeless för mycket ;) men jag borde kunna hålla mig tills på söndag. Annars är det ingen idé att testa, jag vet ju att det blir minus (men det känns trygg att få det - då kan man bli ledsen och börja mensfrossa).

Vänner - jobbigt med det onda, men du har varit så enormt duktig under förlossningen. Många styrkekramar till dig och njuuut av lillprinsen i stället!

Muggles - du kan väldigt mycket, hoppas att jag kan rådfråga dig om en massa saker inom snar framtid :)

• Lapinette

Jag lovar att njuta rejält i Köpenhamn. Har precis bokat en topp-restaurang till lördagkvällen.

Frejis - ja bäst är ju om du kan hålla dig så pass länge så att testet inte visar negativt för att du är för tidigt ute. Vad bra det lät va! Du förstår nog ändå vad jag menar.

Själv har jag haft lite menskänning ikväll men försöker förtränga det. Det är ju bara onsdag och jag orkar verkligen känna efter denna gång. Så imorgon ska jag aktivera mig med att måla dörrposter och dörrar för glatta livet. Trist Liten att du inte har ditt pass. Träna ska jag men kanske blir det något annat.

Förresten vi har fått fatt på vår hantverkskontakt. Han hade stängt av telefoner i 2 dygn då han var iväg på något slags arbete. Skitskumt men vi får väl tro honom. Ska träffa honom på måndag och på tisdag ska de dra igång arbetet...hoppas vi för jag litar inte på något/någon hantverkare just nu.

Svar på tråden När märker man av det?