• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Liten, det är bara äta efter några veckor så lugnar det ner sig. Runt V10-12 försvann det för mig.

• Moppy

Liten - hmm.. snacktips.. jag har ätit frallor och mackor ganska mycket. Och lite "snällare" frukter typ banan. Men jag har även ibland varit sugen på sura saker som gröna äpplen, surt godis, yoghurt etc.

• Snart så....

fressten, vet någon om vilken blankett det är man ska skicka till Försäkringskassan om att man ska bli mamma. Tydligen så ska BM se till att man får en sån hemskickad men jag har inte fått någon.

• _koko_

snartis - ja, thai boat! Anytime baby! Fast den enda gången jag har ätit där var maten sådär, så vi kan ju äta nån annanstans. ;)

lappis - På lördag om jag kan hålla mig. Fast det kommer vara sjukt jobbigt att testa, så det kanske inte ens blir på lördag... Du har ju min mailadress, om du vill veta kan du maila ditt mobilnummer till den så smsar jag när domen fallit. :)

• Snart så....

nu fick jag reda på det, moderskapsintyg som BM ska skicka efter dateringultraljudet. Min gamla BM hade inte gjort det *mutter* så nu måste jag ringa akut till min nya så hon får fixa det.

• Snart så....

koko, aha jag har inte varit där utan bara hört talas om den.

du får lova att messa när du testat, jag kommer inte ha tillgång till dator på hela helgen.
    Om 1 timme startar vi resan mot skåne och ikväll kommer jag få gosa med brorsdottern ca 1 månad gammal :)

• mugglesfan

Snartis: du borde väl ha fått ett moderskapsintyg - det är det du ska skicka till FK. Ring och hör efter! SEdan får du automatiskt allt tillskickat dig från FK när de har fått moderskapsintyget.

• mugglesfan

oj, jag var lite sen...

• Liten med Mindre

Tack snartis och moppy. Jo, sura saker går rätt bra här. Nyponte, surdegsbröd, yoghurt här om dagen...

Och sånt med mint i, typ mintte och fluortabletter. :D

• mugglesfan

koko: det låter onekligen som att du har symptom! Hoppas att det inte luras!!!

Svar på tråden När märker man av det?