• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Vad knäppt, det står ju ingenting om jodopax på fass?!!
    Jag har aldrig använt det i mitt vuxna liv så jag tänker inte ens gissa.

Annars är jag HUNGRIG! Åt precis två knäckemackor med leverpastej, men det hjälpte ju ingenting! Å ingen frukt finns det heller...

muggles - coolt att få "lära sig" om bebisen på det sättet! Äsch, BM borde vara van vid förvirrade gravida. :D

• Liten med Mindre

koko - jag har också försökt surfa på jodopax och nyodex(märket), utan att lyckas. Mysko!

Ät mer om du är hungrig!

Börjar själv bli sugen igen. Och då kommer klumpen i halsen tillbaka och gör sig påmind (början på illamåendet alltså).

• BrudSommar2006

Muggles, jag har också glömt mina papper till BM ett par gånger, det är så retfullt när man sitter där i väntrummet och inser att man inte hinner hem och hämta dem!

Apropå Hemofer och andra järntabletter så står det ju på förpackningen hur mycket järn det är i varje tablett och då kan man räkna ut hur många tabletter man måste ta varje dag för att få samma dos på olika märken. I fall att magen mår bättre av ett märke än ett annat menar jag.

Min BM sade att om jag tog Hemofer så måste jag ta minst tre tabletter om dagen men då räknade jag ut att om jag tog två och två Mitt Val Kvinna så skulle det bli lite mer järn än bara tre Hemofer och det har tack och lov fungerat för mig och jag har fått upp mitt värde från 109 till 116. Över 120 är OK tydligen så nästan där nu!

Annars är idag första dagen på semestern då jag faktiskt inte behöver jobba hemifrån, jippi! Jag ska äntligen ta itu med tidningshögen som ligger och så har jag en fem böcker eller så som jag inte hunnit läsa också. Kanske orkar man läsa lite medan man ammar sedan också.

Får väl försöka ta mig ut en sväng i det fina vädret sedan också men jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig för, jag kan ju inte ut och promenera som det är och det känns lite trist att bara sätta sig på en parkbänk, det är säkert inte bekvämt för ryggen heller, då sitter jag bättre på balkongen gissar jag. Kanske kan jag gå och köpa mig en glass senare, det är ju lite motivation att ta mig till affären i alla fall.

• BrudSommar2006

Vad spännande med alla symptom och icke symptom! Men jag har förstått att vi får hålla oss till tåls till efter helgen. Som sagt, några plus måste det ju bara bli med så många som BIMar.

Bäddade i vaggan igår, det blev jättemysigt med sänghimmel och allt. Nu kommer hon väl vägra ligga där bara därför!

• Liten med Mindre

ang gurgelvatten så mejlade jag tillverkaren. Får se vad de svarar.

Brudsommar - ja det vore väl typiskt om bebisen inte vill ligga i den fina sängen. :D Gissar att vi kanske inte kan planera så mycket som vi tror även efter att vi lyckats bli gravida...

• Moppy

Vad duktiga ni är med all renovering. Jag och min man har tummen mitt i handen båda två och jag undrar om vi skulle klara av att renovera, inte ens om vi anlitar andra för det. Den enda som behövdes göras i vår lägenhet när vi flyttade in var att bygga nya garderober, och det har vi fortfarande inte kommit oss för. Man orkar liksom inte bara när båda jobbar mest hela tiden! När man är ledig vill man vara ledig....

Vi får väl dock fixa lite inför pyrets ankomst, kanske det kan få oss att sätta fart...

Åhh i eftermiddag åker vi till Rom på romantic weekend. Ska bli underbart! Bara sitta på caféer och sola oss, lite shopping blir det väl med.... ;)

• Liten med Mindre

Bon voyage Moppy! Se till att njuta ordentligt nu när du verkar må bättre. :)

• Snart så....

Hellu girls,

Nu har även jag varit hos nya BM, underbar halvgalen kvinna :)
    Jisses min "mage" hade växt 3 cm på 2 veckor och hjärtljuden hade ökat igen till 147.
    Jag är nog den enda som får SLUTA äta järntabletter Frågade och med mina värden så tyckte hon att jag skulle sluta, skönt då blir magen normal igen.
    Hmmm jag har aldrig glömt mina papper till BM men mkt annat

så mkt spännande symptomer för alla bimare, några pluss borde det väl komma? Jag tror fortfarande maj kommer bli plussets månad, måste iallafall slå dec??

• Moppy

Tack Liten! Ja jag mår faktiskt bättre nu, förutom om jag inte äter regelbundet. Känns tom som om jag gått tillbaka lite till min vanliga vikt, eftersom jag äter mer normalt nu. Känns iofs inte som "rätt utveckling", men men.... Magen börjar dock puta lite mer för var dag som går...

Vilken vecka är du nu i Liten?

• Lapinette

Frejis - BIM för mig är allt från lördag till tisdag. Kan komma dag 28 fram till dag 31. Trist men sant! Gillar dock tanten när hon kommer tidigt för när hon passerat dag 30 börjar jag alltid hoppas!

Moppy - ha det så underbart i Rom! Jag och min man gillar att pyssla men har inte ägt någon bostad tidigare så vi tog energisk igång en massa projekt på en gång när vi flyttade in i november. Tog helt slut på oss så efter att ha firat julafton hemma hos oss samt ha haft inflyttningsfest i januari så har vi bara vilat och rest. Nu vill vi dra igång igen! Vi kallar detta för terapi.

Svar på tråden När märker man av det?