• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: ni har väl inte betalt ngt än? Har ni kollat upp firman så att den inte är skum?

En trevlig sak med gravidhormonerna som jag upptäckt är att jag inte blir lika stressad som förut. Har jag flera saker att göra samtidigt så är jag ändå lugn och tänker "det blir klart när det blir klart". Förr skulle jag gått upp i spinn över att få klart allt så fort som möjligt. Oftast kan ju det mesta vänta en el två timmar... Skönt!

• mugglesfan

Inte fanns det ngt nytt inlägg på Sweets blogg heller apropå hennes tant... Inte för att hon skulle skriva det där förmodligen men ändå... *fortfarande nyfiken*

• pirr!

Oj, spännande med Sweetans mens eller icke-mens! Hoppas hoppas!
    Bloggar hon? Vad har bloggen för adress? Om det nu är så att hon vill dela med sig..

• pirr!

Usch ja! Detdär med hantverkare har både för- och nackdelar.. Hoppas att det löser sig för er, Lappis!

• BrudSommar2006

Jippi! Nu är jag klar med översättningen och har mailat iväg den, inget mer jobb för mig, nu är det semester som gäller! Fast det känns ju som att dagen nästan har gått men eftersom jag antar att den lille inte tänker titta ut än på ett tag får jag väl njuta av min första hellediga dag i morgon! Nu tänkte jag se om jag kan få på mig ett par skor så att jag kan ta mig iväg till affären och hitta något gott att knapra på. Annars får jag gå i tofflor men jag fick ju på mig skorna igår så det ska väl gå idag med!

• Moppy

Page - gud så spännande, håller tummarna (den lilla som är kvar, det är så mkt att hopaps på just nu).

Har precis varit på jobbintervju för ett superintressant jobb. Åhhh faen just nu vill jag bara vara ogravid och lös och ledig och jobba järnet på detta roliga företag! Tänkte försöka få bra kontakt med dem och sedan kanske be att få återkomma efter mammaledigheten. Grrr, varför hände inte detta för ett halvår sedan (jobbet alltså!), typsikt att det kommer just nu....

Vill inte tjata mer om viktfrågan, men även om man inte väger sig så känner man ju om man går upp eller inte, kläderna stramar etc. Jag lider inte av det personligen, men min poäng är att själva vägandet kanske inte är problemet i sig, utan stora frågan är väl om man accepterar att bli större under graviditeten eller ej.

ALOHA SWEET - GIVE US THE NEWS!!

• Moppy

Page - såg att min kommentar kanske kunde uppfattas som konstig, jag menade att jag håller den lilla tumme jag har kvar, de andra fingrarna håller jag ju redan för de andra BIMarna nu runt 20 maj!

• Lapinette

muggles - vi har inte betalat något! Kontakten fick av min brorsa då även samma kille har hand om renoveringen av deras kontor. Brorsan som är på väg till Grekland hade också försökt att få fatt i killen utan resultat. Helmysko! Och jag blir så ledsen då vi så gärna ville få iordning på vardagsrummet. Har vi inte fått fatt i honom imorgon så springer vi till vår färgaffär och köper färg till väggarna så åtminstome de blir klara. Resten är ju bara förfiningar som vi vill göra, spots i taket och höja fönsterbrädan...det får vi väl hitta någon annan som kan göra.

• Lapinette

Förresten, om någon vet en BRA snickare i Stockholmsområdet som ni kan rekommendera så tar jag tacksamt emot förslag. De verkar inte växa på träd.

lapinettez@yahoo.se

Svar på tråden När märker man av det?