• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Men Page, det var ju helt fantastiska nyheter, alldeles nyss var vi ju oroliga att du gett upp för gott och lämnat tråden tills vi insåg att så inte var fallet! Alla här som sökt hjälp hittills verkar ju ha fått jättebra hjälp så det verkar absolut värt det att beställa tid.

Den där boken ni alla pratat om, från a till bebis, dök precis upp i brevlådan, jag var tvungen att beställa den eftersom ni alla sagt att den ska vara så rolig. Nu är det ju nästan sent för mig att läsa gravidböcker känns det som men är den rolig så är det ju bra! Tur att den gick in genom brevinkastet också så att jag slapp ta mig ut. Fast det hade nog bara varit nyttigt att få dra på sig ett par skor för att få ner storleken på fötterna en stund i och för sig, det känns nästan som om i alla fall den högra är på väg att spricka snart...

• pirr!

Förresten, appropå symtom. Igår när vi tumlade runt lite (helt otroligt! sex utan ÄL!) hade jag så ont i brösten att han knappt fick ta på dem och jag kunde INTE ligga underst. Jag som aldrig känner av brösten annars..
    Börjar ju hoppas såklart! 6 dagar till BIM.

• mugglesfan

Halloj! Nu tillbaka på jobbet - duschväggen blev superfint fastsatt! Vi hade definitivt inte gjorde det lika snyggt själva, värt att ta hem en gubbe (i själva verket var han nog i min ålder )

Page! Vad bra!!! Att du äntligen kom till skott. Sedan får du vara hur OT du vill (herregud, joina klubben ) bara du är kvar! Tänk vad besviken Sweet skulle bli om hon upptäckte att du försvunnit när hon är tillbaka från Hawaii.

Var det förresten ingen som reagerade på att hon aldrig berättade om tanten dykt upp el inte?! Bara snack om snorkling mm - betyder det icke-tant? *nyfiken* Fast hon borde ha sagt om hon inte fått den å andra sidan... skulle inte tro att hon "glömt" bort en sådan grej.

Nja, jag håller inte med om att det varit tjat om vikt sida upp och sida ner men personligen lovar jag sluta göra inlägg om just det ämnet. Har faktiskt vant mig vid läget och eftersom mannen tycker jag är så fin i min gravidmage så gillar jag läget just nu

fruLlan: gissade nästan att det var makens familjemedlem som håller på och driver dig till vansinne - svårt läge. Men håller med ngn ovan (koko?) att diskutera med mannen om ni kan ha er lägenhet för er själva just nu när det är så mkt, kanske är den bästa idén.

Snartis: där sa du ngt viktigt! Skumpa på nyår!!! Jag hade inte tänkt tanken förrän nyår (fast jag tänker smygdricka lite skumpa redan i höst när jag ploppat för att fira).

• mugglesfan

pirr: låter definitivt som symptom! hoppas tantjäveln inte luras med dig (och oss).

• Liten med Mindre

Oj, spännande Pirr! Hoppas massvis!

Brudsommar -trevlig läsning. Jag tyckte att den var bra. Men nu mot slutet mår jag mest illa vid tanken på att läsa den, precis som allt annat bebisrelaterat. Det kanske blev fööör mycket med alla förlossningsberättelser? :?

Page - så fantastiskt bra att ni fått tid! Så slipper ni fundera på om det är dags att tina upp simmarna från frysen eller ej.

Proppmätt på lasagne. Hoppas hormonerna blir nöjda ett tag - så att jag klarar att köra till konferensstället. Trevlig eftermiddag alla!

• Lapinette

muggles - tänk att jag imorse stod i köket och fixade med frukosten och tänkte detsamma dvs att Sweet skrev om hur fantastikt det var på Hawaii men inte ett ord om tanten hade kommit eller ej. Tar för givet att hon inte har kommit...tänk om hon är på smällen (hoppas, hoppas)!!!

Page - så nu ska ni också börja granskas. Hittills inget fel varken på mig eller maken men så har jag ju några tester kvar att göra.

Alla 20-23 maj BIMmare - håller tummarna!

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    tack så otroligt mycket för att ni engagerar er ni är så otroligt söta och rara. Blir helt varm i hjärtat.

Usch jag mår verkligen skit över situationen och försöker prata med maken.
    han förstår precis men har jätte svårt för att be personen att dra. Särskilt som han kommer få äta upp det i år och dar efter det om han kastar ut honom.
    Dessutom så är fler i den familjen nu här för att få ordning i kaoset och se till attd en uteblivna hjälpen i köket faktiskt kommer.
    Så nu har jag två personer boende hos oss.... inte bara en....
    fast den ena gillar jag ju faktiskt skarpt

uach ja nog om min helvetes situation, funderar på att bo hos en kompis några dagar för att slippa...

Snartis
    tycker det är helt normalt att planera in gran nu. det skulle ha varit en av mina första tankar i en ny lägenhet. faktiskt.

Upptäckte att jag här om dagen faktiskt satt och räknade på hru lång tid det var till jul och när första advent infaller och vart vi ska fira julen.
    ha ha ha

glögg...........gott
    jag har en slatt starkvinsglögg hemma som jag ska ta en riktig myskväll. kan ju koka bort lite alkohol....

• nu är jag fruL

tänkte också faktiskt på sweetans BIM....

och page
    jag älskar ditt OT snack.
    men faaaana vad kul att ni bokat in undersökning.
    you go girl
    Puss till dig

• viktualia

FruLlis - skickar lite styrka till dig så du pallar renovering och krångliga "inneboende".

Kan du inte shappa hemifrån över Kristi Him och slippa hemmakaoset ett tag?!?! *hoppas*

*kramar om länge*

• Lapinette

Frullan - tycker Vickans förslag var bra. Åk iväg i ett par dagar så du slipper se eländet. I know, det underlättar inte problemet för det kommer ju att kvarstå men du får åtminstone andrum och frid i själen i ett par dagar.

Själv kan jag tillägga att just nu ser det ut som "vår" hantverkare har gått under jorden. När man ringer mobilen säger dem att numret inte kan nås för tillfället (så har det låtit sen igår) och ringer man till kontoret säger dem att numret har upphört. Bra va??!! Vi träffade honom senast i fredags för att få lite lampförslag. Nu fattar vi inget?!!

Svar på tråden När märker man av det?