• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Snartis: ska du också till BM imorgon? Det ska jag med Vi ligger så himla lika du och jag - tror du ligger ganska exakt en vecka före mig. Jag ska mäta järnvärden mm imorgon så då får vi se om Hemofer hjälpt.

Lappis: japp, därför skrev jag ganska kort om det här

Vänner: vilken historia - jag blev alldeles tårögd när jag läste. Fantastiskt vad en människokropp orkar med! 40h av hårt arbete nästan utan mat och utan sömn! Men det låter härligt nu efteråt. Inatt drömde jag dock att jag strax skulle föda, att tiden gått så fort fram till BF och att jag inte var riktigt redo - intryck från gårdagens läsning förstås

• _koko_

lappis - jag har en del symptom, men jag vet ju inte om det beror på progget eller om de är "riktiga", så jag försöker att inte lägga så stor vikt vid dem. Jag är lite snuvig, torr i munnen, har konstant lätt mensvärk (som börjar bli lite irriterande faktiskt), samt är gasig och bubblig i magen. Allt utom snuva är möjliga biverkningar av progesteronet, och snuvan kan ju bero på precis vad som helst.

muggles - Det tråkiga är att vi(! jag är definitivt inte oskyldig) som nojjar mest verkligen borde vara nöjda med hur vi ser ut. Vi är allt annat än överviktiga och det är antagligen inte så roligt att läsa om våra 1 kilo hit eller dit för någon som kanske har 10-20 kilos övervikt. Ta inte det här personligt nu, jag gillar dig som fan, försöker bara förklara hur det kan uppfattas.

• Liten med Mindre

Välkommen hem Muggles! Så härligt ni verkar ha haft det. Mmm...äta länge och sitta och mysa är en lyx på storstadssemester tycker jag. Borde göras oftare. Annars flänger jag runt som ett jehu för att se så mycket som möjligt. :D

Hoppas att jag inte sväller föör mycket under sommaren - köpte ju nya dyra bikinis förra sommaren, och skulle gärna slippa köpa fler nu. Å andra sidan kan det ju vara bra att ha en när jag ev blir lite större - så att jag kan gå och bada och så ändå. (Upptäckte igår att de förmodligen har vattengympa för gravida i Tyresö - bekvämt! Allt måste provas.)

Eftersom jag inte lyxshoppade så mycket i London, blev det desto mer på hudsalongen igår. :) En massa gucka för att försöka hålla koll på prickarna som täcker pannan sen i mars. De får helst inte bli värre, för jag är så klåfingrig. *rodnar*

• BrudSommar2006

Snart så, jag har också varit orolig att hon börjat föra ett sånt himla liv nu senaste dygnet, igår kväll hade hon varit igång i ett sedan kvällen innan och då började jag tänka att hon var stressad och att något var fel. Sedan har hon hållit sig någorlunda lugn i natt, hon har varit vaken någon kvart här och där bara och likadant under förmiddagen så jag hoppas att allt är OK. Jag har i alla fall kommit på att problemet är när jag sitter eftersom jag antagligen trycke ihop huvudet på henne när huvudet ligger så långt ner. Förut förde hon mest liv när jag lade mig ner men nu är det alltså värst när jag sitter i t ex soffan. Trist också att hon har flyttat fötterna igen så att det gör så förbaskat ont.

• Liten med Mindre

Vad gäller träningsnojan - jag ser så otroligt mycket fram emot att få sluta instruera. Det blir underbart att bara träna sånt jag vill, när jag vill, pröva nya saker och ta det lite makligt. :D

Inget motiverar mig nog så mycket till träning, som att jag inte måste göra det. :D Lite har faktiskt träningsglädjen försvunnit under åren som det har varit ett jobb. Nyhetens behag i början, men nu lockar andra saker.

Mysig mammagympa, vattenträning, långpromenader, halvslapp styrketräning... Givetvis kompletterat med god mat efteråt.

Jag är mest nojig över att få ont i rygg och axlar för att jag slappar till för mycket. Kontorsjobbet kräver ju rätt mycket i vanliga fall - och lättare lär det ju inte bli.

Muggles - jag kommer också att behöva tid att vänja mig vid att vågen rör sig uppåt. Men det är något jag sååå gärna lär mig. :D

• Liten med Mindre

Brudsommar - vi sa ju att du skulle ligga på soffan och äta praliner - det är vad lilltjejen försöker förmedla till dig! ;)

Fast det kanske inte är så bekvämt att ligga och översätta jobb? :?

• Snart så....

Muggles, japp vi ligger väldigt lika. Jag ska dock gå till BM för jag bytte när vi flyttade så denna gång är mer för att göra en överskrivning och få träffa BM.

Brudsommar, du är ju väldigt nära BF så du behöver nog inte vara orolig. Kanske bara bra så hon kommer ut?? :)

• Snart så....

kokos + muggles, jag är nog en av dem som inte gillar viktpratet. Jag ignorerar vågen så mkt jag bara kan för jag har verkligen gått upp massor sen pillerstopp+graviditet.
    Jag blir lite deppad av vikt+mat pratet hela tiden för nu är det bara att vänta att ännu flera kilo kommer att komma.
    Tyvärr kan jag ju heller inte röra på mig som "vanligt"t pga bäckenet och alla sammandragningar som kommer OM jag gör det.
    Moment 22...
    Näää nu ska jag sluta vara neggo och inte dra ner tråden.

• Liten med Mindre

Snartis - att träna avslappning är också en form av träning. Nog så viktig i dagens samhälle. Pyssla om nacken med lite mjuk stretching, så ska du se att dina och FruLlans promenader i höst löser resten. :)

Andra saker jag ser fram emot att få mer tid för när träningen minskar, är att fotografera mer (lära mig nya kameran!!!), och ta hand om alla bilder som ligger och dräller. Tänk om jag kunde få till några nya fina tavlor! Det var ett tag sen. :)

Läsa böcker - händer inte så ofta numer.

Baka bröd!

Slappna av (som sagt...)

• nu är jag fruL

hejsan
    kan säga att jag vill INGET annat än att både skälla ut honom och kasta ut honom. Kan inte ens prata med honom det minsta just nu för att han stör mig såååå mycket. Och det gör att hela hemlivet blir tryckt eftersom han bor hos oss nu. Så det är super dålig stämning.

MEN orsaken till att jag inte skölelr elelr kastar ut honom är av ren och skär respekt för maken.
    Killen mår inte bra och min käre make oroar sig så enormt över honom och har alltid tagit hand om honom hela tiden. Killen är totalt bortklemad från hela familjen och har blivit en tyrrann pg av detta. Så han är hemskt ful och manipulerar andra inklusive min käre make.
    Och jag vet att om jag skulel skälla ut honom och kasta ut honom skulle han gnälla hos min make och få mig att framstå som den onda i historien. Dessuom så skulle maken bli oerhört ledsen över konflikten för han vill hjälpa killen sååå mycket. Sår det skulle skapa problem mellan oss.

Såååå jag får bita ihop och inte kasta ut honom....
    men jag mår så dåligt av det hela.

mugglan: jag förstår absolut vad du menar men frågan är varför man väger sig över huvud taget om man inte klarar av att se att vågen stiger. man måste ju inte väga sig eller hur? man behöver ju inte göra problemet värre än vad det är då?

men visst jag förstår att det är jobbigt att kroppen blir så annorlunda och större särskilt om man alltid varit liten.

MEN precis som kokos skriver så är det ju så att hur kul är det för dom som inte ser ut som stickor att höra gnäll om viktökning?
    Visst alla måste få gnälla ur sitt perspektiv självklart är det jobbigt även för en liten person att bli större.
    MEN det var ett sånt jäääävla tjat om det hela.

Men men skit samma.
    jag var vel överkänslig och det är lugnt nu.
    Gnäll om det ni vill det gör ju jag
    och ni får gärna ha synpunkter på det

MEN
    ett tips

Om man nu tycker det är jobbigt att se vågen stiga. Väg er inte då!
    enkelt!

Svar på tråden När märker man av det?