• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Koko, Frejis och pirr - har ni några sympton att rapportera? Det börjar närma sig BIM.

Själv hade jag ju känningar fem dagar innan mens förra gången. Det högg i bröstet så jag t o m vaknade på natten. Orolig och svullen mage etc. Denna gång känner jag nada och jag måste säga att jag föredrar det. Så min metod denna månad är att förtränga, glömma bort vad som ska hända i helgen.

• Frejis

Lapinette - magen är fortfarande konstig ibland och jag känner lite illamående om jag inte har ätit. Men det är så lite att det beror säkert på att matmonstret Frejis är hungrig.

Annars ingenting.

Jag vill testa och veta att det inte har fungerat. Det känns tryggt att få se det här minuset för att då kan man fokusera på någonting annat.

• Liten med Mindre

Frejis - angående mina symptom. har nog förträngt dem om de finns, till fördel för förkylningssymptomen. Nästan så att jag hellre är förkyld än illamående. :D

Hur var det - redde vi ut om det var ok att gurgla med jodopax vid förkylning och graviditet - eller hade Vänners apotekarie rätt att det inte var bra?

Förstår inte hur något utvärtes skulle kunna vara olämpligt, om man använder under en dag eller två vid ont i halsen.

Kanske inte lämpligt för långvarigt bruk mot dålig andedräkt - men det är ju inte vad det handlar om.

• Lapinette

Frejis - när tänkte du testa? Som sagt jag tänkte åka iväg och ha så roligt i helgen att jag inte tänker på tanten ett dugg...men hon kommer säkert och stör mitt i allt så jag får ligga dubbelvikt på hotelrummet. Ahh...ska nog skriva en stor lapp, ta med värktabletter.

• _koko_

Symptom: Min mage börjar bli lite svullen om kvällarna, men det kan ju bero på vad som helst. Har haft några få stickningar i brösten och känner mig lite spänd i nedre delen av magen när jag sträcker på mig.

Har fått veta att en annan tjej som hade äggplock samma dag som jag plussade redan igår, så det är svårt att vänta nu. Men jag har en öl-dejt inbokad på fredag, så jag tänker (försöka) vara stenhård och vänta tills på lördag ändå. :)
    Om inte mensen kommit då förstås.

Lappis - inga symptom är ju symtpom. :D Håller tummarna stenhårt för dig, frejis och pirr!

• Frejis

Koko - det låter lovande! :) jag håller tummarna, stenhårt! :)

Lapinette - jag skulle gärna testa nu, men det är ju på tok för tidigt. Bim-dagen är på tisdag.

Hoppas att tanten inte hittar dig i Köpenhamn. Var det inte så att du hade Bim på måndag eller blandar jag ihop något?

• viktualia

FRULLAN!!! ALLTSÅ!!!

STÅ på dig!!!!! Härbärge för social verksamhet kan man vara nån ANNAN gång.. inte när du jobbar som en GNU och verkligen behöver vila när du är hemma!

UT med tomtenissarna och IN med lugn åt FruLlis och Boris!

*kaxiga kramar från Vickan*

• mugglesfan

JAg kan inte tänka mig att det skulle vara farligt att gurgla, man spottar ju ut det igen. Vänners apotekare påstod att det inte var lämpligt för långvarigt bruk om man var gravid - men vem använder sådant långvarigt ändå?? Det räcker ju med att gurgla ett par gånger samma dag man känner halsontet. Jag skulle våga...

• mugglesfan

fruLlan: kul att du är tillbaka i tråden! Men fasen alltså - vad är det för människor?!! Hur kan de med att bara sitta på sitt arsle och inte göra ngt varje dag och sedan leva på er (kost och logi gratis antar jag)? Jättejobbigt med manipulerande människor som dessutom kan få det att framstå som att det är dem det är synd om, om ni slänger ut dem. Usch! Men som Frejis så klokt sa, det är DITT hem och du bestämmer!

• mugglesfan

Jag har varit hos BM idag och mätt mig. Järnvärdet hade gått ner och var på gränsen så jag ska börja med Niferex el vad de hette ist f Hemofer, det är tydligen jättelite järn i Hemofer (är väl därför de är skonsamma mot magen antar jag). Blodsockret har gått upp pyttelitet men inget farligt vilket jag var lite orolig för iom att min mamma har diabetes II och jag har känt godissug de senaste veckorna, har väl inte varit jätteduktig med just det

Sedan kände BM på livmodern, mätte den och kände hur bebisen låg. Hon tog mina händer och visade mig var huvudet var och hur det kändes - häftigt!!! Huvudet är nu 6cm i diameter ung och bebisen 30 cm - hur får den plats?! Måste ligga med benen ihopskrynklade

Jag hade glömt ta med mina papper (journal) också så hon var väl inte helt nöjd med mig - kände mig som en oengagerad mor. Oooops! Men det är så typiskt mig att glömma att hon sa det sist, att jag skulle ha med mina papper varje gång - alzheimer light...

Svar på tråden När märker man av det?