• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Haha, jag ber visst alla att tänka på nåt annat!

Själv är jag lite orolig för katten. Han kom in från nåt slagsmål och är riven i ansiktet. Det värsta är att han blivit riven i ögat och det ser inte bra ut. Han vilar nu men det rinner nåt varaktigt/blod ur ögat och det ser grumligt ut på hornhinnan. Usch, hoppas att det inte är nåt allvarligt.

I övrigt har jag en liten trevlig kväll för mig själv eftersom maken jobbar. Har ätit gott inkl. dessert och druckit några glas vin. MumS!

• Vänner-fan

BS,
    Foglossningen har blivit bättre. Det jag känner mest är stygnen plus såret efter moderkakan.
    Men idag har jag iaf kunnat gå till och från tvättstugan utan problem. Det är väl mest promenader över 500 m jag får vänta med...

• Liten med Mindre

God morgon!

Finns det någon tapper surfare en sån här ensam jobbdag? Måste säga att det i och för sig är skönt med lite folk på kontoret. Risken är mindre att någon vill umgås med just mig.

Känner mig dödstrött, men har svårt att avgöra om det är graviditetssymptom eller bara förkylningen. Är i alla fall snuvig värre. Försöker köra Muggles teknik att äta ofta för att hålla illamåendet i schack. Tror det blev varannan timme igår. Undrar hur mycket stryk tänderna tar av detta (5 gånger om dagen ni vet...)? :? Får nog knapra lite fler fluortabletter. :D

Gårdagen ägnades åt sanering av lägenheten - det blir så när man inte orkar städa på ett tag. *rodnar* Men oj så skönt när det är klart. Eftersom båda är hängiga blev det en liten bit i taget, med många pauser för tv eller fika. :) Och lite kakbak. Det är ju kalas i helgen!

Grattis i förskott Lapinette. Fast, du kanske inte läser det här förstås, är väl ute på resa. Hoppas att skumpan fick era förkylningar att skumpa alla världens väg!

Drömde förresten inatt att jag hade fått en liten bebis (kille) som var jättesöt och go. Kanske en bra dröm, för jag har tidigare gått och varit nervös för att få en kille (kan inget om sånt småkillar brukar gilla) och dessutom på sistone mått illa bara vid tanken på bebis. Mysko! Men nu känns det lite bättre när jag plockar fram känslan från drömmen.

• Liten med Mindre

Sweet - spännande med tanten som kommit på villovägar.

Vet inte om det kan vara olämpligt för dig att bli gravid nu, kanske något med ökad missfallsrisk om livmodern kanske inte kan töja sig som den ska pga förtjockningen? Jag vill inte vara neggo, men det är det enda jag kan komma på.

Hoppas att det blir som är bäst! Njut av semestern, resten ordnar sig sen!

• Liten med Mindre

Appropå det här att äta varierad mat, som det står om i matrekommendationer. Det känns inte som ett problem just nu. Ena dagen är jag jättesugen på något som också smakar jättegott. Andra dagen ger tanken på samma mat mig kväljningar. :D Det vill till att inte laga för stora satser, så vida inte maken tänker äta upp det.

Hmm...kanske skulle jobba lite med? :?

• _koko_

Hej hej, jag är ledig idag, men vaknade som vanligt före sambon, så jag passar på att sitta här en stund. Sen ska jag försöka ta mig ut i trädgården.

Victory - Läskigt med katten! Hoppas det blir bättre så ni slipper veterinären. Mina kissar är såå fega som tur är, så de har aldrig hamnat i något riktigt bråk, trots jättemånga katter i området. :)

Liten - Trist att du måste jobba! Känner igen det där med ingen energi. Försökte gräva ett potatisland igår, men orkade ingenting! Tog två spadtag och blev helt yr... Hoppas det beror på samma som dig, så att det inte bara är nån förkylning som ligger och pyr...

• Liten med Mindre

Koko - spännande med symptom, än så länge kan vi ju tolka dem positivt i alla fall.

När var det testdags? Nästa vecka?

• Liten med Mindre

Angående symptom så är jag faktiskt lite nervös för att åka bil idag. Känner illamåendeklumpen i halsen, trots både gröt och surdegsbröd. Undrar om det blir bättre ifall jag kör (trots trötthet), eller om jag ska försöka sova?

Undrar varför symptomen oftast går över när man precis ätit? Hur påverkar maten hormonerna - eller är det att kroppen får fullt upp med annat och inte kan känna efter? :?

• vårbrud2008

Var på barndop igår och det var lite jobbigt. Klarade mig bra i kyrkan, men när vi kom hem till värdparet brast det när mamman satt och ammade och jag grät en stund. Pratade med mamman och hennes syster en stund och sen kändes det mycket bättre. Systern har haft svårt för att bli och hon berättade lite om olika undersökningar och utredningar hon gjort. Men ingen av de har gått igenom det vi har gått igenom. Kändes dock bra igen när vi åkte hem. Hann gulla en del med sonen och bytte tom blöja. Har glömt hur små de är i början, vår son är ju snart 2 1/2 nu så det känns som ett tag sen man var där.

Liten med Mindre
    Under min första graviditet mådde jag illa och kunde inte äta kött. Allt annat gick bra!
    Under 2:an mådde jag ännu mer illa och det ända som hjälpte var saltlakris.
    Nu under 3:an kommer illamåendet i etapper, oftast under kvällen. Marie kex var väldigt gott en kväll, annars har jag inte varit sugen på något.
    Ät det du kan och känner för så mår du kanske bättre.

Vänner-fan
    Jag kunde inte sitta på en månad efter min första förlossning och hade inte sex på fyra månader. Ge det tid och ta det lugnt.

• Lapinette

Jag är kvar! Åker inte förrän om några timmar så jag tittar bara in här som hastigast.

Koko kommer nog att testa i helgen tror jag. Hon har fått mitt mobilnummer då jag inte kommer att vara i närheten av en dator lördag - söndag. Håller tummarna hårt att det blir ett plus men det verkar ju onekligen så.

Själv hade jag menskänningar imorse och vågen upp 1 kg vilket tyder på att tanten är i antågande ;-(. Har visserligen inga högre förväntningar...tänker ju lite som Frejis, varför skulle det funka denna gång?

Annars så är vi båda förkylda. Jag har en liten släng och maken är något bättre idag då han åtminstone inte verkar ha feber. Vilket superpar som åker iväg till Köpenhamn. Nej, ska nu slänga mig i duschen och packa min väska. Lycka till alla BIM-are och så Brudsommar också...men jag antar att du är kvar här när jag kommer hem, fast man vet ju aldrig.

Svar på tråden När märker man av det?