• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Tack för receptet på semifreddon! Har sparat och ska testa framöver. Det är bra med enkla och snabba efterrättsrecept - och nu när sommaren kommer vill man säkert ha ngt med bär i.

Hur går det nervositeten BS? Börjar den gå över mot att du hellre vill föda nu än senare?

• Victory

Kan inte annat än instämma i att det är väldigt förolämpande att påpeka en nyförlöst kvinnas vikt! Även om det är ens egen mamma. Och vad gäller namnet så vill nog gärna morföräldrarna lägga sig i sånt, även om de inte har det minsta med saken att göra (jag bävar för att min mamma också kommer göra det), men de hänger ju inte med i utvecklingen! Snart kommer de vänja sig vid sitt barnbarns namn och då är det det mest naturliga i världen! Stå på dig, Vänner, och fäst inte någon som helst vikt vid hennes kommentarer. Bara njut av din lilla familj!

• Berner

Grattis Koko!!!

Vänner-fan
    Grattis till bebben!
    Vilken planet bor morsan på?
    Efter 11 dagar har väl inte kroppen återhämtat sig heller. Det borde hon väl komma ihog eller är du adopterad?
    Stå upp mot morsan och visa att det finns viktigare saker än hur kroppen ser ut nu!
    Angående namnet så hade jag samma problem med ex svärmor om en av mina söner, men vad mitt och i det här fallet ert barn heter ska alla andra skita i.

• Page

Koko!!!!!!!! Härligt!!!!!!!!! Häftigt!!!! Vansinnigt roligt för er!!!!!! GRATTIS!!!!!

• Liten med Mindre

GRATTIS KOKO!!! Både jag och pappa_2008 sitter här med stora breda leenden och en liten (eller stor?) glädjetår!

Så fantastiskt roligt!! Nu blir det shopping i London :D :D :D :D :D

Tur att det går att skrika högt på nätet, fast jag har tappat rösten...
    För övrigt är alla våra föräldrar världens lyckligaste just nu :)

• Piggelin1

God afton i stugan,

hoppas att ni haft en bra söndag! Vi har avverkat mina föräldrar idag & jag fick med mig en STOR bukett liljekonvalj hem. Mmmm, doftar helt underbart i vår lgh nu! Min favvoblomma numero uno!

Om du vill ta med mig på listan Koko, så får du gärna - inget måste alls - jag är ju inte alls lika flitig på att skriva härinne som ni andra. Men jag läser desto mera! Göteborg, 37 år, började med försöken 20 januari, plussade 26 mars. Måste nog vara äldst av alla härinne?!

Innan jag glömmer bort det: Vickan, jag mailade dig innan i veckan på din yahoo-adress - tar gärna emot matbloggsadressen

Victory, den semifreddon verkar inte gå av för hackor, bärsåsen med hallonbalsamico - mmm! Muggles, vi kanske ska köra den på ngn middag framöver?

• Piggelin1

Vänner,
    jag tror inte att jag grattat dig till sonen! STORT grattis! Jag hade inte varit inne på nästan en vecka & förstod av kommentarerna att du skrivit om förlossningen, så jag var ju tvungen att bläddra tillbaka & leta upp din berättelse. JÖSSES, vad tårarna flödade när jag läste! Forsade är nog förresten ett bättre uttryck Lät så otroligt fantastiskt, all smärta till trots. Du verkade liksom så lugn/trygg i allt som hände & så den där lyckokänslan när prinsen var ute - jag bara rös! ...jag visade det för mannen min (bra uppstart på det som så småningom komma skall...) & han var klart tagen/impad han med - på ett positivt sätt alltså! Du verkar grymt stark - Hut ab, som tyskarna säger! Jag är impad, minst sagt!

Den klantiga kommentaren från din mamma är däremot inte ens värd att kommentera... Knasboll, möjligen...

Svar på tråden När märker man av det?