• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Måste bara säga att jag håller tummarna för er som hoppas på att plussa. Och känner med er som testar minus. Usch vad deppigt!

Men tänk på att sedan tråden startade har väldigt många plussat både med och utan hjälp. Och fler lär det bli! I princip alla!

• Liten med Mindre

Jobbigt Pirr! Skickar stora kramar. Bra i alla fall att du kan komma igång med undersökning snabbt.

• BrudSommar2006

Frejis, så mycket pengar för en present till en släkting verkar ju helt galet!!!

Eftersom de inte hittat något fel på någon av er så skulle i alla fall jag provat färdigt med inseminationen och sedan IVF innan jag gav mig på adoption men det är jag det. Vovve har vi ju redan så det tycker jag att man kan skaffa oavsett! Det enda är att det är väldigt dyrt med hunddagis, 2300 kr i månaden... Idag kommer i alla fall klimpen hem igen, han har varit med mina föräldrar på semester i stugan på Öland i en vecka, ska bli mysigt att få tillbaka honom, även om maken nog inte har saknat alla hundpromenader, jag kan ju inte gå ut med honom längre själv.

• Bröllopstokiig

Hejsan hejsan!

Grattis igen Kokosen! Så underbart kul!

Här händer det grejor! Av olika slag...

Jag är svintrött och likt vårbrud 2008 hade jag grym ångest av att gå till jobbet idag efter att ha varit långledig. Jag är så mentalt borta från mitt jobb nu att det är jobbigt att ens vistas här. Jag orkar inte ta tag i ngt alls längre! ja ja...

Helgen var kanon, förrutom magsjuk i fredags, men det gick över efter 24 timmar. Sol och goda vänner samt trevlig föräldrar

Har fått med mig de första kläderna jag hade på mig på BB upp till sthlm av mamma Roligt, men det är rött, så det kanske inte passar vår bebis som jag tror är en kille.
    Appropå namn så berättade vi för farmor vad vi hade för förslag, och vi blev sågade direkt, men men det är ju alltid någon som inte gillar det man tänkt på. Jag sitter hela dagarna när jag har trist och funderar på vad lill*n ska heta. Ändrar mig hela tiden! Maken är fast besluten dock, men det hjälper inte om inte jag känner att det är ok

Jobbig med "byggarna" Frullan! Men du ska se att det löser sig!

Själv har jag ont i ryggen som fasen! Grrrr. Men hag har läst mig till att det är ganska vanligt nu när man blivit lite större att få besvär, livmdoern väger ganska mycket trots allt! Trött trött trött! Men det hör med till. Nu börjar nedräklningen verkligen för mig. 1 månad kvar att jobba! Tjohooooo!

• BrudSommar2006

Vårbrud, jo, vi får nog ställa oss i kö här i Solna eftersom vi ju inte vet var vi kommer att bo, tur att jag jobbar här i Solna också i varje fall så att jag kan lämna och hämta utan alltför stora problem om vi nu skulle flytta mitt i allt. Jag ska vara hemma drygt ett år, dvs från och med nu till och med augusti nästa sommar och sedan ska maken vara hemma ett par månader och då ta inskolningen på dagis är det tänkt.

AM, kul att höra från dig, jag förstår att det måste vara livat hemma nu när Livia börjat bli större! Du har ju faktiskt rätt om alla plus här också, så småningom kommer alla att ha plussat och många har ju gjort det redan som sagt, tråden har ju varit igång ett tag nu!

• Liten med Mindre

Oj Cicci, jobbigt med magsjuka och ryggont. Det kan inte vara något vidare att hulka med stor bebbe i magen. :?

Kanske kan du flirta lite med maken om lätt ryggmassage? Liggandes på sidan eller något...

Eller gå och simma och flyt på rygg ett tag, inbillar mig att det skulle kännas avlastande.

• BrudSommar2006

Pirr, det var otur men så bra att ni drar igång undersökningarna nu, det verkar vara lösningen för många här.

Cicci, inte långt kvar nu för dig heller! Ryggen har klarat sig hyfsat bra för min del faktiskt, fast nu börjar jag få ont på nätterna, det passar inte mig att ligga på ena sidan så länge och nu går det knappt inte att ligga på rygg längre. Den här bäckenbottenuppluckringen jag råkat ut för är ett elände däremot och så är det jobbigt med halsbrännan och de svullna fötterna förstås.

Man kan ju sitta med fötterna högt men då flyttas ju all vätska bara till benen i stället och så fort man ställer sig upp så är man tillbaka där man började. Stödstrumpor har inte alls fungerat för mig, de sitter åt runt benen och trycker ner allt i fötterna och så sitter allt runt fotknölarna i stället.

Jobbigt att känna sig så varm hela tiden också, vi var hemma hos farmor och fikade igår, vi kände att det var vår tur, och hon har så varmt inne att jag mådde dåligt, själv satt hon med fleecetröja! Jag som fryser så i vanliga fall.

• Bröllopstokiig

Liten: Ska på mammagympa i morgon igen och det ingick massage där Maken har försökt massera, men det hjälper inte så mycket... Hur som helst, jag har inte klagat över mågot under graviditeten och ska inte göra det nu heller, men fan vad drygt det är med just ryggen.

Nä du... ha ha spy med magen i vägen var inte jätte lätt, men det gick!

• Bröllopstokiig

BS: Jag kommer inte använda stödstrumpor heller i första taget, bara vägrar köpa det.... jag är jätte fånig, vet, men det ska vara kris innan jag har/sätter på mig det
    Ligger med benen högt på kvällarna i stället, det brukar hjälpa att röra sig mycket och stå upp och kolla på tv lite då och då...

• BrudSommar2006

Det som hjälpt mig bäst är att trycka på sig ett par skor, väldigt obekvämt i fem minuter men sedan känner man hur fötterna antar normalt format igen så det är skönt att komma ut en sväng varje dag bara av den anledningen!

Vad kul med små bebiskläder, ni får väl gardera er med en till åka-hem-från-BB outfit i fall att då!

Svar på tråden När märker man av det?