• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Ser till min förskräckelse att jag skrivit min makens barn...jag menar ju självfallet min makens BRORS BARN. Något förvirrat!

• Lapinette

Skriver som en plump!

Sweet, har du inte vaknat "over there"?!

• sweetstreet

Hejsan Lappis!! :)

Jo jag är vaken såklart!! Är jet-laggad så jag är pigg fast man borde lägga sig.... :?
    Vi vaknade ju inte förrän vid 15-tiden i eftermiddags eftersom vi tydligen måste stängt av klockan i sömnen och bara fortsatt sova.

Ang tanten Lappis så har hon ju kommit. Du måste missat mitt inlägg om hennes ankomst för jag skrev ett när hon just kommit farande.
    Jag ska ju till läkaren imorgon för att göra VUL (igen tor jag) och prata om min op. Hoppas det går bra trots att jag fotfrande blöder lite. Känns ju lite "awkard" at göra VUL med blodet droppande.... :o

Får iallafall se vad han säger.

• sweetstreet

Muggles förresten!
    Minns att du trodde jag skulle vara bortrest i 3 veckor. Men det var så att vi skulle vara borta i 2 veckor bara. Men sedan kommer min mamma hit nu i veckan och stannar till i mitten av nästa vecka. Så då kommer jag nog inte att kuna hänga här särksilt mycket alls. Gissar att jag sagt att jag inte skulle vara inne och snatta så mycket under ca 3 veckors tid, och det var med min mammas besök inräknat. Så du mindes inte helt fel! :)

• sweetstreet

eh, ser att mina "r" fortfarande verkar försninna rätt ofta..... :[

Alla ord som verkar extra skumma kan ni ju försöka tänka in några "r" i så kanske de ser mer normala ut!!! :D ;)

• sweetstreet

Hoppas förresten på att både du Lappis samt Frejis och Pirr INTE får något tantbesök!!!!!!

Hoppas att Kokos plus liksom "smittar av sig" i tråden!!!! :)

• sweetstreet

Mindre eller f'låt jag menar Liten,

Om du fortfarnde mår illa så kanske det kan hjälpa med ingefära???
    Har fått tips om att skala färsk ingefära, skära det i mindre bitar och koka upp i vatten. Sedan låta det dra en stund och svalna. Så dricka det. Man kan "piffa upp" det med lite honung också om man gillar det! Jag tycker faktsikt at det är riktigt gott! Ska dämpa illamående och även lite oroliga magar.

Kanske kan vara värt att testa på ditt illamående? Jag tycker det hjälpt när jag haft lite problem med krånglande mage och illamående som itne beror på graviditet. :)

• sweetstreet

Nu ska jag käka lite. Är hunrig!!!!

Min mat-o-sov-klocka är verkligen heeelt ur fas!!
    Men eftersom jag är ledig en dyg vecka till så gör det inget!! Ha! Känns såååå lyxigt!!!!!!!!!!

Och det är jädrans skönt att vara tillbaks hemma igen!
    Älskar att resa bort, men är också en "hemma-person" så jag älskar att dra omkring hemma också utan att göra nå't vettigt alls.
    :D

• sweetstreet

Nu kommer ju iofs mamsen om ett par dagar och då lär det bli full fart. Men änså.

• sweetstreet

Förresten!!
    FruLLan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad GLAD jag blev när jag såg att du är tilbaks i tråden igen du med!!!!!!!! :) :) :)

Blev lite orolig ett tag när du försvann, men minns att Cicci skrev ngt inlägg (för länge sedan) om att "hon förstod dig" och att du var ok. Så såg jag även att du hade kontakt med henne och Koko och Snartis, så det kändes som om du ändå var ok, och att de annars "slagit larm" om det varit ngn allvarlig depression eller så. Men det är ändå som sagt GULD att du är tillbaka! Puss på dig gumman!!! :P

Och ang ditt problem med 2hjälpen" där hemma så tycker jag itne det låter riktigt klokt!!!!!!! :o :o
    Jag förstår ifall din man vill hjälpa. Och det är verkligen fint av honom! MEN jag hoppas verkligen att han förstår att det inte går att hjälpa folk på det viset. Inte genom att de parasiterar på en, ens hem och ens gästfrihet.
    NÄE!!!!!! Hoppas verligen ni kan lösa detta problemet tillsammans!!!!

Och jag älskar att ha folk omkring mig. Att ha gäster som bor med oss (fast vi är väldigt trångbodda här...) men ändå så VET jag att det är extremt påfrestande också! Även när det handlar o personer man älskar. Och är det då dessutom personer som inte alls "ger" ngt utan endast "tar" så går det faktiskt inte. Jag hoppas du kan förklara hur du känner för din man och även för er "gäst".

Kramar till dig!!!!!!!!!!!!!!!!! :p :p :p

Svar på tråden När märker man av det?