• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Här var det lugnt ikväll.

Victory - vilken seger! Jag gissar att spänningen släpper lite nu.

Vänner - vad kul att du orkar titta in!

Hur har det gått för Storasyrran - har vi hört av henne på ett tag?

Hoppas alla får en skön helgledighet!

Och alla tummar hålls för våra BIM-are!

• start september

Men Lapinette - det har vi väl lärt oss att det är svårt att tolka menskänningar? Håller tummarna. Ha en riktigt skön helg! Och vad bra att hantverkaren gick att få tag i!

• sweetstreet

Hallå tjejer!!

Ville bara sticka in huvudet och säga hej!!! :)
    Är på en liten ö där vi inte har tillgång till internet så mycket men hittade den här "Natural Foods store" som har wireless. Så nu sitter jag vid deras picknick-bord och tänkte bara hastigt skriva att allt är bra.
    Min tant har fortfarande inte dykt upp, :o men jag försöker inte att fundera så mycket på det ändå. Har beslutat att inte testa mig förrän jag är tillbaks hemma i NYC i vilket fall. För jag slår vad om att hon kommer snart. Tycker jag har lite småkänningar i den nedre regionen av magen. Egentligen så vet jag inte ens om jag "vill" att hon inte ska komma eftersom läkaren ju sa att det bästa vore att "skydda sig vid 6" fram till op. Så jaja, vi får se. Så jag är lite nervös för att OM hon inte kommer så kasnke det inte är bra???

Hoppas att ni alla mår bra iallafall!

Och stort grattis till Vänner som jag förstått efter mycket KORT skummande fått barn!!!! :) :) :)

Puss på er tjejer!

Tittar in igen när jag är tillbaks hemma igen men det blir inte förrän på söndag.

:p :p :p

• Victory

Kul att höra av dig Sweet! Tänk att Internet finns på de mest konstiga ställen! Det verkar ju märkligt att tanten inte dykt upp än, hoppas att det inte är nåt fel. Men du gör rätt i att inte fundera på det nu, utan njut av semestern istället!!

Hihi - tack, Start (och alla andra)! Nu är det nästa hinder som ska överbryggas: Mys sent ikväll när maken kommer hem från jobbet. Han brukar vara extremt trött och osugen då men har lovat att det ska bli göka!

Testade ÄL med CB digital imorse. Helt suverän! Går ju inte att jämföra med mina "billiga tester"! Ska bli riktigt roligt att testa resten av veckan!

Liten - Jag jobbar inte på fredag men kanske sitter vid datorn här hemma istället!

Frejis och Lappis - Oh, så spännande!!! Vi är nog nästan lika förväntansfulla som ni är!

• Lapinette

Vickan - är inte ett dugg förväntansfull. Tänker faktiskt nästan inte alls på det och vill ha det exakt så.

Annars är maken genomförkyld och har lite feber. Hoppas bara att han mår bättre imorgon då vi åker. Vi både tänkte dock att attans vilken tur att han inte mådde så här för ett år sedan.

• Frejis

Victory - härligt att det fungerade och att spänningarna har släppt. En god början, kul att det börjar lösa sig för er :)

Sweet - kul att du håller oss uppdaterade. Tanten är verkligen en mystisk varelse, hon kommer när hon inte väntad och dyker inte upp när hon ska. Fortsatt god semester! Väntar på en rapport om hur det gick att testa.

Det innebär att vi har 5 st bimare (inklusive mig själv). För egen del kan jag nog svara som Lapinette att det inte finns så mycket att vänta. Om man tänker logiskt och statistiskt, varför ska det fungera nu när det inte gick tidigare? Tanken har slagit mig att nu är vi faktiskt inne på den konstgjorda vägen som inte heller ger några garantier. Det har trots allt gått ganska fort och vips kommer man att stå där med minus efter sin andra eller tredje ivf. Vad gör man då när man har gjort allt?

Känner mig inte så ledsen eller uppgiven för det, bara konstaterande. Som ni ser har jag verkligen tagit ut allting i förskott och när jag skriver detta känner jag mitt lilla illamående komma krypande. Intressant är det dock hur skickligt kroppen kan imitera gravsymptom ;)
    *ska inte utsätta tråden för medvetandeström alltför länge ;)*

Lappis, hoppas att din make hinner bli någorlunda ok innan det är dags att resa. Du får bädda ner honom ordentligt :)

• Lapinette

Frejis - drog precis upp honom från sängen då han påbörjat ett projekt med att måla dörrar och dörrposter i hallen (dvs där vi har alla dörrar i lägenheten). Han får vila emellanåt. Själv känner jag mig också lite snuvig. Om det bara håller sig på den här nivån tänkte jag träna istället för Liten (dock inte köra som instuktör) på Odenplan idag.

Apropå Sweet så verkar det onekligen himla spännande. Hon måste ju ha gått ganska länge över BIM nu?

Sen så har jag ungefär samma negativa inställning som du Frejis. Om det inte har funkat tidigare så varför skulle det fungera denna gång?

• Lapinette

Det bidde ingen träning. Känner mig också hänig . Istället har vi köpt sushi och öppnat en flaska champagne. Håller m a o på att kurera oss inför resan imorgon!

• BrudSommar2006

Oj så spännande med alla BIMare! Inte bli negativa i förskott nu, några plus borde det ju bli tycker man.

Lapinette, vilken otur att ni blivit sjuka lagom till resan, hoppas att lite vila och några alvedon botar det värsta.

Vänner, är det foglossningen/ bäckenbottenuppluckringen som krånglar? Jag har just funderat hur lång tid det ska ta innan man blir av med eländet, jag har ju också svårt att gå nu. Sedan är det ju en morot inför förlossningen att i alla fall få bli av med några av alla krämpor man går och drar på.

Annars sitter jag mest och är nervös, kan inte sluta, värst blir det framåt kvällen när det är dags att lägga sig. Hoppas att jag inte får gå och vänta alltför länge, jag kommer nog hinna stressa upp mig rätt rejält i sådana fall.

Victory, kul att ni gjort sådana framsteg den här månaden!

Vi kom iväg till Hagaparken igår i alla fall och fikade vid Fjärilshuset, picknick i gräset är ju inte riktigt att tänka på för min del. Idag har vi varit vid Ulriksdahl och ätit god paj med bär och köpt hem tagetes till balkongen.

Ha en riktigt trevlig helg alla som inte kommer att titta in här så mycket nu på ett par dagar. Själv kommer jag absolut att titta in här och se hur det går för er.

• Victory

Frejis och Lappis: Jag förstår er precis! Man vill inte ta ut nåt i förskott och bli besviken. Ta dagen som den kommer och tänk inte så mycket på det utan gör andra rolig saker!

BS: Ja, visst närmar det sig nu? Hoppas att det går fort så du inte hinner oroa dig så mycket! Försök slappna av och tänka på nåt annat (lätt?)

Svar på tråden När märker man av det?