• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sweet - med tanke på hur trögt det går för oss i barnalstringen så är ju inte så konstigt om jag skulle snyta ut det lilla embriot. Sen är det ju så ju längre man försöker desto mer desperat blir man. Har man provat att göra det på längden, tvären, på huvudet så finns ju tillslut bara näsan kvar . Tack Sweet för att du får mig att skratta här i min snuviga ensamhet.

• Lapinette

Tinga - hur har du orkat läsa våra knasiga inlägg här? Orkar själv inte med all aktivitet emellanåt och tycker själv jag lider av halv manodepression med inslag av schizofreni.

• Tinga

Sweetstreet,

Jag är en riktig "urskåning", som är både född, uppvuxen och har levt hela mitt vuxna liv i Skåne. Kanske tur att jag skriver, och inte pratar, så att ni slipper höra mina skorrande "r"! Enligt min ömma moder pratar jag dock mycket mindre utpräglad skånska efter mina studier i Lund, så jag har väl antagit en del av den lundensiska icke-defenierbara dialekten.

Jag älskar iallafall att resa, så jag har sett ganska många ställen utöver Skåne, åtminstone. Bl a var vi (maken och jag) i din nuvarande hemstad för ett par år sedan, och den gillade vi skarpt båda år. Tror dock det dröjer innan det blir ett återbesök, för det finns så många andra platser jag vill se innan jag börjar med återbesöken.

• Lapinette

Sweet - det är INTE gravsympton. Kunde bara inte låta bli att skriva ned mina förkylningssympton...som man faktiskt kan översätta till gravsymton.

Jag fick precis en länk till restaurangen/baren som vi ska hänga på i Paris på fredag. Om tanten inte kommer så kanske jag ska strunta i att testa mig???? He, he...tror ni det funkar?

• sweetstreet

Lappis!

Självklart. Despereration kan leda till så mycket....
    Nasala graviditeter och annat smått och gott.

:D

Själv sitter jag och funderar på frukost.
    Och jag ska till läkaren på återbesök idag så jag hoppas att jag inte kommer blöda så mycket då. Skulle kännas lite pinsamt. Hm, fast han är väl van kan jag tro??

• Tinga

Lapinette,

Det har inte varit några som helst problem att "stå ut"; jag har skrattat och gråtit här vid min dator, "tillsammans" med er!

Till exempel blev jag jätteglad när jag startade datorn imorse och såg att _koko_ plussat; jättegrattis till dig!

• sweetstreet

Japp om tanten inte kommer ska du absolut INTE testa dig utan dricka SKUMPA i Paris!! :) :) :)

Hur länge ska ni vara där och när åker ni????

• Lapinette

Åker på fredag tillbaka på söndag så det är en kort visit och enbart för att hälsa på makens kompisar. Han mest partyglada sådana är det som har skickat länkten till ett supermysigt ställe. De ska visst ha suveräna drinkar...inte mig emot!

• sweetstreet

Aha Tinga!

En urskåning från de skånska rapsfälten!!!!! :)

Min man är skåning och pratar även han en väldigt "ickeurskånsk-Lundensisk" dialekt som jag bara älskar!!!!!! Ja jag älskar såklart honom också! Inte bara hans dialekt... :? :D

Men däremot har jag efter att träffat honom verkligen insett att skånska inte är 1 dialekt utan flera!!!! En del är skitfina tycker jag, medan andra verkigen är skitfula (tycker jag då).
    det som fascinerar mig är att i min mans familj tycker jag de pratar olika skånska!

• Lapinette

Sweet - är det nu ni ska boka in din operationstid?

Svar på tråden När märker man av det?