• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

haha BS!!!!

Där fick jag svar på min fråga ang andningen!!!!! :D :D :D

• sweetstreet

Jorgubbar med glass lät gott.

tror jag är lite hungrig... :?

• Bröllopstokiig

Lappis!
    Det låter onekligen som ett pluss kan vara på intågande!!!!!!!!!!!!!
    Tänk om...
    Håller tummarna såååååå hårt jag kan. När hade du tänkt testa om inte tanten kommit och om vi nu bortser från Paris?

• BrudSommar2006

Just det Lapinette, om vi nu säger att tanten inte dyker upp i natt, är det tisdag som gäller för att testa eller är det också för tidigt? Jag vet, jag vet, du tror att hon är på gång och att hoppet är ute och varför skulle det ta den här gången osv men så länge hon inte dykt upp så kan man väl få hoppas liiite i alla fall!

Sweet, helt rätt, inte andas i onödan, eller helst inte alls!!!

• Lapinette

Cissi - jag TROR att hon är på g. Magen känns så där öm så sorry tjejen, inga glada hurrarop här. Det har hänt så många gånger förr. OM hon jävlas med mig och inte kommer så testar jag på onsdag. För normalt kommer hon ju från dag 28 till dag 31. Dag 31 är imorgon. Men som sagt var så långt kommer det nog inte gå. Hon ligger just nu och lurar.

• Lapinette

Ska väl tillägga att hon kommit på dag 31 tre av de senaste fyra månaderna. Så inga hurrarop här inte.

• BrudSommar2006

Lapinette, enda trösten i så fall är väl att ni får göra klart alla era undersökningar. Vore väl skönt att få det gjort nu när ni kommit så långt på den fronten så vet ni ju verkligen allt om hur ni ligger till sedan. Fast hoppas så klart att ni slipper lägga dyra pengar på IVF om det finns alternativ för er men stor tur ändå att IVF finns. Det känns ju dessutom väldigt positivt i och med att det gick så bra för Koko.

• Tinga

Ojojoj, jag har bara hängt här i en timme och jag är redan OT! Senaste långresan gick till Nya Zeeland, och var en riktig höjdare. Vi gjorde många häftiga saker (bl a forsränning i en grotta med lysmaskar) som hade varit svårt att göra om man var gravid, så jag är nöjd med beslutet om att vänta lite med barnalstringen. Nu är det bara att vänta och se hur lång tid det tar, och att det både kan gå fprt och långsamt är ju den här tråden ett klart bevis på. Jag har lärt mig otroligt mycket av att läsa här (tack alla som bidragit ), bl a det här med ägglossningstest, och även om olika problem som kan dyka upp längs med vägen. Känns skönt att vara lite påläst om vad det egentligen är som väntar framöver, både om det skulle lyckas och om det inte lyckas. Så sweetstreet och Lapinette, ni har ju bidragit med jättemycket även om jag förstår att bidragen hellre hade varit i form av graviditetstecken. Jag hoppas att det som ligger framför er snart resulterar i plus!

• BrudSommar2006

Tinga, här är vi OT lite då och då allihopa, det går inte att undvika! Kul med er resa, jag är riktigt avundsjuk på alla som varit ute och rest nu medan de är gravida, det har känts uteslutet för mig, förutom konferensen i Madrid i oktober när jag mådde som sämst och precis stapplat ut från sjukhuset men det gick i och för sig bra det med och maken kom över också så att vi fick se en del av staden innan vi åkte hem. Hade det inte varit jobbrelaterat hade jag dock aldrig i livet gett mig iväg!

Det har ju i alla fall börjat att droppa in några plus här igen efter en lång plustorka så det bådar ju gott för resten som är mitt uppe i undersökningar. Tror absolut att den negativa trenden har vänt nu!

• Liten med Mindre

Även om jag har läst att det är vanligt med depression i början - så är det ju skönt att höra att andra drabbats. (ingen illvilja dock) Fast så mycket roligare blir ju inte livet just nu ändå.

Attans surt eftersom det är den här tiden på året som jag vill vara ute, träffa folk, komma hem sent, grilla, picknicka - och så har jag ingen lust med någonting. :( Fast å andra sidan hoppas jag att ammningskoman gått över så här dags nästa år, och jag kan vara ute precis hur mycket som helst... :D

Tycker jag klarat illamåendet rätt bra idag, med lagom doser mat. Försöker rädda tänderna med fluortabletter då och då. De smakade helt ok förra veckan - men nu smakar de mest sötslisk. Blä! Det är inte bara humöret som svänger!

Svar på tråden När märker man av det?