• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Liten - jag har hållit noggrann utkik efter trådigt sekret vid ägglossningen, men hittills har jag inte haft någon ökad flytning då, så det fungerar inte för mig. Verkar inte som naturmetoder funkar för mig!

• Liten med Mindre

Förresten, Victory, varför kan ni inte äta gäddan?

När jag var liten och vi fortfarande la ut nät så åt vi alltid gädda om vi fick någon. Supergott i ugnen med sås och potatis.

Men även makens familj betraktar gädda som kattmat - har firren blivit väldigt mycket sämre sen 80-talet kanske?

• Lapinette

Har varken provat med sekret eller temp men däremot 2 ggr med stickor. Sen har jag haft ganska så regelbunden mens hela tiden så jag vet ju på ett ungefär när det är dags för ÄL kring dag 14-17.

Sitter hemma och jobbar idag. Mår något bättre men känns skönt att ta det "lugnt" en dag till. Imorgon ska jag till jobbet för då börjar de arbeta med vårt vardagsrum. Ser fram emot ett fräsch vardagsrum med spots i taket!

• Lapinette

Liten - vad jag har hört om gädda är att den har så otroligt mycket ben. Kanske därför enklare att ge den till katten.

• Liten med Mindre

Lapinette - kan hända drabbades jag inte av benen eftersom jag var liten nog att få firren rensad åt mig. Fast jag fick alltid höra att abborre var full med ben, ingen knorrade lika mycket över gädda. Och detta var ju uppenbarligen före laxens stora genombrott. :)

Hur går det med tanten och förkylningen? Har du snutit bort henne? :?

• _koko_

Åååh, FruLlan - vilken överjävlig situation ni hamnade i. :[ Fattar inte heller hur folk kan vara så totalt okänsliga och fullständigt korkade!!!
    Min sambo skulle också antagligen ha tagit hand om köket först, av samma anledning. Som sagt, de vill så väl, men det blir så fel...
    Jätteskönt att ni pratar om det. Som vickan skrev, det tar tid att komma över sånt här helt, men ni vet ju redan att det ni har är alldeles för bra för att ens fundera på att inte reda ut det.
    Stäng ute hela världen ett tag och koncentrera er på kärleken ni delar. :p :p :p

Välkommen Tinga! Jag orkar inte bläddra tillbaka och hitta inlägget där du berättade om dig, orkar du upprepa till listan? Jag har aldrig "tempat", så jag kan inte bidra med något där tyvärr.

Sweet - skönt med datum för operationen!! Synd att han var så stressad läkaren bara, inte roligt när man inte hinner ställa alla sina frågor. Ofta glömmer man ju dem när man hamnar i en sån situation också...

Och sen en allmän fråga: Den här svullnaden, när försvinner den?? Jag har ingen lust att se gravid ut redan... Inte för att jag har något emot att bli tjock, det ser jag fram emot, men gärna inte innan det är säkert att berätta om det...

Gädda kan man väl äta men inte gärna när den är på 6 kilo, det är ju enormt! Då smakar den inte så gott...

Lappis - Låter som att du mår bättre nu, skönt! Och hantverkarna kommer också, härligt! Nu är det bara tantj*veln kvar. Håll dig borta, röda faran!

• Lapinette

Liten - ahhh det kanske är tanten som kommer ur näsan istället från magen denna gång?! Faktiskt tänker jag inte så mycket på henne då jag har fullt sjå med att kurera mig istället. Hon är säkert bara försenad då jag är sjuk. Jag har inga sympton what so ever.

• Liten med Mindre

koko - tycker mig ha läst att svullnaden kan gå ner runt vecka 12-13, lagom när det börjar bli dags att berätta i alla fall. :) Typiskt!

För mig är det extra illa efter alla större måltider - så jag försöker göra dem lite mindre, delar upp matlådan på 2. Men att äta lunch två gånger är ju också lite misstänkt...

Stora lösa tröjor, blusar och förvillande kavajer får väl duga hoppas jag. Att det sen känns obehagligt med jättegasmagen är en annan femma.

• Liten med Mindre

Lappis -det kan ju vara skönt om du slipper tanten just när du är som mest förkyld i alla fall. Hon kanske har lite skam i kroppen i alla fall!

(Eller så hade det varit ok att ta allt elände på en gång.)

Men mest av allt vill vi ju att hon gått och gömt sig minst 10 månader!

Svar på tråden När märker man av det?