• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

OK Liten - vi väntar med spänning på bloggoffentliggörandet!

• Bröllopstokiig

Lappis: Pappersmuffar du inte ens? jag är sååå nyfiken!

• A.M.

Äh - jag skrämde bort alla med mitt tjat om kex ... Typiskt nu när jag hade tid att sitta vid datorn en stund!

Hoppas allt är bra med dig Cicci! Det börjar närma sig! Vilket BF datum har du?

• Lapinette

Cissi - hade bestämt mig för att inte pappersmuffa denna gång men gjorde det ändå precis. Verkligen "körde" upp pappret så långt det bara gick...men ingen tillstymelse till något rött. Så hon kommer inte än på några timmar.

• Bröllopstokiig

Allt är bra AM, jag har fått 2 st BF datum. Enligt NUPP (som skulle vara det mest pålitliga) har vi 13/7 och enligt UL så fick vi 17/7. Så den ploppar väl ut i mitten av juli om jag har tur.... Skulle gärna se att den kom snart, hellre början av juli. Börjar bli tungt nu och jag har problem med ryggen och foglossning och lite annat. Men det gör ingenting, jag har haft en så himla fin graviditet och mått relativt bra om man jämför med många andra. Vill absolut inte klaga!

Boat klart har vi med, nu ska vi bara hämta bilbarnstolen i veckan, sen är det mesta färdigt. Jätte skoj!

Det är värre med namn till den lill*, vi ändrar oss (eller jag ska jag väl säga) hela tiden.... men när man får se sin bebis, så fller nog även det på plats.

Nu ser jag mest fram emot att vara ledig. Har suttit hela förmiddagen och deletat dokument på datorn Rensar helt hysteriskt Men jag jobbar ca 4 veckor till, så det är ju inte så länge.
    Om mina besvär med rygg osv inte ger med sig kommer jag antaligen bli sjukskriven. Hoppas min gravidvattengympa i kväll gör mig lite smidigare

I morgon ska vi på första mötet på Danderyds Sjukhus för den här studien vi ska medverka i. Dublinprojektet heter den. Ska bli intressant att se om det är ngt för oss, men det är det säkert.

Nu ska jag på lunch. Vi hörs AM!
    KRAM

• Bröllopstokiig

Lappis! Jag hade inte heller någonting som kunde tyda på mens när jag muffade Tänk om det ändå har tagit sig!!!!!!!!!!

• Lapinette

Vågar absolut inte hoppas. Tror att det är min förkylning som gjort att hon dragit ut på tiden. Kommer nog inte att testa imorgon om hon inte kommit utan ta det lilla lugna.

• A.M.

Men jag vågar hoppas för din skull, Lapinette!

• Liten med Mindre

Vi hoppas och skuttas massvis för lilla kaninens kaninungar! :D

AM - det var inte kexen som skrämde bort oss - jag försvann på lunch. Lite mättare nu, men mår sådär. Skulle behöva äta något mer med rätt smak, men kommer inte på vad. Igår var lunchen och middagen finemang, men samma smaker idag ingen höjdare.

Längtar efter min systers kanelbullar och rabarbersaft! Mmm

Eller kanske sura citronkarameller? GB:s Twister-glass är också ok. Kanske ska kika om de har den i Pressbyrån här ute nu?

• Liten med Mindre

Cicci - du lovar väl att avrapportera projektet? Vad det innehåller och hur det funkar? Nyfiken!

Svar på tråden När märker man av det?