• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Åh, har inga skoj boktips att komma med. Har tappat lusten att läsa i och med illamåendet. Fast precis innan läste jag en lustig liten bok av en finne,"Haren", om en finsk medelålders man som adopterade en skadad harpalt och lämnade hela sitt liv för att vandra runt i Finland. Mysko men ändå lite mysig att läsa. :)

Jag skänker bort den om någon är intresserad, ihop med lite franska pockets och kokböcker. :) (Har inte kommit iväg till second hand-affären än med allt som ska dumpas.)

• Liten med Mindre

AM, knaprar på lite allt möjligt och det hjälper ju för stunden.

Men jag tyckte det började bli såå trist att äta hela tiden (när det är svårt att hitta sånt som lockar), och jag ville pröva armbanden.

• A.M.

Men Liten, jag undrar fortfarande: har du testat att knapra på kex mellan måltiderna för att minska illamåendet. Salta kex typ Breton eller riskakor kanske???

• Liten med Mindre

AM, är lite anti såna där kex som ofta innehåller transfetter (jag vet, har blivit lite nojig av all uppmärksamhet i media). Men det kanske finns såna utan nu? Måste nog kika lite.

Jag jobbar ju alltid igenom trista saker lättare om jag äter samtidigt - så det kanske bara är att passa på att göra allt trist nu när jag ändå äter? :? Å andra sidan känns ju allt jobb lite segt just nu... :D

• Liten med Mindre

Hmm...makens senaste rubrik i vår barnblogg:

Hormonmonstret har flyttat in...

Tackar och bockar! :D

• Liten med Mindre

koko - min "hylla" har väl inte växt så mycket utåt sett (sticker inte ut mer), men på bredden är boobsen större/fylligare. Helt ok för mig. :D

• A.M.

Liten:
    Finns det transfetter i riskakor?
    Det finns numera en ny produkt för barn som heter majskrokar. De ser ut som jättestora ostbågar men utan salt och ostsmak förstås. Innehåller bara majs. Kanske kunde vara något? (Livia har tyvärr inte fattat vad hon ska göra med dem än. Hon biter av en och sitter sedan med den i mungipan - som en cigarr - och ser förvånad ut)

Jag är nyfiken på er blogg! Adress???

• A.M.

Haha - boobsen var det bästa med hela graviditeten tycker jag (förutom resultatet förstås). Brösten stack rakt ut och rakt upp och blev stooora. Mannen kallade dem för "flygspanarna"

• Liten med Mindre

Riskakor kanskeinte har något fett förstås. Fast de är inte goda ändå. *kräsen* :)

Majskrokar - hmm kan se mig själv med krokar i mungipan... :D

Tyvärr är bloggen inte officiell ännu. får se om den blir det när Mindre är mer officiell kanske.

Svar på tråden När märker man av det?