• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hitta på blocket på barnvagnsannons:

Pruttat o Klart 2600kr

• BrudSommar2006

Skräp! Nu blev det gubbe trots två mellanslag, morr. Måste man ha dubbla mellanslag både före och efter parentesen tro?

• BrudSommar2006

Muggles, hur går det på barnvagnsfronten, har ni bestämt er för vad ni vill ha, skulle ni inte köpa begagnat av någon ni kände?

• sweetstreet

Några av våra bästa vänner har just gett sig iväg till Thailand, på tal om längre resor med barn.
    De har en son som just fyllt 4 samt en dotter som föddes i februari.

De ska till Thailand på ett bröllop och ska sedan stanna där i 3 veckor tror jag. Själva bröllopet sker i en by (bruden är thailändska) någonstans ute i ingenstans, så de skulle packa med sig gud-vet-allt eftersom de inte visste om det fanns saker till bebisen där.
    Sedan efter bröllopet ska de resa till någon semesterort (=civilisationen) så då blir det nog enklare med barnen.

• Liten med Mindre

Häpp - snart dags att segla från jobbet till optikern. Svårt att komma igång med något nu. Funderar på om jag skulle ta och kika på nya glasögon - de jag har nu har nog suttit där i minst 8 år. Pinsamt! Men jag har inte hittat något jag gillar sen dess!

Det hade ju varit skönt att hinna operera sig - men det var en sån där plan som Mindre såg till att stjälpa. :D Nåja, får kolla upp linser idag, och kanske kika lite på bågar. Det är sååå svårt! Om jag hade råd med flera par så vore det kanske inte så illa, men nu ska det vara något jag trivs i varje dag!

• Liten med Mindre

Får lägga in ögonlaseroperation på Pages lista över saker att planera in för att säkert bli med barn...:D

• mugglesfan

BS: ibland blir det gubbe, ibland inte, trots att man inte har extra mellanslag. Jag har slutat bry mig...

Tinga: var det på nordön som ni var i grottan med lysmaskar? Jag har bara varit på nordön (tiden räckte inte till sydön tyvärr så dit får jag återvända) och där åkte vi på bilringar i en grotta med lysmaskar i taket. Alltså grottan hade en underjordisk ström som vi guppade runt i - svinkallt var det trots våtdräkt!

• BrudSommar2006

Min stackars släkting fick barn i påskas, en liten tjej, och fram tills nyligen så har hon älskat att åka i vagnen och att åka i bilen men nu kommer hon knappt ur lägenheten med henne för hon blir så fruktansvärt illamående i vagnen att hon bara kräks, likadant i bilen. Hemma går det tydligen bra i bärsele men hon är tydligen för liten för att bara kunna sitta i den än. Måtte man inte råka ut för det, att barn blir åksjuka i bilen kan man ju tänka sig men tanken har inte slagit mig att man inte ska kunna ta sig ut med vagnen. Nu har de tydligen läkartid nu i veckan men ändå.

• mugglesfan

Nä vi köper inte av bekant men vår senaste plan är att köpa en liggvagn begagnat på blocket - en hyfsad för kanske 2-3000 kr, helst använd till bara ett barn. Och sedan investera i en ny sittvagn istället. Beg liggvagn eftersom den används i 6-8 mån vad jag förstår. Ny sittvagn (ist f kombi) för då kan man satsa på en smidig, lätt att vika ihop, som inte väger så mkt, mm. Känns som att en kombi/duo blir klumpigare än en ren sittvagn. ???

Barnvagnar är den värsta djungeln jag har stött på faktiskt - det är ju mkt enklare att köpa bil!

Och jag är fortfarande inte så värst intresserad men nu är det verkligen dags att börja kolla läget. Skulle varit mkt roligare att köpa säng och annat till Slick'n. Jag blir så MATT varenda gång vi går in i en affär för att kolla barnvagn och så går vi bara ut igen utan att ha kommit ngn vart!

• mugglesfan

Varför har ingen barnvagnsfabrikant kommit på idén att man kan göra ett test; svara på 20 frågor om hur man bor, vad man har för bil, hur mkt man orkar lyfta, vad man har för behov i övrigt och så rekommenderar de en viss variant???!!!

SORRY, att jag gled in på barnvagsämnet (det är verkligen uttjatat - jag vet!) igen. Ska genast sluta...

Svar på tråden När märker man av det?