• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Koko: Min svullna mage gick ner i vecka 12, jag såg ganska gravid ut runt jul faktiskt.... det är massa gaser som gör svullnaden.

Lappis: Vad spännande! Wieeeeeeeeeeeee!

• Lapinette

Liten - vill hellre ha henne nu när jag ändå är hemma och mår dåligt! Desstuom så kan jag inte ringa Sohpiahemmet förrän hon har kommit och så mycket enklare att ringa hemifrån än när jag sitter på jobbet med en manlig kollega i samma rum.

• Tinga

Till listan:

Tinga, 30 år, bor i Skåne, första försöket i maj -07.

• BrudSommar2006

Hej, hej, jag är fortfarande här och lär väl så förbli ett bra tag till gissar jag. Fast jag är så himla trött idag så jag tror att jag blir tvungen att gå och vila en stund snart.

För mig tror jag varken temp eller sekretmetoderna hade fungerat, tempen verkar väldigt osäkert beroende på hur man mår i övrigt och något sekret såg jag aldrig till. Som sagt, tur att det finns stickor att förlita sig på!

Jag minns inte riktigt hur jag hade det med svullen mage i början så där är jag inte till någon hjälp heller.

Lapinette, hoppas att det inte blir för dig som för Sweet att tanten blir rejält försenad och luras, hade inte hon också en infektion i kroppen precis lagom till att de skulle ut och resa? Fortsätter hålla tummarna i alla fall så länge.

Kul att hantverkaren är på gång igen och att det nu blir av som ni tänkt er!

Vi brukade alltid äta gädda förr om åren när någon fiskade och det var inget fel på det om jag minns rätt. Fast om man är gravid hör det väl säkert till fiskarna man inte får äta, den mesta insjöfisken och Östersjöfisken går väl bort har jag för mig.

• _koko_

Tack Tinga!

cicci och liten - hmpf, det var ju inte vad jag ville höra. ;) Det är lite mysigt att se gravid ut, men då vill jag ju gärna veta att det kommer gå bra också...

Efterlyser snartis! :p

• Liten med Mindre

Snartis och Storasystern - Hallå!

Mår ni bra? Vad gör ni nuförtiden... (ska inte nynna vidare där)

koko - du får glädja dig åt att hyllan kanske växer lite istället. ;) En fusk(gas)mage känns inte lika mysigt som en "äkta bebismage".

• A.M.

Lapinette:
    Inga symptom! Då vet vi ju vad vi kan hoppas på - fråga bara CicciL! Hoppas!

Förövrigt vill jag slänga in ett litet boktips inför sommaren: "Bokcirkelns bekännelser" av Elizabeth Noble. Lättläst, gripande och kul.

• Liten med Mindre

Vet inte om de där armbanden jag köpte är jätteeffektiva. Lite bättre mår jag ju kanske, men när jag inte ätit ordentligt och ofta så smyger känslan på i alla fall. Fast i mindre skala. Framför allt när det lider (bokstavligt) mot lunch.

• _koko_

Liten - jag tar vad jag får just nu. ;) Och hyllan har inte tilltagit alls ännu, är lite besviken. :D

• A.M.

Liten: HAr du provat att knapra på kex?

Svar på tråden När märker man av det?