• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Hahahaha, vilken förvirring jag skapade! Bara att jag redan har räknat efter är ju ett tydligt tecken på att jag behöver mer ledigt... "Semestern" den där veckan när jag hade äggplock var ju inte direkt avkopplande, så det kändes inte som semester.

Nä, nu är det sommarsemester det handlar om, och den går jag på redan på midsommar!

A.M. - tycker din cravingsteori är jätterolig och hoppas att jag får några cravings snart. :D

Lappis - Förstår det! Jag satt hur länge som helst innan jag vågade testa nu i lördags (tog urinprovet i ett glas)...

• Tinga

Lapinette - jag kan förstå att du inte riktigt vågar testa; när det är något man längtat jättemycket efter som är nära förestående kan man ibland få lite kalla fötter och fundera över om det verkligen är det här man vill, fastän man önskat det jättelänge. Kan tänka mig att det blir samma sak den dagen man verkligen står där och ska testa, för att få svaret svart på vitt (eller blått på vitt, kanske? ).

• BrudSommar2006

Lapinette, om du klarar att vänta så gör det! Själv är jag inte så bra på att vänta men jag hyser stor respekt för dem som klarar av det!

Vad det gäller cravings så var det saltlakrits och turkisk peppar i början för min del, nu är det mest choklad. Vad det gäller mat klarade jag nästan bara hamburgare (fast den vegetariska eller fiskvarianten då) och pizza i en period när det var som värst men nu kan jag mer eller mindre äta som vanligt igen om man inte räknar med det som jag får skippa för att hålla undan den värsta halsbrännan då.

• BrudSommar2006

Muggles, jag önskar att jag var som du och kunde sluta bry mig om när den oönskade gubben dyker upp i stället för slutparentes men jag bara kan inte sluta reta upp mig på det!!!

• _koko_

Tinga - när man önskat väldigt länge är det nog inte kalla fötter man får, utan ångest för besvikelsen om det INTE blir ett plus.

Att testa minus gör väldigt ont. Speciellt om mensen är sen eller man har symptom så att man har börjat hoppas...

Kalla fötter kan man däremot få när man fått plusset, när allt plötsligt går upp för en. :D Det har dock än så länge inte hänt mig, vi får väl se om illamåendet börjar framöver... ;)

• _koko_

"vi får väl se vad som händer med det om illamåendet börjar framöver"

...skulle det stå!

• Liten med Mindre

Får inte kalla fötter av illamåendet heller - men jag önskar det vore midsommar i ett huj! :)

• Bröllopstokiig

Liten: Måste bara retas och säga att jag blev så sugen på glass när du skrev om det tidigare, så jag gick och köpte just en Twister Mycket god, har inte testat den tidigare, jag är 88:an fan nämligen! Fast Piggelin är grym med!

• Tinga

OK; jag hajar! Jag är ju själv nybörjare på det här, så jag har väl inte riktigt koll på alla reaktioner! Har dock redan börjat med den mentala förberedelsen inför BIM på söndag, men efter att ha läst om era mödor under snart ett helt år tar jag definitivt inte en graviditet för given.

• Lapinette

Har själv heller aldrig tagit det för givet då jag känner fler i min omgivning som aldrig lyckats få barn. Men visst fasiken blir jag likt förbannat besviken varje gång det ej har tagit. För mig hade det varit ok om det tog 1-1,5 år innan det tog bara jag visste om att det en dag skulle funka. Det är ovissheten som får en att bli tokig.

Svar på tråden När märker man av det?