• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Hej tjejer,

Äntligen en sekund över att gå in här, sitter i 2 dagars utbildning.

GRATTIS igen kokos! det är så underbart med plusset :)
    Så härligt att börja lördagsmorgonen med ditt sms :D ska även hälsa och gratta från sambon, det första han sa var "nu är ju alla i järngänget gravida". Järngänget kallar han oss som började träffas från "början"...

Annars är allt prima med mig, har haft en toppenhelg i Skåne med stor släkt och mkt MAT. Hur mkt kan man äta och hur gott får det vara? :D :D
    Har umgåtts hela dagarna med min brorsdotter, snällare och sötare tjej får man leta efter
    Har lärt mig otroligt mkt om babyskötsel och fått vara med och göra nästan allt (ej amma förstås men MÅNGA tips om det). Skönt att ha en svägeska som kan allt :)
    Så himla coolt att när jag höll i henne så blev Kick´n vild och det är tydligen helt normalt.

Oj nu måste jag tillbaka till utbildningen, får skriva mer/läsa allt imorgon.

Kram på er.

• BrudSommar2006

Ska precis gå och äta nu, har faktiskt sovit en stund, jätteskönt. Jag ligger lite bättre med gördel än utan men tycker det blir så obekvämt att ha den dygnet runt, ska nog fundera på det trots allt, fick inte ont i magen alls och kunde till och med ligga på rygg nu vilket ju inte går alls utan.

Liten, i början försökte jag äta bara nyttiga saker men ju mer illamåendet tilltog, ju mer for den idén ut genom fönstret! De där åkbanden kanske hjälpte lite grand rent psykologiskt i alla fall men till sist blev det obekvämt med stora tryckmärken på handlederna.

Det verkar vara svårt att bli sjukskriven pga gravidkrämpor om det inte är något som kan äventyra barnet eller starta förlossningen i förtid, har man ont själv verkar man få dras med det, men det kanske går om man tjatar själv. Jag har ju haft jätteont nu ett tag men jag har i och för sig inte tjatat alls, jag har inte velat vara hemma, har tänkt att det inte blir bättre av att sitta här.

Fast nu har jag ju ändå slutat jobba så det är inget mer att fundera på för min del! Det är bara en evig väntan kvar nu...

• Liten med Mindre

Jo, brudsommar - tryckmärken kan jag skriva under på. Tog av ena armbandet nu för att se om det släpper lite.

Och så har jag gruffat på tanten i Pressbyrån lite. Tänka sig - att förvägra en gravid kvinnas hennes nycker (Twister) bara för att det inte är värmebölja! Maken till idioti. Det blev en Piggelin - men den är inte alls lika syrlig. :(

Jag ska nog minsann knorra varje gång jag är där - så att de ger upp tillslut! :D

• Liten med Mindre

Ha det så skoj på utbildningen Snartis! Gissar att du fortsatte "utbilda" dig efter helgen av bara farten. ;)

• A.M.

Liten! Du kommer få en tjej! Det märker jag på dina cravings (som ni kanske minns så har jag en alldeles egen teori att förutspå kön på barn: cravingsmetoden)
    Grattis! Vad ska hon heta?

• _koko_

Heeej snartis!!! Hälsa tillbaka!! :p Ja, jag hamnade ju lite på efterkälken, men i längden kommer det nog knappt märkas. Förutom att ni kommer ha en massa visdom att dela med er av till mig. :D
    Ser fram emot boken du ska skriva så vi får ta del av alla tips från svägerskan! ;)

Skulle förresten velat se dig hålla i svägerskan... :D :D

Lappis - Fortsätt pappersmuffa!! :D Men jag håller med om att det är lika bra att vänta med att testa. Blir det ett plus blir det ju det senare också, och minus är så jävla tråkigt att få. :[ Mitt mantra...

A.M. - vad roligt att höra av dig! Hehe, Livia med en cigarr i mungipan, det ska börjas i tid! ;)

21½ arbetsdagar till semestern, gissa om jag längtar...

• A.M.

Hej koko! Och grattis igen!!!

Jag ska nog ta och avkräva er alla som är gravida era cravings så att jag kan befästa min könsbestämmarteori ytterligare ... Ska vi kanske ta och lägga till cravings i vår "deltagarlista"!?

Nu ska jag ut på promenad med mammagruppen! Barnen är precis jämnåriga (skiljer bara några dagar). Jättemysigt! VI hörs!

• Lapinette

koko - läste 2 1/2 dag till semestern och tänkte att den har jag missat, att du ska ha semester...men sen såg jag att det stod en etta efter tvåan. Själv har jag inte ens bokat in någon semester pga att karln som ska renovera vårt badrum inte kan bestämma när. Ska ringa honom i eftermiddag.

Jag är nog lite rädd för att testa. Har ju aldrig någonsin gjort det. Tänker lite så som du skrev, är jag gravid så är jag ju det...även några dagar senare.

• Liten med Mindre

koko - ska du ha semester igen?? :o

Vad ska ni göra nu?

Det skulle verkligen sitta skönt med en lite längre semester. Räknar inte riktigt min fredag i London till den sortens ledighet.

• Liten med Mindre

Aha - semestern var inte omedelbart förestående...

Svar på tråden När märker man av det?