• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

BS: vad är babyskydd? Vi har en stol med sån där suflett inget annat. Fattar inte vad du menar

• Liten med Mindre

Själv saknar jag Magnum Choklad (inte den dubbla varianten), fast det var före graviditet och förkylning. Vid förkylning går nästan inget med mjölk ner. (Fast ost, och vispgrädde på tårtan i helgen funkade fint. :) )

• _koko_

Mmmm, tårta!! Längtar ofantligt mycket efter en riktig hemlagad gräddtårta med jordgubbar!!!

• Bröllopstokiig

ÅÅÅÅÅÅÅÅ Jordgubbstårta!!!!!!
    Shit vad gott! Jag gillar verkligen tårta, men annars är jag inte så mycket för godis, kakor etc, men tårta det är underbart gott det. Särskillt på sommaren med jordgubbar! WOW! Jag har nog inte ätit tårta sedan i höstas, hmmm...

• Liten med Mindre

Oj, det var precis vad jag fick i helgen. Klassisk jordgubbstårta. Smaskigt värre. Och så kompletterade mina föräldrar med rabarberpaj och vaniljsås när vi kom dit. :D

Det gick minsann ner...

Det måste vara svårt med mjölkfria alternativ, eller?

• _koko_

Ja, vispgrädde går inte att byta ut!! Har smakat ett par alternativ - jätteäckligt!! Nä, det får bli till att fuska då.

Vaniljsås däremot tycker jag det finns fungerande alternativ till faktiskt.

• BrudSommar2006

Jag är inte så förtjust i vispgrädde, jag tycker jordgubbar med glass är godare än tårta, vad det gäller tårtor så föredrar jag moussetårtor men det är knepigt att göra själv och svårt att frakta långa sträckor från konditoriet på sommaren eftersom de smälter så lätt.

Cicci, vi menar nog samma sak, de små bilbarnstolarna till spädbarn kallas babyskydd! Då har ni ju den saken ordnad så då ska väl resten lösa sig!

Liten, så bra om aptiten på lagad mat infinner sig igen efter förlossningen, ytterligare en sag att se fram emot när allt är över då!

• Tinga

Med allt tårt- och glassprat känns mitt väntande äpple plötsligt så tråkigt!

• BrudSommar2006

En SAK att se fram emot förstås!

Jag har varit orolig för mitt nässprayberoende men nu har jag hört flera som också varit det men där nästäppan släppt efter ett par dagar sedan så det kanske inte är någon fara i alla fall.

• BrudSommar2006

Vi var och hälsade på farmor i söndags, det kändes som att det var vår tur eftersom mina föräldrar var på Öland och hon hade varit ensam hela veckan. Det visade sig vara tur att vi kom när vi kom för hon stod med telefonen i högsta hugg och tänkte ringa och höra var vi var någonstans! I vilket fall så hade vi köpt med oss rabarberpaj och vaniljsås och så plockade jag upp ur påsen och ställde på köksbordet för att göra i ordning. Det skulle jag inte ha gjort utan att ta bort prislappen först för nu fick hon se att pajen kostade 49 kr och då kunde hon knappt äta den, även fast det inte var hon som betalat, eftersom det var så hutlöst dyrt!

Maken sade till mig efteråt att jag borde ha tänkt på att plocka bort prislappen men inte tänkte jag på det. Jag kommer däremot att komma ihåg det till nästa gång, min bror hade med sig bakelser en gång och när hon fick veta vad de kostade så gick de knappt att äta de heller. Usch vad det är tråkigt med äldre människor ibland!

Svar på tråden När märker man av det?