• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Vänner - känns det verkligt eller overkligt? Jag menar har du förstått att du är mamma? Tror själv jag skulle ha svårt att förstå det den första tiden. Titta på den lilla och tänka herregud, det är MITT barn! Vilket ansvar, vilken känsla!

• BrudSommar2006

Vänner, hur gjorde ni, hade ni med er egna kläder till BB som ni använde hela tiden ni var där eller hade ni bara med er kläder till att åka hem i?

Skönt att det verkar fungera med amningen för dig, hoppas du har rätt i att mjölkstockning inte kan slå till de första två veckorna, då hinner man ju återhämta sig lite från förlossningen i alla fall innan nästa problem!

Man har svårt att förstå att de små ska klara sig i flera dagar utan mat innan amningen kommer igång, det känns som att man skulle vilja få i dem lite ersättning tills dess men det är kanske inte så det fungerar.

Hoppas att din mamma har taggat ner lite vid det här laget förresten och kul att ni börjar känna att ni orkar med lite besök i övrigt också.

Här har det varit så kallt och regnigt att man inte får någon större lust att gå ut, inte för att njuta av vädret i alla fall, men jag förstår att du åtminstone vill ha lite frisk luft och utnyttja de få hundra meter du har på dig!

Hur är det med mamma/föräldragrupp, är det något man får veta vid första BVC mötet, eller är det meningen att det ska vara samma personer som gick föräldrautbildningen? Om det är så så känner jag mig inte så jättesugen, det var ingen där direkt som vi klickade med kändes det som men väl några som vi irriterade oss en del på och helst slipper träffa igen...

• BrudSommar2006

Lapinette, apropå rabarber, släktingen var visst i Mariefred på rabarberfestival nyligen, du kanske var där också? Det lät jättemysigt men inget som kändes aktuellt i år när jag inte kan gå, men kanske nästa år med busig ettåring om det är en återkommande händelse.

Page, blodprov och spermatest är väl en bra början vad jag förstår men om de inte visar någonting så måste ni ju få gå vidare med andra tester, det verkar väl vara kontraströntgen och sekrettest för att kolla om man är kompatibla som står på tur så det kan du väl kräva i sådana fall. Vad jag har lärt mig av att följa den här tråden!

• Lapinette

Vet att "släktingen" nämnde rabarberfestival men inte att de var där. I fjol var det samma dag som vårt bröllop. Den enda gången vi varit ut i år hittills är Valborg och nästa lär nog bli Midsommar.

• sweetstreet

Hej Syrran!!!
    Skoj att du är inne i tråden lite igen!

Vet inte om du såg men jag har precis böjat att ta de där hormonerna nu. Clomiphene Citrate. Var det ngt sådant du tgo??? Minns att jag fågat tidigare, men glömt svaret ttvär. Sorry! :(

Jag ska ta 5 styken denna cykel. Läkaren hoppas att de ska sätta snur på cykeln lite och "bossta samt stabilisera" den lite nu innan op.
    Sedan gissar jag att jag ska fortsätta ta dem efter op också.

Hur mår du annars?? Bra? Har illamåendet gått över??

• sweetstreet

Snartis!

Haha! Jag skulle också velat se dig bära på svägerskan!!!!! :D :D :D

Kände inte heller till att ofödda barn börjar leva rullan automatiskt när man bär på svägerskorr....! :o :D

• sweetstreet

Page,

här i usa får man alltid fylla i höga med papper när man går till sjukhus eller läkare. Så jag vet inte riktigt vad som var mer "specifika" frågor hos min fertilitetsläkare mer än just lite fler frågor ang mensen. Typ hur lång cykel, om man har ont, hur många dagar jag blöder och så.

Men de andra frågorna om sjukdomar i familjen etc etc de har jag fått fylla i hos vanlig läkare också. Haha, plus att man måste skriva under på att man tillåter de att göra den behandling som krävs för ens "åkommor". När jag skulle göra kontraströntgen av livmoder och äggledare var jag tvungen att signera att jag tillät detta. Jaja, man lever i advokaterna och stämningarnas land... ;)

• sweetstreet

Lappis,

jag håller jättemånga tummar för att att det inte bara är förkylningen som skrämt iväg tanten!!!!!!! :o :) :)

• sweetstreet

Förresten det där med gädda...
    Jag gillar gädda!!!! :) :) :)

Det är skitgott om man fyller den med stekt svamp och lök och sedan strör på lite ost och en skvätt grädde och ugnsbakar den!!!!! MUMS!!!!! :)

• sweetstreet

Inser att jag är ensam i tråden igen...
    Jaja, så är det när man sover bort den halvan av dagen som liksom "överlappar" med den svenska...

Det är helt kansigt men jag sover och sover och sover. Om jag inte vetat bättre hade jag trott jag var gravid! :D
    Nu kan jag bara skylla på jet-laggen.

Men idag MÅSTE jag städa för mamma kommer imorgon och här ser ut som jag vet inte vad...
    Alla våra resväskor står överallt och vi har lkäder och grejer överallt. Huh! Det går så snabbt att få stökigt i en 2:a på ca 45 kvadrat!! :o

Svar på tråden När märker man av det?