• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

God morgon!

Jag blir också jätteglad av att se en kvällsdiskussion igen. Tänk, det verkar ha ett samband med att Sweet är tillbaka

Liten, det låter inget roligt att det är så nattsvart. Lite stöd kanske du kan finna i att det verkar vara många som haft det så och att det sedan vänt efter någon magisk vecka . Både Moppy och Izzie har väl haft en sådan sväng helt nyligen? Sköt om dig!

Inget nytt att rapportera här, fortsatt funderingar på när och hur man ska börja försöka igen. Vi har ännu inte bokat resan (beror på hantverkare och köksrenovering) och kanske timar det sig bra så att jag slipper oroa mig.

• Tinga

God morgon! Här har det varit liv i luckan! Alltid kul att komma till jobbet på morgonen när det bjuds på sådan underhållning.

Igår kväll var jag på mitt livs första årsmöte, alla kategorier! Finns det fler 30-åringar som ännu inte varit på något årsmöte? Det var iallafall i vår bostadsrättsförening, och eftersom det hade kommit in en del motioner där vi ville vara med och rösta tyckte vi att det var lika bra att gå dit. Det bor väldigt många gamlingar i vår förening, så det liknade nog mest ett pensionärsmöte, egentligen. Fast med tanke på diskussionen ni hade här igår kväll var det intressant att se att den motionär som föreslog att man inte skulle få renovera efter kl. 19 på måndagar-lördagar och inte alls på söndagar och helgdagar var en ung man i sina bästa år (dvs runt 30 )! Jag menar; hur mossig får man bli?!?

För övrigt har jag inget att rapportera på BIM-fronten; känner varken av det ena eller det andra, fastän jag verkligen försöker!

• BrudSommar2006

God morgon! Idag ska jag till MVC vid lunch så idag har man fått klä sig och göra sig i ordning för att faktiskt lämna lägenheten och ge sig ut bland folk igen!

Liten, jag antar att det inte gick att tvätta bort fläcken, låta jeansen torka och sedan byta tillbaka igen?

• Liten med Mindre

Brudsommar - nä, bara vatten funkade inte. Får nog dras med mina jazzbyxor. Tur att de är långa i alla fall - och inte cykelbyxor med blöja. :D Det hade varit nåt på kontoret!

• Lapinette

Tinga - vi har vårt brf-möte imorgon kväll och det blir det första för oss eftersom vi köpte lägenheten i höstas. Vill inte gå ensam men maken fattar inte vad han ska göra där när han inte förstår svenska. Har dock varit med på en gårdsstädning och i vår förening är det nog de allra flesta i vår ålder. På vårt våningsplan skulle jag nog säga mellan 30-40 år, allihop.

Jag var på väg att skriva ett sånt där tidigt inlägg här i morse. Vaknade typ vid 3:30-tiden och kunde omöjligt somna om. Det är ju så ljust ute. Gick på toaletten och letade tant också. Hon finns inte?! Sen började ju självfallet tankarna vandra iväg i en otrolig hastighet. Funderade på hur och när jag skulle säga det till maken (märk väl, jag har inte testat än...vet inte om jag är gravid!), googlade om det där med graviditet och vin (ska ju till Paris i helgen) etc. etc. Snacka om snurrig!

Summa sumarum tjejer, vart köper man gravtest? Finns det olika sorter, vilka rekommenderas?

• Storasystern

Morrn morrn!

Sweet, kul att du är tillbaka! Då har man lite att läsa på morgonkvisten! :)
    Jag åt pergotime som sstimulerar ägglossningen. Och jag åt det mellan dag 5 och 9 om jag minns rätt. Sen ska ägglossningen tydligen komma runt dag 14 (min verkade komma dag 16). Så det är säkert sånna piller du har fått!

Liten - jobbigt att vara deppig. Jag har klarat mig hittills från det värsta. Är bara lite "ointresserad" av allt. Vill mest vara ifred och pyssla med mitt, men det är inte såååå farligt. Hoppas det försvinner snart så att du kan tycka att allt är lite roligare!

• Tinga

Oh, vad spännande, Lapinette! Jag har noll koll på vilka graviditetstest som är bra, men vet att man åtminstone kan köpa på apoteket. Bra är väl de som visar plus?!?

• _koko_

God morgon i tråden! Hjälp, vilken aktivitet, det var ett tag sedan det var så många sidor att läsa ikapp!!! :)

Jag gick ju in i v6 igår, och SJÄLVKLART började jag må illa igårkväll... Kunde inte äta klar middagen ens. :[ Mår lite kymigt nu också efter frukost (mådde dock inte illa när jag vaknade, så jag verkar vara lite tvärtom...)

Håller annars tummarna för lappis!!! :)
    Köp CB på apoteket.

• Liten med Mindre

Lapinette - Clearblu DIGITAL!

Vi ville inte behöva stå och gissa om det var ett extra streck eller ej den här gången.

Svar på tråden När märker man av det?