• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Lappis - vi finns har imorgon om du har känsloöverskott av någon sort!

• Storasystern

Låter lyxigt muggles! :)

Vi ska också iväg på övernattning i helgen. Vi fick en i bröllopspresent, och den inkluderar champagne på rummet (värdelöst för mig dock), men jag tror att det finns choklad också! Och så blir det afternoon tea och en fin middag. Vårt rum har tydligen jacuzzi också!!!
    Mycket trevlig bröllopspresent! :)

• Liten med Mindre

Storasystern - jag förhandlade om mitt vinpaket som ingick i vår hotellhelg, till choklad och frukt på rummet (har i och för sig inte sett resultatet än. Nästa helg!).

Du kanske kan nämna att du gärna ser något som passar dig också?

• Lapinette

En fråga till er som plussat. Hur berättade ni för maken?

• Liten med Mindre

Han höll i testet när vi doppade det i burken. :D Ville göra honom så delaktig som möjligt - även om det betydde väcka honom kl 4 på morgonen för att jag inte kunde hålla mig.

• Storasystern

Lappis, jag väckte honom kl. 6.00 på morgonen (precis som Liten kunde jag inte hålla mig längre...) och sa att han skulle bli pappa. Han verkade mest omtumlad och förvånad och kramade mig en stund innan han somnade om... Föga romantiskt! :(

Liten - jag kollade just på hemsidan för hotellet och i paketet ingår både frukt och choklad (utöver champagnen! ) och dessutom är det en 6-rättersmiddag!!!!
    Tjohoo!

• A.M.

Jag hade planer på att skriva "HEJ PAPPA" spegelvänt på magen och sedan låta honom hitta budskapet av sig själv ... Men jag klarade inte att hålla mig utan bubblade bara utr mig nyheten så fort han kommit innanför dörren en dag efter jobbet

• Lapinette

Ska inte gå händelserna i förväg men funderar själv på att säga det i Paris. Häftigt vore på söndag då det är mors dag men det skulle aldrig funka. 1.) jag kan omöjligt hålla tyst så länge 2.) hur gör jag med allt vin som kommer att serveras på de middagar vi ska gå på? Men som sagt, först ska jag se till att testa och sen får vi se.

• Storasystern

Lappis- om du testar plus - vilket vi givetvis hoppas på!- så kan du absolut dricka vin i Paris! Passa på för det kan vara sista chansen!!! :)

Muggles - jag tror att jag vill vara med i er imperfekta mammor-klubb. Jag smakade lite på vinet till middagen igår! Visserligen inte mer än två-tre munnar, men ändå...

• Liten med Mindre

Intressant den där teorin som säger att illamåendet kan fylla en funktion att få mamman att tänka till över vad hon äter. En av sakerna jag har längtat efter länge nu är sushi - som kankse inte är helt bra (beroende på ställe). Givetvis laxkuddarna. :) Tror inte den teorin passar mig.

Ska satsa på lite vårrullar istället - det brukar vara gott, även om jag nu inte längtar direkt.

Svar på tråden När märker man av det?