• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Hallå! Vad aktiv du har varit Liten! Bra att du har kunnat roa dig själv här

Nä, ingen böj än! Vi fösökte mysa igår men ingen av oss var upplagd så det slutade med sprutan. Nåja, bättre än ingenting. Men som sagt ingen böj idag heller. Men jag tror inte loppet är kört än för jag har börjat få väldigt klibbiga och rikliga flytningar Nu är första CB-paketet slut men jag fortsätter väl med nästa då!

• Victory

Det blir ett kort besök här idag, jag har massor av jobb att göra. Jag har ju varit lite disträ på sistone (minst sagt) och haft tankarna någon annanstans (här!). Jag har ändå fixat jobbet hyfsta. Men nu börjar mina arbetskamrater märka att jag är tankspridd, idag har det uppdagats tre saker jag har glömt, det är bara bortblåst, som minnesluckor. Så nu måste jag skärpa till mig på jobbet så jag inte gör några liknande misstag i fortsättnignen!

• Victory

Jag får läsa ikapp ikväll istället. Vi ska till svärisarna på middag men före det hinner jag nog! Ha det!

• Liten med Mindre

Åh, mitt galna hejarklacks inlägg för Victory försvann.

Heja heja!

Tror säkert att flytningar är tecken på ÄL. Segern är nära!

• Tinga

Jag trodde inte att jag skulle gilla att läsa om slem, men i ditt fall glädjer det mig, Victory! Då verkar det ju som att det blev en lite längre cykel den här gången.

• Bröllopstokiig

Hejsan hejsan,

Min barnmorska har inte ringt tillbaka än. Jag ringde Mamamia, men det tjejen sa i växeln var att hennes förlossning startade så...hmmm jag har absolut inga andra känningar. Kan man helst plötsligt kanske få en hejdundrande jätte aladåb? I så fall kanske det är det jag har fått då!?!?!?! Har inte haft en sådan flytning någonsin! Det var inte ens i närheten av ÄL-aladåben jag fick. Det var verkligen en rejäl laddning som såg ut som de beksriver slemmisen.... hmmmm
    Jo Muggles, jag frågade BM i går på vattengympan, för jag trodde det var farligt att bada. Hon sa att det inte var det, och att slemmisen kan komma i omgångar och att det kan börja så tidigt som nu... sen frågade jag inte mer, för det var ju 10 andra tjejer som ville ha henens uppmärksamhet! Samt att jag inte kände för att prata om mina aladåber inför alla!
    Sen har jag läst att den kan byggas upp igen... men jag behöver nog veta lite mera från någon kunnig.
    Inväntar BM ska ringa tillbaka... om hon inte för det snart, ringer jag förlossningen! Vilken tur att jag har alla nummer med mig idag!

Dublinprojektet verkade alla andra tycka om som var i den där aulan på sjukhuset. Men jag hade sååååå höga förväntningar, så det blev pannkaka av det för mig. Sen har det ju mycket med vem som instruerar att göra, barnmorskan var kass, en sur uttråkad ful kärring som borde haft ett annat yrke på ålderns höst. Hon presenterade allt väldigt dåligt.
    Hon berättade att 50% färre kjesarsnitt hade uppmärksamats genom studien - men att det hade ökat att de får andvända sugklocka! Vilket är bäst? Konstig människa.... ja ja

• Liten med Mindre

Hoppas att BM får ändan ur och ringer snart Cicci - så att du och även vi andra kan slappna av.

KRAM!

• Victory

Tinga: Ja, här får man vänja sig vid att läsa om både det ena och det andra... Men som smygläsare är du ju van! Jag har ofta lång cykel (förra sommaren hade jag en cykel på 71 dagar!) så det är nog "normalt" för mig. Men jag har inte testat med äl-stickor så många gånger. kanske har jag alltid sen äl och det är därför vi har missat...?

Liten: Tack för hejaropen! Det känns bra! Skrik så att ägget lossnar!

• Liten med Mindre

Aj aj Victory - det där med att skrika är fortfarande knepigt för rösten. Men virtuellt kanske det går då? :?

HEJA HEJA HEJA!

*puffar och hämtar andan*

Jo, jag tror rösten höll! Undrar om jag kan hålla mitt cykelpass virtuellt imorgon? :? Så kan jag skrika precis så mycket jag vill. :D

• mugglesfan

Cicci: aha ok men då så, då borde det inte vara ngn fara med varken bad el slempropp. Men jättealadåb, njae, jag är skeptisk. Tror mer på att det verkligen var slemproppen men om den kan byggas upp igen så... Har inte hört talas om det tidigare men herregud, allt verkar kunna hända

Men jag skulle ringt förlossningen för säkerhets skull, bara för att kolla. Så kan man slappna av sedan.

Svar på tråden När märker man av det?