Hejsan hejsan,
Min barnmorska har inte ringt tillbaka än. Jag ringde Mamamia, men det tjejen sa i växeln var att hennes förlossning startade så...hmmm jag har absolut inga andra känningar. Kan man helst plötsligt kanske få en hejdundrande jätte aladåb? I så fall kanske det är det jag har fått då!?!?!?! Har inte haft en sådan flytning någonsin! Det var inte ens i närheten av ÄL-aladåben jag fick. Det var verkligen en rejäl laddning som såg ut som de beksriver slemmisen.... hmmmm
Jo Muggles, jag frågade BM i går på vattengympan, för jag trodde det var farligt att bada. Hon sa att det inte var det, och att slemmisen kan komma i omgångar och att det kan börja så tidigt som nu... sen frågade jag inte mer, för det var ju 10 andra tjejer som ville ha henens uppmärksamhet! Samt att jag inte kände för att prata om mina aladåber inför alla!
Sen har jag läst att den kan byggas upp igen... men jag behöver nog veta lite mera från någon kunnig.
Inväntar BM ska ringa tillbaka... om hon inte för det snart, ringer jag förlossningen! Vilken tur att jag har alla nummer med mig idag!
Dublinprojektet verkade alla andra tycka om som var i den där aulan på sjukhuset. Men jag hade sååååå höga förväntningar, så det blev pannkaka av det för mig. Sen har det ju mycket med vem som instruerar att göra, barnmorskan var kass, en sur uttråkad ful kärring som borde haft ett annat yrke på ålderns höst. Hon presenterade allt väldigt dåligt.
Hon berättade att 50% färre kjesarsnitt hade uppmärksamats genom studien - men att det hade ökat att de får andvända sugklocka! Vilket är bäst? Konstig människa.... ja ja