• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Hallå i tråden, ja jag hade precis skrivit ett långt inlägg igår när BT gick ner så det var lite irriterande. Men, men, jag hoppas att du har rätt Liten, hoppas att hon brås på mannen och kommer ut som en smalis så kanske det inte blir så farligt i alla fall jämfört med att krysta ut en jätteklump, gulp!

Apropå det där med inskrivning och resten av graviditeten så har maken varit väldigt avslappnad och inte haft en massa frågor eller oroat sig för något å mina vägnar, bara jag låter bli alkohol och inte äter det som livsmedelsverket rekommmenderar att man låter bli. Fast han är hyfsat avslappnad där med, t ex om jag skulle äta fisksoppa ute på restaurang och inte vara helt säker på vilka fisksorter det är i, det tycker han inte är så farligt.

Att bada skulle han inte hindra mig från men däremot så finns det väl risk för att det inte blir något bad av i sommar för min del i alla fall med tanke på avslag och amning.

• BrudSommar2006

Lapinette, du är helt säker på att tanten kommit? Märkligt att hon var så sen om det aldrig hänt förut. Nåväl, det är bara att ringa då för vidare tester, tur att ni kommit så långt i testerna att du vet vart du ska ringa.

Victory, så bra att böjen dök upp, det är jobbigt med oregelbunden cykel men det är väl bara att bita ihop och göra av med fler tester om man vill vara säker på att pricka rätt. Se nu till att få till det ikväll bara då men ni verkar ju ha lyckats så bra den här månaden så det ska ni väl klara av!

• BrudSommar2006

Liten, jag har knappt orkat ut och äta på nio månader nu så jag har nog inga bra tips att komma med. Leijontornet som vi var på för några veckor sedan var helt fantastiskt men det är ju rätt dyrt och om ni redan ätit fin middag på lördagen så måste det ju finnas bättre förslag på mysiga och billigare ställen.

• BrudSommar2006

Lapinette, kul att det blev de röda skorna till sist i alla fall, du har ju gått och tänkt på dem så länge nu så det var väl tur att de fanns kvar!

• Victory

lappis: Jag tänker som de andra - har hon verkligen kommit? Inga tvivel? Eller kan det bara vare en liten blödning? Har du testat?

BS: Ja, det blir till att kosta på sig lite fler test, men nu får det kosta vad det kosta vill! Aldrig går jag tillbaka till några "billiga tester" nu när jag provat CB! Förhoppningsvis behöver jag inte testa ÄL mer... MEN nu ska vi inte ha för stora förhoppningar här!!

Men nu återstår ju det verkligt svåra problemet: Att få till det ikväll! Risken är att vi spänner oss därför att det är så viktigt, men vi har ju alltid sprutan som en utväg och det känns bra!

• Victory

Nu ska jag gå och umgås med min kollega som är på besök med sin lilla pojke som hon fick den 6 maj!

• BrudSommar2006

Träningskläder för växande magar vet jag ingenting om men jag har överlevt den här graviditeten nästan enbart med hjälp av byxorna från www.mama3.se. Man får lägga upp dem lite i benen om man inte är lång men annars är de helt fantastiskt bekväma.

• Liten med Mindre

Brudsommar - Lejontornet vann just DNs Gulddraken i lyxklassen för restauranger i Stockholm. :D

• BrudSommar2006

Jaså där ser man, ja jag tyckte att det var ett helt fantastiskt ställe, framför allt för att de ändrade hela avsmakningsmenyn för att passa en gravid som inte äter kött, de ändrade i princip varenda rätt och gjorde om helt och det blev så himla bra. Dessutom var de så kunniga om vad man får och inte får äta och det är sällan man råkar ut för på en restaurang lustigt nog. I och för sig frågade maken om det när han ringde och bokade så de hade ju tid på sig att läsa på.

• viktualia

Liten med Mindre - det beror ju på vilken typ av mat man vill ha... Jag gillar vitlök/tapas och trivs på Mamas och Tapas tex. Koh Pangan på Söder är ju ett rätt häftigt och udda ställe.

Som söndagsmiddag kanske något av wärdshusen på Djurgårn vore något - Ulla Winblad kanske?

Som sagt - beror ju på vilken typ av kök man vill testa!

Svar på tråden När märker man av det?