• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Försökte ringa till röntgen på Sophia. Tro ni de har en aning om det funkar med ett sekretprov samma månad? Annars får jag avvakta och ringa Noréns polare som ska göra sekretprovet på mig. Hon borde ju veta om jag även kan göra en kontraströntgen. Vill ju inte att de slår ut varandra, testerna.

• Victory

Då kan du väl köra dubbelt nu och sen känna efter vilken behandling som verkar bäst!

• Victory

Ja, precis! Bäst att kolla upp så att inte proverna/behandlingarna kolliderar!

• Moppy

Lappis - kontraströntgen gör man väl i början av cykeln och sekretprovet är ju vid ÄL?

• Lapinette

Sekretprovet görs lämpligast så nära ÄL som möjligt, typ dag 12 medan kontraströntgen görs 5-10 dagar efter menstrautionens start. Så de kan ligga bara ett par dagar från varandra.

• Tinga

Hm, knivigt Lapinette, men jag skulle nog köra dubbelt så länge det går, men också kolla noga så att testerna inte "ställer till det" för varandra.

• Bröllopstokiig

Hej!

Tillbaka från mvc........

Ja, vad ska jag bförja?
    Ringde förlossningen i går, behövde ej komma in... pratade med min Bm och vi sågs sen idag...

Det är den satans slemproppen som har gått!
    Min livmoderhals har börjat utplåna sig och bli mjuk (den ska vara 4 cm o hård) och är endast 2,8 cm.
    Har fått medicin mot sammandragningarna som jag har haft, vilka inte alls har gjort ont, men startat det hela....
    Sen är jag sjukskriven till 50% nu. De vill att jag ska ta det extremt lugnt för att vi ska klara 35 hela veckor. Det är ca 3 veckor tills dess, ska gå in i vecka 34 nu runt helgen eller på måndag (33+0)

Jag är så chockad så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Ringde mamma och började gråta. Usch! Jag som mått så himla bra hela tiden, så blev det så här???? Konstigt!
    Ja ja nu ska jag ta och äta lite lunch. Ska jobba under eftermiddagen, eftersom jag var hemma och iväg hela förmiddagen.

I går bakade jag i allafall rabarberpaj!!!!! MUMS!

• Moppy

Cicci gumman, du kommer klara detta galant. Kan du inte sjukskriva dig helt? Detta är viktigare än allt annat!!

• Lapinette

Cissi, så det var DEN slempklumpen?!!! Så klart det kommer att gå bra!! Sköt om er och ta det lugnt!

• Victory

Håller tummarna att allt går vägen ändå! Ta det lugnt och ta tillfället i akt att bli ordentligt uppassad!

Svar på tråden När märker man av det?