• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Och så jag IGEN! Har nu inbokat för HSG-undersökning som det så vackert heter på MÅNDAG! Ajjjj...måste springa till Apoteket idag igen och hämta ut medicinen som min läkare ville att jag skulle ta (antibiotika mot infektion).

• Liten med Mindre

HSG? :? Var det kontrasten eller?

• Tinga

Heja Lapinette! Lika bra att köra på med gasen i botten när man ändå är igång!

• _koko_

Frejis - vad är det jag läser?! Stor kram till dig! :p Jag förstår också att det kan bli för mycket fokus ibland, men du kommer att vara väldigt saknad här!! Bara så du vet!

Lappis - Way to go! :) Nu ska du se att det händer grejjer!!

Liten - Det är faktiskt rätt irriterande att må illa av att äta. Men så farligt är det inte, jag kan hantera det. :)

• BrudSommar2006

Lapinette, se där, du har legat i medan jag vankade till Ica och tillbaka! Så bra att få allt gjort på en gång, det måste ju vara bra mycket lättare att bestämma hur ni ska göra sedan om ni får svar på de här proverna. Håller tummarna för att den 5:e kommer att vara rätt dag då.

Frejis, hej på ett tag då men glöm inte att det går alldeles utmärkt att vara OT här, man måste inte prata symptom!

• BrudSommar2006

Hm, vad många tomma rader det blev, märkligt.

Nåväl, på Ica så var det en dam som kom fram och log och sade att men det där måste väl ändå vara två! Kärring!! Såå kul är det inte att veta att man kommer att bli tvungen att pressa ut en jättebebis, morr.

• Lapinette

Hi, hi BS...stampade du henne på foten och sa hoppsan, vad mina fötter är svullna?!!

Jag hoppas också de kan göra sekretprovet den 5:e annars blir det i juli och då kanske de har sommarstängt?!

• Tinga

BrudSommar, vilken fräckhet! Tänk att man bara kan få för sig att säga något sådant! Du frågade inte henne när det var dags för henne att föda? En otäck kommentar tillbaka var hon vore hon väl förtjänt av.

• mugglesfan

Hallå på er - tillbaka från första föräldrautbildningen (el föräldragruppen snarare kanske) fast min BM kallar det för "utbildning". Det var jättebra! Särskilt för min man som nu fick bråttom att skaffa barnvagn mm plötsligt Tror det var nyttigt att få träffa lite andra blivande pappor, att höra om förlossningen mm.

Lapinette: alltså din tant beter sig underligt denna gång. Jag tolkar ditt inlägg som att hon inte riktigt har kommit igång än? Men du skulle ev testa i Paris? Jag tycker du ska göra det. Jag har hört om flera som fått "mens" när de varit gravida så de har inte fattat det. Bla en på min vattengympa hade "mens" första månaden och tänkte "fasen också, då tog det inte denna gången heller". Sedan i v12 gjordes det UL och då upptäckte de att hon i själva verket var i v16 så den mensen var ingen mens...

Cicci: kram på dig! Jag tror det kommer att gå bra, ta det lugnt bara. Det positiva kan ju bli att du får träffa Pick'n lite tidigare än tänkt... Jag frågade faktiskt min BM på föräldragruppen idag om det där med slemproppen, vad man gör om den går så tidigt som i ditt fall. Hon sa att man inte gör ngt alls, ingen undersökning el såm, man behöver inte oroa sig tydligen. ??? Det verkar ju faktiskt vara befogat i ditt fall dock, annars hade de ju inte sett det med tappen. Märkligt.

Ibland tycker jag att man lärt sig mer i den här tråden än av de som jobbar med detta...

Vickan: hus med potential helt klart! (Men de nuvarande ägarna verkar lite färgblinda? )

Victory: YES till ägget! Vi lyckades pom-pomma loss det! Lycka till i kväll (inte för mkt press på din man el på dig själv) och kör sprutan i nödfall.

• viktualia

muggles.. jaaa även om jag älskar lila så kan jag inte FATTA hur man kan ha mörklila sovrumstapeter eller för den delen tidernas mest orange kök...urk för båda varianterna!

Svar på tråden När märker man av det?