• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Tillbaka från toaletten - det är mens! Nu har det kommit mer men attans vad seg hon var denna gång. Hela dagen har gått utan att hon dragit igång ordentligt.

• mugglesfan

Vi har alltid haft bra sex men under graviditeten har det blivit om möjligt ännu bättre (förutom några veckor i början när jag var helt off för att jag kände mig tjock och osexig men det gick ju över). Det hänger tydligen ihop med att området "därnere" blir mer blodfyllt (och vått - jag har fortfarande mkt flytningar) och då får man liksom mer känsel. Det kanske är lika bra att man laddar upp ett bra förråd nu inför de där 2 månaderna när man inte får ngt efter förlossningen???

• Lapinette

muggles - ja definivt...graviditet jag menar förlossning. Är verkligen helt insnöad just nu.

• mugglesfan

Aha, då är det nog ngt som inte riktigt boade in sig...? Undrar om testet skulle visa positivt nu iaf (om hormonhalterna inte hunnit gå ner)? Kunde ju vara intressant att veta för i så fall vet du ju att du kan bli gravid iaf...

• mugglesfan

Men då kommer du säkert nästa skott att sitta mitt i prick efter kontraströntgen och allt - rena motorvägen!

• _koko_

muggles - ja, det är ju positivt. :) Men jag är lite irriterad på mig själv att jag måste känna efter.

Nä, nu tänker jag bege mig, hoppas på en bättre arbetsdag i morgon.

• Lapinette

Min make skulle jag skulle testa (när jag bara blödde lite) för att öva inför nästa gång .

• Lapinette

Skriver verkligen som en kratta - min make TYCKTE jag skulle testa skulle det förstås stå.

• BrudSommar2006

Cicci, jag tror att det där med kondom bara gäller dig eftersom du gissningsvis har reducerat skydd för bakterier till barnet nu utan slempropp? Sade de någonting om att den kommer att växa till sig igen om medicinen börjar verka?

Om man har en ordentlig riskgraviditet har jag ju förstått att man kan få totalt sexförbud till och med men annars ska det ju inte göra någon som helst skillnad. Har man svår foglossning kan man råka ut för att man måste hålla ihop benen under resten av graviditeten vilket ju skulle kunna göra det hela lite svårare men i och för sig inte omöjligt.

Det är ju frestande att prova både fönstertvätt, springande i trappor, färdknäpp och annat som skulle kunna få igång det men tyvärr så är ju chansen störst att inget händer alls och i så fall får jag ju bara lida av det ordentligt efteråt sedan med min bäckenbottenuppluckring. Idag gick jag ju och handlade och även om det inte är långt alls till affären härifrån så har jag fått lida för det under eftermiddagen känner jag.

• BrudSommar2006

Det här vet jag ju ingenting om förstås men hinner hormonhalten verkligen stiga så mycket om det nu skulle varit något om mensen bara är några dagar sen? Eller skulle det lika gärna kunna vara så att du inte hade ägglossning den här månaden, då kommer ju mensen sent och blir sedan mer utdragen. Man har ju visst bara ägglossning tio eller elva gånger om året, var det inte någon som fått veta det från sin läkare här i tråden?

Svar på tråden När märker man av det?