• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Liten: jaha, har du redan fått större boobs - välkommen i gänget! Jag köpte nya bh:ar för ngn månad sedan och de börjar kännas för små de också

En sak jag verkligen undrar: jag har hört att man ska ta med amningsbh till bb men att brösten växer och blir ännu större ca 3 dgr efter förlossning - hur i friden ska man kunna köpa rätt storlek??? Ngt för AM el Vänner att bidra med (el Oms)...

fruLlan: kul att höra ifrån dig och det låter mkt bättre mellan dig och mannen (det var väl det jag visste att det skulle ordna sig mellan er). Det låter dock inte som ett bra tempo när du är gravid. Jag vet att du är väldigt uppskattad på ditt jobb men vad är egentligen viktigast? Borren el jobbet?
    Tänk om du får komplikationer för att du jobbar och stressar så in i helvete?
    En tjej på mitt Magplask berättade om en kollega som jobbade och stressade som projektledare och fick avbryta ett kundmöte och åka ambulans in till förlossningen (några månader för tidigt dessutom) för att hon började blöda akut! Ruggigt...

Min BM har också tryckt otroligt mkt på att man ska vara ledig MINST 3 v innan man ska föda, gärna längre. Mkt så att man får en bra förlossning.

Victory: jag tycker inte du ska oroa dig för att ni behövde inseminera igår. Ni har ju fått till det jättebra nu innan böjen kom och enl vår inofficiella statistik så är det det som är viktigt. Simmarna som kommer att göra jobbet är förmodligen redan inne i dig och påväg till ägget
    Men kör en gång till ikväll om det känns bättre.
    OCH behåll fokus på att ni denna månaden har fått till det flera gånger i precis rätt tid!!! Vilken skillnad mot förut. Glöm inte hur det var förut... Kram på dig!

• Victory

Tack, Muggles! Det var nog bara lite uppmuntrande försäkran jag var ute efter . Men det där med att vi fick till det innan... vet inte om det kan räknas för det var ju så långt innan. Riktigt 6 på lördan, sedan insemination på tisdag och torsdag. Inte riktigt varannan dag och bara insemination kring äl. Men det KAN ju gå vägen, man har ju hört om andra som lyckats på det sättet ( )

• Tinga

Victory - vad skönt att ni trots allt fick till det igårkväll. Även om det blev med sprutan så tror jag precis som de andra att det viktiga är att simmarna kom in. Det är säkert inte fel att få till det ikväll också; det kan ju aldrig göra skada, eller hur?

Sweet - visst är det konstigt det där med relationer till mammor. Jag älskar ochså min mamma väldigt mycket, men ändå kommer vi på kant med varandra ibland, även om det blivit bättre på "äldre dar". Ibland undrar jag om det inte beror på att vi är alltför lika varandra, och väääldigt envisa båda två. Ju äldre jag har blivit desto mer lik min mamma har jag också insett att jag är - och jag som inte skulle bli som hon! Nu när jag är medveten om det försöker jag iallafall tona ner de dåliga sidor jag tycker att jag ärvt ifrån henne - de goda (som hon trots allt har ) kan ju vara bra att hålla fast vid.

fruLlan - det låter ju bra att du och maken hittat något sånär rätt till varandra nu. Men, shit, vad du jobbar mycket! Jag fattar inte hur du pallar, gravid och allt. Var rädd om dig - tänk på att du måste tänka på bebisen också nu, inte bara på dig själv.

Jag kan bara stämma in i lyckoropen - fredag! Och på söndag har jag min första DIM-dag! Försöker att inte ha alltför höga förväntningar, utan bara vänta och se vad som händer. Fast pirrigt är det!

• mugglesfan

Männen kommer att älska våra bröst oavsett hur de ser ut, iaf så länge de älskar oss.
    Vi älskar ju deras rynkiga sn*ppar oavsett hur de ser ut (det ska de vara tacksamma för haha)!

Dessutom är det värt lite hängiga bröst och bristningar för att få ett eget knyte - man får se det som "livsärr" el nåt

• Victory

och självklart är jag jätteglad över att vi gjort såna framsteg den här månaden!!! Nu är det ju faktiskt lite spännande att vänta på BIM, det har det ju knappast varit tidigare.

• Liten med Mindre

Victory - har bara gått från 75A till 80A/B, eller vad det nu var. Har faktiskt haft en bh i den storleken som funkat hyfsat tidigare - men nu sitter perfekt. Köpte en till i julas när brösten svällde upp så dant. Kul att få användning av den.

Så - nej, jag tror inte att de på jobbet märker det på brösten i alla fall. :D Möjligen på mitt humör/butterhet och allt ätande. Men jag tror det är lugnt ett tag till. Jag ser ju till att ha långärmat på mig för att dölja armbanden ett tag till. Tur att det inte är värmebölja. :D

• Tinga

Ojdå, jag har visst redan gått in i fredagsdimman - BIM menar jag, så klart!

• mugglesfan

Japp Tinga jag kom ihåg din BIM (är du enda som BIMar nu i dagarna?) - håller tummarna!

Jag och min mamma kommer på kant med varandra för att vi är så olika! Vi förstår inte varandra och hur den andra tänker. Som jag skrivit tidigare; hon tycker jag tänker för "logiskt och rationellt" medan hon tänker lite mer associativt. Jag är tekniker och hon är humanist typ. Dessutom har min mamma en psykisk diagnos vilket gör att det blir lite jobbigt i perioder. Hon går inte riktigt att lita på om man säger så. Ett exempel är att jag mkt väl skulle kunna be henne vara barnvakt (hon är inte sjuk på det sättet) och komma överens om en helg men sedan plötsligt mår hon sämre och då går hon inte att få tag på och så blir det inget. Man kan aldrig räkna med henne. Jag var jätteorolig hur hon skulle vara på bröllopet men det gick som tur var bra...

• Tinga

Liten - jag tycker också att du ska strunta i din systers kommentar och njuta av "hyllan"! Varför ta ut bekymmer i förskott - det kanske aldrig blir något problem, och då har man oroat sig helt i onödan. Du kan ju ändå inte göra något åt det.

Svar på tråden När märker man av det?