• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

AM, påminn mig igen, hamnade hon på intensiven för att hon var för tidigt född? Nej, var det så, hade hon inte något litet problem som har rättat till sig nu? Annars skulle jag fråga vilken storlek ni behövde börja med, om hon inte var liten när hon kom ut vill säga, för det tror jag inte att vår kommer att vara! Hade ni med er en uppsättning kläder att åka hem i bara annars eller körde ni med egna kläder hela tiden? Det känns som att det vore smidigast att börja med landstingets så kan de tvätta de första omgångarna med kräks på!

• mugglesfan

Cicci: kan du inte ringa förlossningsjouren/sjukvårdsupplysningen för att få reda på var du kan få ett recept utskrivet pronto. Din BM är ju trög... Finns medicinen inte ens i närliggande städer; Södertälje, Uppsala mfl? Usch, vilken otur! Jag förstår att din man är orolig, han har ju ingen kontroll. Du känner ju iaf Pick'n i magen... Kram!

AM: hur går det med Livias hjärta? Har det orndat sig redan?

• Liten med Mindre

Cicci - tror att det blir jättefint till dopet.

Det är det enda jag vet att jag är väl utrustad med - finare klänningar som passar till graviditet. Har hittat ett antal stretchiga varianter under åren, och de har passat på gravida vänner. Så blir jag inte för stor har jag klänningar till vintern. *nöjd*

• Liten med Mindre

Återstår bara att få vännerna att bjuda på kalas där klänning passar. :D Vore ju synd att inte få pröva plaggens gravidpotential...

• BrudSommar2006

Cicci, jag tycker också att din klänning låter helt rätt för ett dop!

Men vilken otur med medicinen och så är det fredag och bråttom också. Annars brukar ju Apoteket kunna byta ut till ett annat märke utan att man behöver få nytt recept om det är samma innehåll men jag antar att det inte är fallet den här gången. Hoppas verkligen att du får tag på din BM snarast! Är det hennes direktnummer du ringer på eller finns det en växel du kan ringa till? Kan du åka dit annars kanske om du bara jobbar halvdag? När stänger de på fredagar, min MVC stänger tidigt på fredagar. Det känns ju rätt så angeläget att ordna till det här innan helgen förstår jag.

• BrudSommar2006

Ja, hjärtat var det ju, men som jag mindes det så var det ingen fara och det skulle rätta till sig?

• viktualia

Liten med Mindre - "gravidpotential" - fniss! Precis det tänker jag på just nu... jag bantar framgångsrikt och tänker att kläderna som passar just nu kanske blir bra om jag blir gravid nån gång... målet med bantningen är att gå ner 20 kg så det borde innebära att lite gravidmage borde få plats i mina nuvarande kläder!

• Bröllopstokiig

Vad bra att klänningen låter bra. Den är skitsnygg, men eftersom den är mest svart visste jag inte om det passade på barndop. Men med pärlörhängen och halsband + höggklackat ser man nog ganska klädd ut ändå.
    Medicinen är slut överallt, kollade även Karlskrona, för då kunde kanske mamma fixat och skickat upp. Hur som heslt, jag inväntar att min BM ringer tillbaka, det brukar hon fast det tar sin tid... annars får jag lösa det på ngt annat sätt...
    Jag är lugn! Tur det

• Lapinette

Spara kläderna!!!! Åter igen säger jag...jag har en väninna som gick ned 13 kg. Hon rensade friskt i garderoben vilket hon sedan ångrade när byst och midja växte.

• Lapinette

Cissi - finns det ingen alteraniv medicin du kan få recept på istället? Jag menar någon som verkar likadant men som finns på våra Apotek?

Visst är det skoj med klänningar! Den jag ska ha ikväll är en sån där mammaklänning. Ni vet stur under bysten. Trist bara att man inte är gravid . Fast å andra sidan attans vad drinkar jag kan hälla i mig.

Svar på tråden När märker man av det?